Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
koentje

koentje

14-09-2011 om 11:04

Contante betaling

Bij mijn zoon op zijn nieuwe (praktijk)school moet de aanschaf van werkkleding contant geregeld worden. Dat betekent dat ik hem met €80 naar school moet sturen. Hij zou dan wel een kwitantie krijgen.
Maar ik blijf het vreemd vinden. Ten eerste moet alles tegenwoordig bijna digitaal met een overschrijving en het is best een bedrag. Ik vind het toch ook een bedrag waar ik zoon niet graag mee over straat stuur.
Bovendien vraag ik me af of de kans niet aanwezig is dat er slordig gewerkt wordt en het geld niet goed opgeborgen wordt zodat op een bepaald moment niet duidelijk is wie wel dan niet betaald heeft.
Ben ik een zeur?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Cecile

Cecile

14-09-2011 om 12:19

Nee hoor, geen zeur!

Vind ik dan (maar oudste zit in groep 8).
Dus zou ook zeker proberen of het anders kan. Maar als ze voet bij stuk houden, zul je vermoedelijk wel moeten. Maar ik zou het ook zeker proberen anders te regelen.

Of het geld zelf langsbrengen vlak voor de les waar hij het moet betalen.

Succes met het oplossen.

Willemijn

Willemijn

14-09-2011 om 12:34

Geld voor school

misschien ben ik nogal op de formele tour (zie mijn draadje hierboven) maar ik vraag me eigenlijk af of je uberhaupt wel verplicht bent om te betalen? Als werkkleding moet en school moet, dan hoef je eigenlijk geen schoolkosten te betalen verder. Maar ik weet er te weinig van (leeftijd kind, en of die werkkleding verplicht is). Gewoon ter overweging. Groeten, Willemijn.

Geen zeur

Nog afgezien van het risico op verlies (van de kwitantie of erger nog het geld) vraag ik me ook ernstig af of de meester wel zo'n hoeveelheid contant geld in zijn laatje moet willen hebben liggen. En een bankrekening is zo geopend; als meester het echt contant in zijn handen wil hebben kan hij het altijd nog gaan pinnen .

winacoye

winacoye

17-09-2011 om 17:33

Raar

Ik vind het raar dat je zoon contant moet betalen, maar ik kan me wel voorstellen dat de school de betaling binnen wil hebben voordat ze de kleding aan je zoon geven. En bij sommige lessen is het nu eenmaal verplicht om de benodigde kleding te dragen!
Op de school waar ik werk is het overigens ook mogelijk om zelf vakkleding aan te schaffen. Dit kan in veel gevallen goedkoper uitvallen.

koentje

koentje

18-09-2011 om 14:30

School

wil betaling binnen hebben voor ze zoon kleding geven. Ik wil zeker weten dat ik betaal en dan ook wat krijg.... En ik had best via de bank iets over willen maken, dan kun je dat aantonen.

Wat ga je doen?

Je mag gewoon via de digitale snelweg zelf veiligheidskleding kopen. Je bent niet verplicht om bij de school af te nemen. De overals en veiligheidsschoenen voor mijn dochter (zeevaartschool) heeft zij steeds zelf gekocht.
Groet,
Miriam Lavell

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.