Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
std

std

20-02-2021 om 15:37

alternatief voor schoolreis

Hoi,Ik ben benieuwd of er bij jullie kinderen op de basisschool een alternatief is bedacht/georganiseerd voor het schoolreisje? Ik bedoel dan een activiteit en niet het geld terug storten. 

Nope nog niet. Dacht zelf aan een piratenspeurtocht in de duinen te organiseren in kleine groepjes, begeleid door steeds 1 of 2 ouders met aan het eind een schatkist met choco munten. Zo hou je contact tussen volwassenen minimaal. De school gaat dit echter denk ik niet doen. En de lcokdown has me beat - hebt er de puf niet voor iets te organiseren eigenlijk...

We hebben voor dit schooljaar nog geen ouderbijdrage geïnd. Het schoolreisje van vorig jaar is niet doorgegaan en of we nu in juni wel kunnen, is nog te onzeker. Groep 8 vorig jaar heeft in de laatste schoolweek een activiteit gekregen ter compensatie, die zijn afgehandeld. Ook is er een percussie workshop ingehuurd voor een themadag in oktober. Ik ga, ben penningmeester, voor dit schooljaar pas innen als ik zeker weet dat we dit schooljaar ook kunnen gaan. Alle andere activiteiten zijn niet zo duur en wat corona-proof kan, is soms ook goedkoper. Het schoolreisje is bijna 2/3 van wat er jaarlijks uitgegeven wordt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.