Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Tango

Tango

13-09-2012 om 21:04

Ben eindelijk blij met school

Na jarenlang gedoe met Tangozoon op school, ben ik eindelijk eens blij met wat er gebeurt. Vandaag bespraken we het door ons aangevraagde onderzoek met juf en IB-er en ze reageerden eigenlijk heel goed. Wij waren eigenlijk een beetje bang dat ze hem niet voldoende konden bieden omdat hij w.b. IQ toch nogal lager was uitgekomen dan we allemaal dachten. De IB-er vroeg zelfs allereerst aan ons of we geschrokken waren, zij was het namelijk wel.
Tangozoon zit nu 4 weken in een andere klas bij twee geweldige juffen en we merken nu al dat ze veel meer meedenken dan zijn juffen die hij in groep 3 had. Zo geven ze hem met rekenen gekopieerde blaadjes uit het boek zodat hij niet de hele som over hoeft te schrijven maar alleen de antwoorden. Hele kleine dingen die hem erg helpen. Verder krijgt hij RT voor redactietaken (verhaaltjessommen) en technisch lezen. Meteen al gestart in het begin van het schooljaar.
School gaat nu proberen een rugzak aan te vragen om hem nog meer te kunnen begeleiden. Ze geven aan absoluut nog verder te kunnen met hem en daar zijn we toch wel erg blij mee.
En vooral was ik heel blij met de opmerking van deze juf dat hij zo'n leuk jongetje is dat zo enorm zijn best doet. Dat was erg fijn nadat de vorige juffen alleen maar konden melden hoe ongeinteresseerd en lui hij was.
We hebben nog wel even op tafel gelegd dat we erg teleurgesteld zijn in het jaar kleuterverlengen dat hij heeft gedaan. Daar had naar ons idee veel meer uitgehaald kunnen worden. De IB-er destijds (een andere dan nu) had nadat ze hem toen had gezien, geadviseerd om hem veel te laten puzzelen, natekenen en nabouwen. Is echt niets mee gedaan toen. De huidige IB-er gaat nu zelfs nog navragen hoe dat zit. Heeft weinig zin meer, maar het gaf wel aan dat er echt naar ons geluisterd wordt. We zien het weer zitten met school en dat nadat we voor de zomervakantie echt hebben overwogen om naar een andere school uit te kijken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat fijn tango

Wat een juf al niet voor verschil kan maken he? Heerlijk dat ze je zoontje niet negatief ziet maar hem een leuk ventje vindt en dat ze met wat aanpassingen het hem makkelijker maakt om te leren. Soms is er niet eens zo veel voor nodig, alleen de juiste instelling.

Ik vind het wel goed dat de IB'er gaat onderzoeken hoe dat verlengde kleuterjaar is verlopen. Misschien heeft je zoon er niks meer aan, maar als school leert van zijn fouten hebben kleuterverlengers na hem er wel baat bij.

Ik wens jou en je zoon een fijn schooljaar!

skik

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.