Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Groentje

Groentje

22-01-2012 om 21:35

Bericht over invaljuf op hyves

Toevallig viel bij Hyves mijn oog op een berichtje van een klasgenoot van onze zoon (groep 8).
Het ging om een invaljuf die ze hadden gehad, met reacties van andere klasgenoten als 'ze was gek' en 'ik hoop dat ze volgende keer gaat huilen' 'ja, net als al die anderen'.
[nb Vorig jaar is hun juf gestopt met lesgeven en is na een aantal maanden 'ziekte' en invallen bij andere groepen, dit jaar naar een kleuterklas overgestapt. In die eerste maanden ziekte hebben ze continue andere leerkrachten, maar dan van binnen de school, in hun klas gehad]
Bij onze zoon heb ik terloops gevraagd naar deze invaljuf en ze was wel wat vreemd zei hij. Zo had ze mee gegymd.
Is dit iets waarvan je vindt dat ze het op school moeten weten (en ga je dan naar de juf, of naar het schoolhoofd) of valt dit onder internetgrootspraak?
Groentje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Toke

Toke

22-01-2012 om 21:53

Via zoon

ik zou het vooralsnog beperken tot een gesprek tussen jou en zoon. Met als insteek dat het leuk en stoer lijkt om leerkrachten te pesten, maar dat groep8 toch echt wel wat van leerlingen zelf vraagt. Citotoets over paar weken bijvoorbeeld. Dan heb je niks aan een juf in tranen, dat moet jecallemaal zelf doen. Als dan eind van de week blijkt dat het toch misgaat, dan zou ik wel met schoolleiding gaan praten. Vooral omdat het zo kort voor Citoweek is. Dan is rust in de klas belangrijk, lijjt me.

Groentje

Groentje

22-01-2012 om 23:05

Niet zoon

Zoon heeft er niets mee te maken, ik vermoed dat hij het zelf niet eens gelezen heeft. Hij behoort ook niet tot de 'stoere jongens'.
Ik vroeg me dus in zijn algemeenheid af of dit iets is waar school van op de hoogte moet zijn. Het invallen was eenmalig. De klas staat wel als lastig bekend, maar ik geloof dat alle klassen zo'n beetje als lastig bekend staan :-S. Nou ja, het wegpesten van de juf van vorig jaar als hoogtepunt dan, zij was gewoon veel te lief.
Groentje.

A No Niem

A No Niem

23-01-2012 om 00:03

Ik zou wel even een balletje opgooien ja...

Ik denk dat er toch wel even een goede voorlichtingsles mag komen over internet gebruik voor die kids en privacyinstellingen op internet

En een lesje dat pesten niet mag...

Niet doen

Je hebt het toevallig gelezen. Dat betekent dat je ook weet om wie het gaat. Als de school het 'toevallig' leest, dan kunnen daar grote consequenties aan zitten. Ik zou als ik jou was contact opnemen met de ouders. Als je dat te ingewikkeld vindt, dan kun je je ook in het msn gesprek mengen, desnoods met een nick (noem jezelf 'juf' of 'inspectie'). Laat ze maar schrikken en doe een stichtelijk woord.
Kinderen moeten weten dat ze niet alles zomaar kunnen zeggen op internet. Dat ze niet de enigen zijn die het lezen.
Of dat wat er gezegd wordt een juiste weergave is van wat er op school gebeurt (wat ze gedaan hebben, leerkracht aan het huilen gebracht?) doet er helemaal niet toe.
Ze zijn nog jong. Ze kunnen nog tot inkeer komen.
Groet,
Miriam Lavell

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.