Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Vic

Vic

23-09-2011 om 17:30

Bij welke groep hoort dit?

Mijn dochter kreeg van de week op school een taalopdracht op de pc. Ze moest een verhaaltje van ca. 10 zinnen in de juiste volgorde zetten. Het waren zinnen als 'Piet heeft een boot', 'hij ligt in de haven' etc. Ik zag zelf niet in 1 oogopslag wat de volgorde zou moeten zijn. Dochter is er dus ook niet helemaal uitgekomen. Zou dit groep 4 niveau geweest zijn? Of hoger?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lol vic!

Geen idee over het exactei niveau, maaar dit zijn van die typische basisschooldingen waar ik zelf ook altijd met verbazing naar zat te kijken, waar ik het nut niet heel erg van inzag, en waarbij ik altijd minstens 3 mogelijke goede volgordes zag. Volgens mij doen ze dit soort oefeningen van groep 3 to aan minstens groep 6 of zo. En heeft het iets met begrijpend lezen te maken. Kleuters doen het zelfs al met plaatjes trouwens...op volgorde leggen....en ook daar had ik altijd de neiging als ik zoiets zag om een alternatieve volgorde te bedenken waar met een beetje fantasie OOK best een leuk verhaal bij kon horen...

Vic

Vic

23-09-2011 om 18:17

Die plaatjes

Met die plaatjes bij de kleuters had ze inderdaad ook moeite. Ik moet zeggen dat ik het zelf ook niet altijd zie, dus het kind is erfelijk belast Het zou alleen jammer zijn als de leerkracht er conclusies aan zou verbinden.

Vic

Vic

23-09-2011 om 19:04

Dat het geen groep 3 was kon ik wel zien, daarvoor waren de zinnen en woorden te lastig. Maar ik vroeg me af of het groep 4 of hoger was.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.