Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
02-05-2012 om 10:13
Ik was zomaar even benieuwd hoe het met je gaat en met je dochter en zoon. Of durf je niet meer te posten? Zou toch heel jammer zijn.
02-05-2012 om 15:21
Tango
nieuwe start nieuwe naam al schrijf ik eigenlijk niet meer
Met kleine zoon gaat alles goed. Hij doet zijn ding, is tevreden en gaat komend jaar gewoon naar groep 2. Hij word door school in de gaten gehouden maar op dit moment is hij prima tevreden met alles wat hij doet in de klas en dat is het belangrijkste.
Over dochter hebben we voor de vakantie nog een gesprek gehad, school wil haar niet een tweede keer versnellen, hierbij is werkhouding de grootste belemmering. Dochter haar motivatie is nog steeds vrij laag. Er is een beloningssysteem verzonnen dat haar intrinsieke motivatie zou moeten vergroten. Ik snap school wel, een tweede versnelling doe je niet zo maar. ze willen op save spelen, ook begrijpelijk. Cognitief kunnen ze haar nog wel bezighouden, er is van alles te verzinnen. Ons probleem ligt vooral in het sociale. Dochter heeft nu toestemming gekregen om tijdens de pauze buiten of binnen te lezen zodat ze niet meer verplicht is met andere kinderen te spelen. Iets waar ze steeds meer tegen op zag. Ze voelde zich buitengesloten en gepest. veel daarvan speelt ook in haar beleving weten we.
De laatste twee weken speelt toch steeds meer Leo onderwijs door mijn hoofd. Man ziet dit echter niet zitten, het zou logistiek ook bijna onmogelijk worden maar als ze zich daar wel prettig zou voelen. Drie jaar is lang als je je iedere dag eenzaam voelt.
Onze school is echt super en ik ben ze nog steeds iedere dag dankbaar voor wat ze voor haar doen maar dochter mist gewoon heel erg het contact met andere kinderen.
Ik heb trouwens geen behoefte aan een heel nieuw discussie draadje. Ik probeer bewust afstand nemen en zal daarom nauwelijks reageren.
02-05-2012 om 19:10
Sterkte,
ik weet hoe rot het is als je kind niet lekker zit op school. Bij ons was de Vrije School een openbaring, vooral omdat iedereen daar geaccepteerd wordt zoals hij is - dus ook ons slimmerdje. Maar dat kan op iedere school weer anders liggen. En voor elk kind ook.
02-05-2012 om 21:06
Lisbeth
Fijn dat je je toch even meldt. Jammer hoor dat je niet meer schrijft op het forum.
Wat moeilijk dat je dochter nauwelijks nog aansluiting heeft op school. Ik vind dat wel heel triest en dan is 3 jaar inderdaad erg lang. Is het niet een idee om toch eens te gaan kijken op een Leonardo-school. Zonder een beslissing te nemen. Hoewel dat natuurlijk ook lastig is, want stel dat je dochter het nou meteen helemaal geweldig vindt. Misschien kun je zelf eerst een keer kijken en een inschatting maken of ze daar wel aansluiting vindt. Veel sterkte!
03-05-2012 om 10:04
Moeilijk hoor
Voor je dochter is school nog steeds zo moeilijk... tja, en drie jaar is, zeker voor een kind, heel lang. Ook hier twee kinderen die heel goed op hun plekje zijn gevallen op de vrije school (het leukste dat je kunt worden ben je zelf!), maar die nog steeds niet met bergen vriendjes naar huis zullen komen, en ook nog geregeld tegen problemen aanlopen.
Soms moet je het gewoon doen met het de best mogelijke optie de perfecte school voor mijn kinderen was eigenlijk GEEN school.
Probeer met een frisse blik naar je zoon te kijken, hij is niet als zijn zus, gelukkig is hij tevreden op school.
Verder denk ik dat je er goed aan doet om even afstand te nemen van dit forum, op den duur krijg je zoveel over je heen. Steek je energie lekker in je kinderen, en hou de gesprekken met school gaande, dat is veel belangrijker.
Succes, en we horen nog wel eens van je,
Tess