Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Tirza G.

Tirza G.

10-08-2009 om 16:21

Chantage via (gratis) schoolboeken


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wet gelijke behandeling

Ardennen:"Vallen vergrotingen eigenlijk ook onder de gratis boeken? "
Nee, die vallen onder de Wet Gelijke Behandeling. Jij hoeft niets te betalen wat voor ziende kinderen ook niet betaald hoeft te worden. De school moet de nodige voorzieningen gratis verstrekken.
Zie http://cgb.nl/artikel/wgbhcz-ook-voor-primair-en-voortgezet-onderwijs
Groet,
Miriam Lavell

Tirza G.

Tirza G.

05-09-2009 om 12:06

Oh ardennen

Wat laait in mij dan een onrechtvaardigheidsgevoel op, bah bah bah. Wat lijkt me dat vreselijk, dit geklíer. Ik zou het zo zien: er zijn in scholen óók invalidentoiletten en op-afritjes/liften voor rolstoelen. Die hoeven de leerlingen die daar gebruik van maken toch óók niet betalen?? (Ik zie het al, een chip-pasje voor gebruik van het opritje ofzo).
Een boek is een leermiddel en een school dient zijn gebouw etc. zó in te richten dat ook jouw gehandicapte dochter er gebruik van kan maken. Heel veel sterkte, het is gewoon bút dat je je energie ook nog in dit soort geneuzel moet steken.

Tirza

ijverig

ijverig

07-09-2009 om 21:47

3 dagen te laat

Afgelopen vrijdag heeft dochter haar boekenpakket opgehaald op school. Veel werkboeken en enkele leerboeken. Ik, als ijverige moeder heb haar boeken savonds gekaft en op de werkboeken een sticker met haar naam geplakt en haar naam op/in het werkboeke geschreven. Vandaag komt dochter thuis na een paar uurtjes school(kennismaken mentor&klas) met enkele A4tjes. 1 Daarvan gaat over de werkboeken. In verband met de hoge kosten van het boekenpakket zou de school per leerling 75 euro tekort komen per pakket. Daarom krijgen de leerlingen morgen op school te horen welke werkboeken ze niet mogen beschrijven en/of bestickeren. Deze boeken dienen aan het eind van het schooljaar onbeschreven en onbeschadigd ingeleverd te worden. De bedoeling is dat men 2 tot 3 jaar met deze werkboeken gaan doen en dat deze werkboeken worden voorzien van een sticker "eigendom van school, niet beschrijven".
Tja, dat heb ik dus al gedaan.
Waarom plakken ze deze brief niet op het boekenpakket wat al enkele dagen in dochters bezit is?
Ben er dus bang voor dat we een boete tegemoet gaan zien van 75 euro.
Zot hoor.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.