Ingmyr
02-02-2010 om 08:59
De cito is begonnen
ja voor veel kinderen in groep is dit de dag dat het gaat gebeuren.
Al weken word en op school naar toegeleefd en gewerkt en dan is de dag daar...
Ben eigenlijk benieuwd hoe het bij jullie kinderen op school is geregeld apart zitten , snoep mee, wat vooraf voorbereid.....enz......
Hier bij onze dochter hangt door het hele gebouw (waarin alleen groep 8,7,6 zit) flyers waarop staat "stilte groep 8 heeft cito" , staat de klas in cito opstelling en hebben ze al weken geoefend tot gisteren aan toe met oefen cito's.
Nu mochten ze drinken en snoep en chocolade mee om tussen door te snoepen en wat te lezen of kleuren voor als ze klaar zijn.
Zelf heb ik wel geregeld dat ik deze dagen vrij ben zodat er de hele dag iemand thuis is voor het geval dat en er rust is in huis...dus geen oppas of alleen thuis...
voor de rest hebben we het er weinig over gehad hier wel gezegd succes en het is een moment opname en we zien wel wat er uit komt, lukt het niet op dit moment nou dan lukt het niet jammer dan.
en hoe gaat het bij jullie??
Claudia B
05-02-2010 om 13:15
Begin maart
Hier hopen ze 1 maart het binnen te hebben.....
We wachten af.
dirksmama
05-02-2010 om 13:49
10 jaar
Zoonlief heeft onverwachts toch meegedaan met CITO. We zouden eigenlijk al weer buitenslands zijn, en hij zou 'm volgend jaar doen, maar omdat we er toch nog waren i.v.m. gezondheid van opa heeft ie maar gewoon meegedaan.
Alles was een makkie volgens hem.
Silone
05-02-2010 om 14:39
Hoe het zit
Ik voelde me een licht ontaarde moeder met de vraag wat voor toets ze nu toch volgende week hebben, maar dat was snel over toen de juf rommelend in haar papieren toch zeker wist dat het een NIO toets was. Hmmm, vanochtend thuis eens nagekeken, en die nio duurt maximaal 2 uur, geen drie ochtenden. Dus maar eens gebeld, en het blijkt nu te gaan om de eindtoets van centraal nederland ('t klinkt als een inburgeringstest van een Rita-partij). Ook dat valt wel te googelen, en het bevat idd ook een nio-test en wat cito-elementen als ik het goed begrijp. De kinderen krijgen hier vanmiddag een boekje over mee naar huis, dus ik was te vroeg met mijn vragen. De toetsen beginnen nl dinsdag...pas....
Monique D*
06-02-2010 om 19:26
Kaatje, minimumscore cito
Kaatje:
"Hier is ook het schooladvies bekend, maar een vrij populaire school heeft bijv. als harde eis dat de minimumscore 538 is. En dan zal je net een puntje tekort komen..."
Ja, daar heb je een punt. Ik weet nog dat een klasgenootje van mijn zoon (3 jaar geleden) schooladvies vmbo-T had, maar de cito enorm had verknald (door nervositeit of faalangst) en daarom basis-beroeps had gescoord. De school waar hij naar toe wilde was een populaire school die altijd teveel aanmeldingen had. Ondanks dat men op de open dag van die school zei dat men bij een aanmelding eerst naar het schooladvies kijkt en niet naar de cito omdat dit een momentopname is werd dat kind toch afgewezen omdat men hem ongeschikt vond voor die school. De juf, die al jaren voor 7 en 8-groepers stond bevestigde dat die school wèl naar de cito-resultaten kijkt. Dat heeft zij altijd meegemaakt. Het zou wel moeilijk worden om een school met vmbo-t-niveau te vinden. Gelukkig heeft die jongen uiteindelijk wel een goede vmbo-t-school gevonden.
Mijn dochter heeft ook vmbo-t-advies en zij gaat naar de school van haar broer (Havo 3). Broers en zussen hebben voorrang boven anderen en voorzover ik weet zijn er bij die school zelden overaanmeldingen. Dus mocht ze het slecht hebben gemaakt zal ze niet zo gauw afgewezen worden. Ik vermoed dat die klasgenoot van mijn zoon werd afgewezen omdat ze moesten selecteren. En dan worden toch de besten eruit gehaald en dan is die cito-score ineens wel belangrijk! Maar mijn dochter is wel positief over haar cito (en niet zenuwachtig).
kaatje43
07-02-2010 om 14:56
Ans
Weet je het zeker dat er 6 fout een punt is? Dat zou dan in houden dat je 108 fouten mag hebben van de 200 om nog een 532 (Mavo-score) te hebben. Ik vind dat nogal veel. Als je gelijk hebt dan is dat wel lekker natuurlijk.
kaatje43
08-02-2010 om 17:31
Dank je pelle
Het leek mij ook wat te optimistisch. Ik wacht het maar rustig af.
Annet
08-02-2010 om 19:49
Maar pelle.......
dit ga je toch niet zelf opzoeken als het zolang duurt. Eén vraagje op ool was genoeg geweest. Dit bestand komt elk jaar voorbij in deze periode.