Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
14-02-2010 om 13:48
Mijn zoontje zit in groep 5, haalt redelijke cijfers (zevens) maar presteert onder zijn kunnen. Ik vind dit zonde en onnodig. Hij wil altijd als eerste klaar zijn en maakt hierdoor veel meer fouten dan nodig. Wie heeft een goede tip om hem dit af te leren?
22-02-2010 om 15:22
Dubbel vwo advies?
Wat is dat?
Nog nooit van gehoord,
Opf mijn kind nu het vwo, of havo of VMBO gaat doen. Ik blijf erbij dat zijn houding ergelijk is.
Je mag als ouder best een stukje inzet verwachten.
22-02-2010 om 19:29
Nikus
"Dubbel VWO-advies, wat is dat?"
Dat de Cito een VWO-score heeft (545 of hoger) en dat de leerkracht een VWO-advies geeft. De term 'dubbel VWO-advies' wordt hier veel gebruikt, we hoorden die term in ieder geval bij alle middelbare scholen waar we op open dagen waren.
22-02-2010 om 22:33
Owke
Ik had er nog nooit van gehoord.
De school waar zoon heengaat gaat enkel af op het schooladvies.
Wij hebben dan ook een inschrijffpormulier dat deels door de leerkracht uit groep 8 moet worden ingevuld.
Dus als zoon >545 haalt heeft ie ook een dubbel vwo advies. Goh klinkt best interlectueel hihi