Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Geenidee

Geenidee

12-08-2018 om 17:05

Boeken MBO

Hallo, ik heb een vraag wb de boeken die ik moet aanschaffen voor de MBO opleiding van mijn dochter. Ik ben zoekende op MP maar de ISBN komen nergens overeen. Wat is wijsheid qua leeftijd van een schoolboek?
Hou oud mag een boek zijn ivm aanpassingen, of zal dat wel meevallen? Nieuw ben ik rond de 600€ kwijt en dat is een behoorlijke aderlating...en de overige kosten nog niet eens meegerekend.
Iemand die recent hiermee te maken heeft gehad?

niet mee te maken gehad maar

Ervaring van anderen dat een oproep op Facebook ook wel eens recente boeken etc willen opleveren.

V@@s

V@@s

12-08-2018 om 17:33

heb je nu niets meer aan

Maar volgens dochter moet je vooral op tijd beginnen met zoeken. De nog in gebruik zijnde drukken zijn volgens dochter het snelst weg tweedehands.

Johanna

Johanna

12-08-2018 om 19:32

even wachten?

In het begin van het nieuwe schooljaar zijn er altijd spijtoptanten; binnen een maand erachter komen dat deze opleiding het toch niet is. Misschien dat je dan nog iets kunt kopen?

Marie

Marie

13-08-2018 om 09:44

meerdere aanbieders

heb je al bij de tweedehands boeken bij Studers gekeken? https://www.studers.nl/zoeken?search=tweedehands
Verder zijn er nog meer aanbieders van tweedehands studieboeken op internet te vinden. Even googlen dan vind je er diverse.
En van sommige boeken zijn er gewoon geen tweedehandse, omdat ze dit jaar nieuw zijn uitgebracht.

V@@s

V@@s

13-08-2018 om 10:39

bol.com

heeft ook tweedehands boeken, daar slaagt de mijne ook wel eens.

Hanne

Hanne

13-08-2018 om 11:06

Even wachten

Ik ben inmiddels voorstander van wachten tot het vak heeft aangegeven dat je het boek daadwerkelijk gaat gebruiken.

Bij de oudste heb ik aan het begin van het eerste jaar alles aangeschaft en is een derde ongebruikt het volgend jaar doorverkocht. Daarna zijn we pas gaan kopen als de docent heeft aangegeven dat het een boek is dat ze daadwerkelijk nodig hebben.

Geenidee

Geenidee

16-08-2018 om 13:45

Bedankt

Ik denk dat ik nog maar eventjes afwacht!
Bedankt allemaal!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.