Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Buitenlandstage

Dochter mag via school op buitenlandstage. Ze heeft via Dutch Students Abroad een stage toegewezen gekregen. Nu nog een kamer. Voor de bemiddeling betaalt ze veel geld. Nu heeft ze foto's gekregen van een kamer, maar deze heeft geen slot. Advies was om dan maar een slot op haar koffer te zetten. Daarbij de opmerking dat het moeilijk is nu een kamer te vinden en voor haar 10 anderen. Een kamer die ze niet af kan sluiten lijkt me nou niet bepaald prettig en zij zelf ziet dat ook niet zitten. Ze moet een laptop mee om schoolopdrachten te maken. Die zal dus in haar kamer liggen. Dan wil je toch niet dat iedereen daar zomaar bij kan? Of is dat normaal in Spanje? Ze gaat naar Madrid.

wimb

wimb

16-03-2018 om 21:59

spanjeforum

Stel de vraag ook eens op het https://www.spanjeforum.nl/
De site voor Nederlanders in Spanje.

Grote koffer met slot aan een bed of tafel vastzetten.
wimb

Wederzijds

Is het nu een kamer in een huis van een familie? Maar dan is er toch sprake van wederzijds vertrouwen? De bewoners gaan ook niet eigendommen achter slot zetten en delen ook hun ruimte met een onbekende. Ze waren wel bereid een kamer ter beschikking te stellen. Dat is een stuk goedkoper dan met een groep een vakantieadres huren.
Zelfs met een groep jongeren in een vakantiehuis weet je niet of je spullen veilig zijn.
Zou het uitmaken of de bewoners 'eigen' volk is?
Belangrijkste is of de mensen vaker een stagiaire over de vloer hebben gehad.

Guera

Guera

17-03-2018 om 12:29

Waar hoe wat?

Is het in studentenhuis? Of inderdaad bij wen familie in huis?
In eerste gwval: no way. In tweede geval waarom niet?

Jaina

Jaina

17-03-2018 om 12:35

Geen slot

Of het in Spanje een gewoonte is weet ik niet maar ik heb zelf uit eigen ervaring en via mijn kinderen en andere jonge mensen vaker meegemaakt dat er op kamers in gedeelde huizen geen slot was.

Melleke75

Melleke75

17-03-2018 om 12:39 Topicstarter

Kamer

Het gaat om een kamer in een studentenhuis in hartje Madrid. Hun antwoord was dat er nooit iets gebeurd is. Er zijn 18 kamers in het studentenhuis. De verzekering vergoed ook niets als de kamer niet afgesloten is geweest.

guera

guera

17-03-2018 om 13:06

mmmm

Ik vind dat geen lekker idee ook niet met slapen, los van de spullen. Ik zou niet weten of het gewoonte is. Als het gewoonte is en echt cultuurding dan zou ik er wel geruster op zijn. In nederland zou ik dat echt heel raar vinden nl een studentehuis zonder afgesloten kamers.

Triva

Triva

17-03-2018 om 13:48

vraagje

Zijn die kamers op campussen in Amerika afgesloten?

Triva

Triva

19-03-2018 om 07:45

mariel

Dit houdt indringers tegen als je slaapt, het houdt geen indringers tegen als je weg bent.

Indringers

Ja dat weet ik. Daarom ook het advies om de laptop zoverl mogelijk mee te memen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

19-03-2018 om 19:04

Slot op de deur.

Of in de deur?

Beetje hobbyist lukt dat wel.

Melleke75

Melleke75

23-03-2018 om 08:56 Topicstarter

Kamer

Dochter heeft de kamer zonder slot afgewezen. Daarna een kamer ver buiten het centrum ook afgewezen. Uiteindelijk een kamer mét slot en ín het centrum aangeboden gekregen en geaccepteerd. Dat laatste uiteindelijk na bemoeienis van school, maar het is goed gekomen gelukkig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.