Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Avi-vraag

Zojuist keek ik naar een vergelijkingstabel Avi-oud/Avi-nieuw. Het laatste meetpunt ligt kennelijk eind groep 7, zie ik nu. Betekent dit dat men ervan uitgaat dat je eigenlijk dan wel klaar bent met leren lezen? Is er in groep 8 niks meer aan leesonderwijs te doen?
Maar er is ook een Aviplus, dus het kan kennelijk toch nog beter? Maar waarom houdt men dan op bij E7 en is er geen M8?

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Avi

Volgens mij ben je op een gegeven moment avi-uit. Dat kan op de school van mijn kinderen zijn wanneer je zelf zover bent dus bij wijze van spreken al in groep 4. Daarna gaan ze hier duo lezen . Dat doen ze tot aan groep 8
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Temet

Temet

22-03-2012 om 17:20 Topicstarter

Ja maar

Ja, die kreet ken ik, Avi-uit (weet niet of ze die op zoons school gebruiken) maar wat ik me afvraag: waarom gaat dat Avi-systeem kennelijk uit van leesonderwijs t/m groep 7? En niet t/m groep 8? Dat er kinderen zijn die eerder het eind van het Avi-rijtje bereiken doet daar verder niet aan af.

Groeten,

Temet

Aviplus

Aviplus is de nieuwe term voor avi-uit.

Verder sluit ik me aan bij de vorige schrijver.

Groet,
Pina

Duo lezen?

wat is duo lezen?
Loes

Duolezen

Hier is duolezen dat je samen met een medeleerling een boek leest en maken daar uiteindelijk een verslagje van en geven een presentatie over het boek, kinderen vinden het over het algemeen wel leuk. Duo's wisselen dus je leest niet altijd met dezelfde, samen kies je het boek uit. Voor de presentatie krijgen ze een cijfer.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Duolezen hier

is dat 2 kinderen samen uit hetzelfde boek lezen. Om precies te zijn: om de beurt 3 regels. (En zelfs die simpele instructie zorgt al voor gevit over en weer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.