Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
aleid

aleid

01-08-2019 om 17:50

alleen in een klas

zoon heeft net gehoord dat hij als enige in een andere havo4klas geplaatst is als z'n klasgenoten van vorig jaar. Hij heeft op dit gebied zn geschiedenis. Op lagere school (als enige naar andere groep 3 dan z'n vriendjes wat jaren heel moeilijk voor hem is geweest, pas in groep 8 echt aansluiting). Daarna na de brugklas van school gewisseld en de afgelopen twee jaar voor het eerst echt op z'n plek in een klas. Nu zal hij dus weer moeten wennen. Geen idee wat nu de motivatie is. Zoon heeft niet een heel afwijkend profielpakket.
Wat ik me afvraag: zou er de mogelijkheid zijn te kijken of hier nog iets aan te doen valt? En wanneer zou dat dan kunnen? Het is nu midden in de vakantie natuurlijk.

V@@s

V@@s

01-08-2019 om 17:59

Bovenbouw

Zit bij nooit bij zijn vrienden? Het is van school tot school verschillend hoeveel lessen ze in de bovenbouw nog met hun klas hebben. Alle kans dat hij een deel van zijn profielvakken juist weer wel met zijn vrienden heeft.

Roosteren in de bovenbouw is ingewikkeld, kansloos om daar verandering in te brengen vermoed ik als school met veel moeite eindelijk een rooster heeft gemaakt.

bicyclette

bicyclette

01-08-2019 om 18:57

alleen?

Alleen? Dat kan bijna niet.

Waarschijnlijk bedoel je dat hij niet met zijn vrienden in de basisklas zit. Maar ze zitten vaak maar met een paar vakken (NL, Engels, gym bijvoorbeeld) in die basisklas. Voor de overige vakken verschilt de samenstelling per vak. De ervaring van mijn kinderen is dat het fenomeen 'klas' in de bovenbouw veel minder speelt dan daarvoor.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

01-08-2019 om 21:28

Hier

Hier is er de eerste week altijd wel ruimte om zulke dingen te bespreken.
Het is mijn dochter dit jaar ook gebeurd. In de praktijk bleek dat ze met haar basisklas gym, maatschappijleer en het mentoruur had en voor de rest wisselde het steeds. En zag ze haar vrienden dus ook tijdens lessen.
Aankomend eindexamenjaar verandert het weer en ze weet nu dat het niets uitmaakt. Iedereen heeft andere roosters.

Rixt

Rixt

01-08-2019 om 22:48

Proberen

Ik weet niet hoe het op zijn school werkt, maar ik heb het vroeger zelf geregeld. Ik kwam ook als enige van m'n vorige klas in een basisklas en ben aan het begin van het schooljaar naar mijn mentor en de mentor van de klas waar ik in wou gegaan en die hebben de overstap voor mij geregeld. Nee heeft hij, ja kan hij krijgen.

Mentorklas inderdaad

'Waarschijnlijk bedoel je dat hij niet met zijn vrienden in de basisklas zit. Maar ze zitten vaak maar met een paar vakken (NL, Engels, gym bijvoorbeeld) in die basisklas. Voor de overige vakken verschilt de samenstelling per vak. '

De mentorklas van mijn dochter heeft 15 leerlingen, maar de andere 'klasgenoten' zien ze bij alle vakken.

aleid

aleid

02-08-2019 om 09:08

dank

voor jullie reacties. Tot zijn blijdschap blijkt er 1 heel leuk meisje (😘) uit zn vorige klas bij hem in de stamgroep te komen en verder nog twee leuke jongens die hij ook kent. Dus de 'paniek' is al weer gezakt....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.