Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Dagprogramma met kinderen en volwassenen die thuis zijn

Wie denkt ermee met een goed programma om alle meelezers te helpen?

08.30/09.00 gepoetst en gewassen, klaar om te starten
09.00 schoolwerk
10.00 pauze hap en daarna half uur naar buiten
10.45 schoolwerk/ kleuren puzzelen
11 30 uurtje schermen
12 30 lunch
13.00 uurtje buiten
14.00 gezamenlijk spelletje of knutselen
15.00 vrij spel

Ouder kan werken als kind zelfstandig bezig is en s avonds natuurlijk.

Nog andere opties?


Niki73

Niki73

15-03-2020 om 17:21

Thuiswerk

Mijn thuiswerk betekent 8 u per dag stevig aanpoten. Dit schema zou voor mij dus totaal onhaalbaar zijn.
Gelukkig zijn mijn kinderen al wat ouder.

Hier ook niet

Nou zijn mijn meiden gelukkig ook al van de bovenbouw-leeftijd, maar ik zou hiermee ook mijn uren niet kunnen maken.

Misschien toch iets combineren met andere jonge kinderen uit de straat?

Famke

Famke

15-03-2020 om 17:42

heb ook al oudere kinderen. Als ik nog jongere kinderen zou hebben, zou ik alle dagen tot werkdag benoemd hebben. Dit zodat wij ouders samen in ieder geval zeven dagen kunnen werken. Dan hoeven we nog maar een dag in de avonduren te doen. Dat is met jonge kinderen dan wel weer mogelijk.

Niki73

Niki73

15-03-2020 om 18:04

Nee, niet met andere kinderen

Combineren met andere kinderen uit de straat is nou net niét de bedoeling. We moeten onderlinge contacten juist zoveel mogelijk beperken.

Duna

Duna

15-03-2020 om 19:10

Overdreven

Lijkt me dat je prima een paar kinderen kunt 'clusteren'. Oplossing voor vele problemen en anders ook wel erg ongezond voor enige kinderen.

Niki73

'Combineren met andere kinderen uit de straat is nou net niét de bedoeling. We moeten onderlinge contacten juist zoveel mogelijk beperken.'

Kinderen van ouders met cruciale beroepen worden ook geclusterd ...

Kan

Mijn dochter van 13 jaar met een vriendinnetje gaan spelen en logeren? We hebben 3 weken voor de boeg...

Wilgenkatje

Wilgenkatje

15-03-2020 om 20:12

Mooi plan

Als je kinderen wat groter zijn. Maar met een van viereneenhalf en een van bijna twee...( zoals mijn dochter heeft ) zul je niet aan eigen werk toekomen.

Buiten zijn de mogelijkheden ook beperkt, de zaken die je in vakanties doet zijn onmogelijk. Als iedereen zich op het wijkspeeltuintje stort, is het daar te vol voor de gezondheid. Kinderboerderij is dicht. Bioscoop dicht. Efteling dicht. Zwembad dicht.

De andere oppasoma gaat altijd op maandag naar de markt met kleinzoon, maar ja, geen markt ( waarom eigenlijk niet? Is markt ongezonder dan supermarkt?).

Ah wacht, er zijn bouwwerkzaamheden met hijskranen. Leuk om te bekijken.

Nou ouders van kinderen die niet op school/opvang worden verwacht : veel creativiteit gewenst !! Goed idee om hier suggesties te delen.

En ja - die sociale distantie is moeilijk. Twee weken geleden was ik bij een uitvaart met aan het begin en eind van de condoleancerij een flacon desinfectiemiddel. Wat is wijsheid.
Een of ander feest kun je later misschien plannen, afscheid nemen van een overledene is eenmalig.

rode krullenbol

rode krullenbol

15-03-2020 om 20:20

De markten

Volgens mij blijven de markten open.

Rode krullenbol

Wilgenkatje

Wilgenkatje

15-03-2020 om 20:22

Nee hoor

Helaas niet. In elk geval niet overal. Ik zag foto’s van demonstrerende marktkoopmensen.

Dees

Dees

15-03-2020 om 20:28

Lesrooster

Onze zoon heeft zijn schoolrooster opgeschreven, hij is wat dat aangaat heel precies. Wij gaan hem dat werk dus aanbieden op dezelfde tijden incl pauzehap even buiten spelen en lunchpauze. Tijdens de gymles wordt er een uur hardgelopen of gefietst.

De lessen zullen waarschijnlijk grotendeels via zijn Chromebook account van school en Squla verlopen. We starten gewoon 8:30 en eindigen gewoon 14:00

Dees

Hier ook zo'n exacte... Ze heeft nog geen taken van school gekregen, deze krijgt ze morgen. Dan mag ik ook spullen ophalen op school. Maar ze kan wel op Snappet en heeft dat ook gedaan. Maar niet voor spelling want dat heeft ze niet op maandag...

Phryne Fisher

Phryne Fisher

16-03-2020 om 17:22

Sprokkelen

Ik zorg dat ik in ieder geval van 8 tot 11 productief bezig ben. Tegen die tijd komen de kinderen zo ongeveer uit bed. Met de oudste bemoei ik me niet, die werkt lekker door. Jongste moet van mij minstens twee uur per dag aan de bak. Ze heeft inmiddels voor drie vakken opdrachten gekregen. En klaar is klaar natuurlijk.
Na de lunch werk ik nog van 13 tot 16 uur. Dan heb ik ongeveer 2 x 3 uur gewerkt en dat is prima. Ik moet ook niet te hard gaan, want op een gegeven moment is mijn werk op.

Triva

Triva

16-03-2020 om 18:55

Huh?

Een uur hardlopen? Kindermishandeling!

Gelukkig al grote kinderen

Ik prijs me echt gelukkig dat mijn kinderen 11 en 14 zijn zodat ik mijn werk gewoon in de normale werktijd thuis kan doen. Weliswaar vind ik dat bankhangen van mijn kroost maar niks, maar ik hoef me niet in ingewikkelde bochten te wringen.

Groeten,

Temet

Niki73

Niki73

16-03-2020 om 19:59

Sydney #7

Dat de kinderen van ouders in vitale beroepen geclusterd worden, betekent absoluut niet dat alle kinderen dan wel geclusterd kunnen worden. Dan hadden de scholen net zo goed open kunnen blijven.
Als het niet anders gaat, dan is het zo, maar hoe minder, hoe beter. En als het moet, dan liefst steeds met dezelfde kinderen, niet wisselen.

Nogmaals: het aantal onderlinge contacten tussen mensen moet geminimaliseerd worden!

Yaron

Yaron

16-03-2020 om 20:16

Vanaf woensdag

Vanaf woensdag ga ik een soort van schema invoeren, vandaag mochten ze nog weekend vieren, vanaf morgen op tijd uit bed. Morgen kunnen we schoolwerk van jongste halen, ook krijgen we dan inlogcodes. De drie oudsten krijgen donderdag pas te horen hoe en wat ze gaan doen, al is derde al bezig geweest met schoolwerk. Zelf ben ik aan het denken hoe ik ook af en toe rust kan krijgen, een hele dag één tot vier kinderen om me heen lukt wel even, maar na een paar dagen vind ik het lastig worden. Ik denk zelf dat ik ze van één tot drie naar hun kamer stuur met de opdracht mij niet te storen.

Kopzorg

Kopzorg

16-03-2020 om 20:30

Heb man en kinderen thuis

Gisteren hebben we al 3 x bericht van school gekregen over wat de pubers moesten gaan doen met oog op de proefwerkweek in april was de opdracht voor vandaag samenvattingen maken.
Vandaag kwamen er instructies en weektaken voor alle vakken.
Morgen gaan we om 7.30 ontbijten, dan kan iedereen rond 8.15-8.30 aan de slag.
Moet even puzzelen hoe ik huishoudelijke taken kan doen. Normaal slinger ik de stofzuiger door de hut als NAH kind op school is, nu is hij voorlopig altijd thuis.

Pennestreek

Pennestreek

16-03-2020 om 20:48

Kopzorg

Hij kan toch even naar buiten? Lijkt me zelfs erg gezond, dus neem in je schema op iedere dag een uur of twee keer een half uur buiten-tijd. Of ie nou gaat wandelen, vissen of touwtje springen maakt niet uit. Dan kun je in zijn afwezigheid de dingen doen waar hij last van heeft zoals stofzuigen.
En natuurlijk laat je ze helpen. Iedereen moet aan de bak in deze moeilijke periode.

Johanna

Johanna

16-03-2020 om 23:12

Kopzorg

Waarom kun je niet stofzuigen als je kind thuis is?

Kopzorg

Kopzorg

17-03-2020 om 07:32

Te veel herrie

Kind heeft sinds juni 2018 de diagnose Niet aangeboren hersenletsel. Het geluid van de stofzuiger, de mixer, de afzuigkap dat maakt hem allemaal heel snel overprikkeld.
We zijn met begeleiding, maar dat ligt nu ook stil, ons leven opnieuw aan het inrichten.
De huishoudelijke klussen deed ik als hij op school was.
Nu moet ik een nieuwe modus vinden. Ook rekening houdend met man die thuis werkt en veel zit te bellen om dat thuiswerken goed op te starten. De Dyson maakt nogal veel herrie.

Lusithania

Lusithania

17-03-2020 om 09:08

Kopzorg ot

Mijn zoon met altijd hoofdpijn, die van geluid en trillingen e.d. Nog meer hoofdpijn krijgt, heeft een nieuwe hoofdtelefoon gekregen. Hij kwam er achter dat door de noisecanceling hij een stuk minder last heeft van de extra geluiden en trillingen.

Kopzorg

Kopzorg

17-03-2020 om 11:16

Festival doppen +++

Zoon gebruikte al af en toe festival oordoppen om de scherpe kantjes van het geluid af te halen.
Net kwam ik thuis en had hij, om de kettingzaag van de buren buiten te sluiten, de festivaldoppen in en de gehoorbeschermers van echtgenoot daar overheen.
Hij hoorde mij niet roepen of hij koffie wilde.
Schrok zich dood toen ik zijn kamer in was gekomen en op zijn schouder tikte.
Zo kan ik denk ik wel stofzuigen als hij thuis is en geen online les hoeft te volgen.
Zo'n crisis maakt inventief.
Vanmiddag maar even de agenda's naast elkaar om een goed moment te prikken.

Kopzorg

Als je gladde vloeren hebt zou ik een paar euro steken in een stoffer en blik met lange steel. Scheelt weer wat stofzuigen.

Groeten,

Temet

Dees

Dees

17-03-2020 om 20:42

Triva

Dat uur hardlopen deed hij al 1 a 2 keer per week voor zijn plezier

Bloem

Bloem

21-03-2020 om 21:58

Hier

zijn ze alleen in de middag bezig met het "schoolprogramma". Ik krijg mijn kinderen 's ochtends mijn bed niet uit, behalve als ze ergens heen moeten zoals school...

Meevaller is wel dat ze alle dagtaken de afgelopen week af hadden.

Is iedereen nog steeds zo blij

... met de roep om sluiting van de scholen terwijl dit gebaseerd was op paniek, niet op medische noodzaak? Ook als je je realiseert dat dit vrijwel zeker tot na de meivakantie duurt en het ook zomaar tot de zomervakantie zou kunnen worden?

Idem met de lockdown- roepers: om dat effectief te laten zijn moet je dat heel lang volhouden. Misschien wel anderhalf jaar. Zin in?

Ik hoop serieus dat uit het onderzoek van de bloedbanken blijkt dat het virus ongemerkt al veel verder verspreid is en er dus sneller een vorm van groepsimmuniteit ontstaat.

AlisonH

'... met de roep om sluiting van de scholen terwijl dit gebaseerd was op paniek, niet op medische noodzaak? Ook als je je realiseert dat dit vrijwel zeker tot na de meivakantie duurt en het ook zomaar tot de zomervakantie zou kunnen worden?'

Precies. Het feit dat eindexamenleerlingen vanaf maandag gewoon naar school mogen (moeten) om hun schoolexamens te maken en examenwerk voor de kunstvakken af te maken, geeft al aan dat er geen medische noodzaak was voor de sluiting.

'Ik hoop serieus dat uit het onderzoek van de bloedbanken blijkt dat het virus ongemerkt al veel verder verspreid is en er dus sneller een vorm van groepsimmuniteit ontstaat.'

Als ik zie hoeveel mensen hoesten en proesten, moet dat haast wel. Tenzij al die mensen geen corona hebben, en dan is de vraag of het wel echt zo besmettelijk is.

Chrono

Chrono

22-03-2020 om 09:41

Voortschrijdend inzicht

Mogelijk vonden ze vorige week dat schoolsluitingen (nog) niet nodig waren. Maar aangezien iedereen, ook jeugd, inmiddels op 1,5 m afstand moet blijven, denk ik dat de inzichten inmiddels veranderd zijn.

Over die examenleerlingen: 3/4 of 5/6 van de leerlingen zit thuis. Daarom is de situatie minder risicovol.

Chrono

Chrono

22-03-2020 om 09:45

Sydney

"dan is de vraag of het wel echt zo besmettelijk is."
Dat is het dus wel, veel besmettelijker dan griep, en dat is ook aangwtoond. Sorry geen link paraat.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.