MarleenTY
02-03-2010 om 10:33
Cito-uitslag op internet te zien?
Deze week krijgt mijn zoon de cito-uitslag. Kunnen wij dit al ergens terugvindenp internet of moeten we gewoon geduld hebben?
Tineke
02-03-2010 om 11:22
Wat dacht je zelf?
Haha, juffertje ongeduld! dacht je nou werkelijk dat dit soort gegevens zomaar openbaar op internet stonden?
krulleke
02-03-2010 om 12:42
Wij hebben hem al
gisteren kwam dochter thuis met de uitslag, de papieren komen nog maar school had de uitslag al.
dus zal niet lang meer duren.
gr krulleke
Nikus
02-03-2010 om 13:29
Oewww
Ik heb heel stiekem de overbuurman even gepolst maar hij liet nikis los.
Zoon en ik willen het allebeide graag weten!!
Wilma
02-03-2010 om 15:56
Hier vandaag meegekregen
Zoon heeft 't vandaag meegekregen.
Groetjes,
Wilma
Nikus
02-03-2010 om 16:30
Ja wij hebben hem ook
Zoon kreeg hem vanmiddag.
Niemand verteld wat de score was?
Hillary
02-03-2010 om 16:35
Nog niet denk ik
Zoon is bij vriendje maar zei er niets over over de telefoon. Maar Nikus, ik ben erg benieuwd wat het geworden is hoor, dus vertel...
Mondeo
02-03-2010 om 16:35
Meevaller of?
Bij ons is hij ook binnen en vrijwel de hele klas heeft een hogere score dan de rekenmeesters van Cito in november voorspeld hadden. Met als uitschieter onze zoon met 11 punten!!! Van 536 naar 547, 't is toch ongelovelijk. Ik ben blij dat we bij het bezoeken van scholen zijn uitgegaan van ons gevoel en niet van die zgn. verwachte score, anders hadden we nu mooi met de gebakken peren gezeten.
Hillary
02-03-2010 om 16:38
Wow
wat een verschil. Wat was die score van november dan? Was dat een cito van vorig jaar ofzo? Zoon had op een oude cito 543, dus als dat zoveel scheelt ben ik zeer benieuwd. Bah waarom hebben zij hem nu weer niet. Of zou hij gewoon zo koelbloedig zijn dat hij bij een vriendje gaat spelen en niet eerst langs huis gaat met de uitslag? Zou me niks verbazen eigenlijk en dat hij dan straks thuis komt en envelop ook nog bij vriendje heeft laten liggen.
Mondeo
02-03-2010 om 16:54
Verwachte score
Die verwachte score kregen we idd in November of zoiets bij de bespreking van het eerste rapport en is gebaseerd op de entreetoets, die ze in groep 7 hebben gemaakt. Maar die toets was klassikaal heel slecht gemaakt.
Met de oefencito die ze de week voor de echte cito hebben gedaan, was zijn score 544. Je kunt begrijpen dat wij heel blij zijn!
Terpi
02-03-2010 om 18:12
Hier ook binnen
En zoonlief en ik zijn er ondersteboven van... met een score van 546 is de bevestiging dat de faalangst aanpak heeft geholpen helemaal binnen
Wat een geweldige score!
Nikus
02-03-2010 om 19:47
Mijn leasekind
heeft ook een goede prestatie neergezet. Ze scoorde 524 en heeft beter dan haar best gedaan.
Zelf was ze ontevreden maar ik ben heel trots op haar!
Soms is het gewoon oneerlijk dat het de een komt aanwaaien en de ander moet blokken.
Rosa van der Zanden
02-03-2010 om 21:44
Hier nog niets
Volgende week (!) bij de oudergesprekken weet ik meer. Daarentegen is de NIO al maanden binnen. Dat, en het advies van de leerkracht hebben we laten meewegen in de schoolkeuze.
Knirus
02-03-2010 om 22:10
Terpi!
*diepe buiging voor je zoon* wat ontzettend goed van hem! Daar mag hij met recht trots op zijn en iets heel lekkers voor eten 
krulleke
02-03-2010 om 23:26
Hier ook
een supertrotse moeder,dochter scoorde op oefencito 512 en nu 524, zelf was ze ook heel blij, ze kan nu toch naar de vmbo waar ze graag naar toe wil.
gr krulleke
Terpi
03-03-2010 om 00:02
Hee krulleke en anderen
Dat is ook tof om te horen, wat is het toch heerlijk om te zien dat je kind blij is he! Daar gaan wij ouders ook gewoon van glimmen 
Allemaal bedankt voor de complimenten, zoon en ik glimmen nog even door! Enne, zeker mag hij wat lekkers kiezen om te eten maar helaas heeft hij buikgriep dus dat stellen we nog maar even uit...
Jujube
03-03-2010 om 00:08
Hier maandag al
De school had 't uitgedraaid van de site. Dochter heeft 539, en daar zijn we heel blij mee (haar resultaten fluctueerden nogal). Ze kan nu gewoon naar de H/V expressieklas waar ze zo graag heen wil.
Zelf was ze niet zo tevreden omdat ze zichzelf teveel vergelijkt met broer en zus, die destijds hoger hadden. Maar wij zijn heel trots op haar! We zijn meteen met z'n allen uit eten gegaan en hebben haar flink in 't zonnetje gezet.
Groet,
Jujube
Romy1
03-03-2010 om 09:49
Vraagje voor jujube
Wij zitten nog te wachten op de uitslag, maar hebben vanmiddag wel een gesprek op school. Weet je toevallig waar jullie leerkracht heeft gekregen? Want die van ons zegt dat hij niks heeft ontvangen, zou hij van die site niks af weten?
Alvast bedankt,
Romy1
krulleke
03-03-2010 om 12:15
Nikus en terpi en anderen
bedankt voor het compliment, het is ook geweldig, ze heeft het altijd al heel moeilijk op school omdat ze moeilijk kan leren,
Romy1 ik weet niet hoe de juf dat al weet, wij wisten het maandag al maar 3 jaar geleden bij mijn zoon was dat ook zo.
Hillary
03-03-2010 om 12:24
Goed hoor
Fijn dt het bij iedereen zo meegevallen is. Nikus knap van je zoon hoor omdat hij ook nog eens ziek was. Hier nog in afwachting. Zoon is nog niet thuis dus weet niet of het vandaag komt of niet.
Tineke
03-03-2010 om 12:27
Pfff
Gisteren is de uitslag binnengekomen, maar de meester wil alles goed bestuderen voor hij de uitslagen geeft aan de kinderen. Dus ik moet nog wat geduld hebben...hopelijk morgenmiddag!
Hillary
03-03-2010 om 12:49
Nou ja
Nou ja wat raar zeg. Hier is hij ook binnen. 544 net nog havo/vwo. Is wel een beetje wat we verwacht hadden omdat hij op de proefcito al 543 had, maar die had ons wel verrast. Dus heel tevreden.
krulleke
03-03-2010 om 12:57
Ik wil alle kinderen
Die de cito gemaakt hebben een compliment geven, ze hebben allemaal z'n best gedaan en hoop voor alle kinderen dat ze daar naar toe kunnen waar ze graag naar toe willen,
snap alleen niet waarom de leerkracht nog eerst de uitslagen moet bestuderen en dan pas geeft, er valt toch niets meer aan te veranderen en je krijgt toch nog een defenitief schooladvies gesprek?
krulleke
Jujube
03-03-2010 om 15:00
Romy1
School kan inloggen op de cito-site en de uitslag uitdraaien. De officiële brieven komen vandaag of morgen pas binnen, maar de school wilde de kinderen niet langer in spanning laten zitten.
Groet,
Jujube
Nikus
03-03-2010 om 16:09
Hillary
Goed van je koter!!!
En ja...stiekem ben ik wel erg trots op mijn bikkel. Als je met 40 graden koorts zo je toets kan maken dan ben je in mijn ogen een held!
Claudia B
03-03-2010 om 16:14
Hier ook binnen en advies leerkracht
Een goede score van 544! Dat is havo/vwo, leerkracht adviseerd VWO en NIO was ook ruim VWO.
Dus wat te doen?!?!
School waar hij heen gaat hecht meer waarde aan NIO en advies van de leerkracht dan aan de Cito.
Maar maken we de juiste keus om VWO te kiezen? Ik vind het moeilijk.
We gingen uit van VWO na de NIO toets en het gesprek met de leerkracht, maar nu brengt de Cito eigenlijk twijfel. Tja je wilt toch dat je kind op het goede niveau terecht komt...
Tineke
03-03-2010 om 16:31
Claudia
Je hebt dus drie keer een VWO-advies en je twijfelt nog wat te doen???
Claudia B
03-03-2010 om 16:45
K. heksenvet
Ja daar komt het dus eigenlijk wel op neer, zoals jij het opschrijft......... als ik het zo zie staan dan denk ik "tja zo is het wel natuurlijk"
De cito maakt me aan het twijfelen. En onze zoon kan wat onzeker zijn over zichzelf. Kan hij de druk van VWO (Atheneum) wel aan.
Maar het is zoals je schrijft 2x VWO en 1x Havo/VWO advies (zit ook VWO in inderdaad).
Maar ik (we) wil zo graag wel het beste kiezen voor hem.
Stom hé dat getwijfel.........
Fijn dat je het zo voor me opgeschreven hebt! Dat neem ik zeker mee!