Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Wilgenkatje

Wilgenkatje

24-03-2020 om 11:45

De klas van 2020

...geen eindexamens.

Niet samen met vrienden/klasgenoten de spanning delen. Geen gala. Geen feestjes. Geen kaarten en taart. Geen vlag met tas. Reisjes ?? Plechtigheid op school?

Nee, ik heb geen examenleerling, maar wel herinneringen met mijn kinderen, en ik leefde met een neefje mee dat kansen zag om cum laude te slagen. Lieve nerd

En nu, hoe gaat dit ‘gevierd’ worden ?

mijk

mijk

24-03-2020 om 11:59

Zie draadje eindexamenleerlingen

Ze zijn heeel erg verdrietig hier. Het is ook nog volstrekt onduidelijk wat er nu gebeurt ondanks Slobs vergaal over duidelijkheid geven. Zoon moet nog 1 SE wat school gisteren heeft afgelast vanwege veiligheid. Dus we wachten maar weer even af.

Vorige week donderdag stemde ze over thema Laatste School Dag ( stunt in andere regio's) de dag erop was de laatste schooldag!

mirreke

mirreke

24-03-2020 om 12:15

Geen ongelijke examens

geen oneerlijkheid omdat sommige scholen betere online begeleiding geven dan andere. Geen zorgen voor kinderen die thuis misschien niet goed tot leren komen. Geen onduidelijkheid tot 6 april die voor niemand goed is.

Kom op mensen, dit is een examenjaar dat niemand ooit zal vergeten. En misschien is het in de loop van het jaar, naar de zomer toe wellicht, toch mogelijk om gezamenlijk iets te vieren. Hopelijk gaan de vlaggen uit als het leven weer wat normaler wordt...

Dit is spectaculair en nooit vertoond, alleen in het jaar dat WWII eindigde. Ik ben eerlijk gezegd tevreden dat men een realistische beslissing heeft genomen. Tegelijkertijd denk ik ook dat het goed laat zien hoe ernstig de situatie wel niet is...
En ja, tuurlijk mag je teleurgesteld zijn, maar geef je kinderen ook lucht en een andere visie. Jonge mensen zijn gelukkig heel flexibel.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

24-03-2020 om 12:24

Teleurstellingen

Het hoopt zo op met teleurstellingen. Hier geen examenkandidaten maar wel een die haar bachelor afrondt, stage die niet doorgaat, niet meer naar opa en oma, geen weekendje weg, geen verjaardag vieren, niet meer gezellig met vriendinnen. Het is gewoon echt heel erg k*t bij elkaar, en ik kom niet meer weg met ‘het is voor iedereen rot en gelukkig zijn we gezond.’

Laetitia

Laetitia

24-03-2020 om 12:34

Vieren

Natuurlijk gaan we het vieren als zoon slaagt.

Als we zeker weten dat het zo ver is, gaat de vlag uit.
Als het dan weer mag doen we een feestje met opa en oma, ooms en tantes en andere mensen die ook kwamen toen zijn oudere broer uitslag had gekregen.
En ik ga er ook nog vanuit dat de diplomauitreiking valt in een periode dat er weer samenkomsten mogen en dan gaan we daar naar toe en na afloop uit eten.

Teleurstelling?

Hier niet hoor. Het missen van de eindexamenreis vindt ze jammer, maar dat wist ze al. Het missen van het CE vindt ze super.

Stickertje

Stickertje

24-03-2020 om 12:42

Blij en boos

Geen kans om de centrale examens door teveel stress (kind is een stresskip) totaal te verknoeien waardoor er toch een jaar over gedaan moet worden, ondanks dat ze nu op slagen staat.

De corona maatregelen en hierdoor per dag wijzigende tijden voor schoolexamens vragen ook al veel van haar, gisteren nog niet weten of je vandaag wel of niet verder kan met de toetsen.
Deze week worden er nog schoolexamens gemaakt maar ik vraag mij af of de resultaten representatief zijn voor de vaardigheden van de leerlingen in het algemeen.
Mijn dochter is vast niet de enige die niet zo goed gedijt in deze situatie.
Daarom blij met aflassen examens.

Boos over het afnemen van de normale dingen die horen bij het examenjaar. De stunt waar je je 6 jaar op verheugd hebt, een feestelijke laatste lesdag.
Na de examens een reisje maken met je vrienden en dan weer op tijd terug voor de diploma uitreiking.

Een vlag met een tas komt er wel en de traditionele taart ook maar of tegen die tijd de feestjes kunnen geen idee.

Het is niet anders, dochter en wij moeten het er mee doen maar leuk is anders.😥

Jongeren

Jongeren mogen best ontzettend teleurgesteld zijn hoeveel van de dingen waar ze plezier in hebben en waar ze zich op verheugd hebben nu wegvallen. Ik heb daar alle begrip voor.
Mijn kinderen snappen echt wel waarom het gebeurt. Maar ze balen er wel van en dat mag. Ik baal er ook van.

Groep 8

Hier een groep 8-er. Geen cito en bijbehorende taart aan het einde. En je bijzonder en groot voelen. Waarschijnlijk ook geen eindkamp. Niet oefenen voor de musical, etc, etc.

Het is heel erg jammer. Maar ze begrijpt het wel.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

24-03-2020 om 15:05

Hier in de straat 4 eindexamenklanten en die stonden te juichen. Staan er allemaal goed voor, dus kunnen er wel vanuit gaan dat ze geslaagd zijn. Hingen nog net de vlag niet uit🤣

Al de bijbehorende lolletjes, dat is jammer. Maar toch ook niet zo vreselijk?
Mijn dochter vindt het natuurlijk jammer dat de ‘grote reis’ die ze van plan was te maken met een vriendin niet door zal gaan.
Ik vind het fijn dat ze zich na de teleurstelling goed heeft herpakt, inmiddels een ouwe caravan heeft geritseld en aan het kijken is in nl waar dat ding geparkeerd kan worden voor een vakantie dichter bij huis.

mijk

mijk

24-03-2020 om 15:17

Met nog 1/3e van het cijfer te gaan

Zie ik het nog wel spaak lopen hier. Staat nu 4 zessn en heeft zo veel behoefte aan weten hoe en wanneer dat laatste se is. Dat is een karakterdingetje natuurlijk. Hij kan tegenqoordig een heel stuk beterr met verandering en onduidelijkheid omgaan maar dit is wel heel veel verandering. Als hij een datum heeft gaat het vast beter.

Mijk

Triva

Triva

24-03-2020 om 15:37

inderdaad

Voor groep 8 vind ik het wellicht nog zieliger, die zijn nog veel jonger.

Mari39

Mari39

24-03-2020 om 15:48

Hier

Een eindexamenkandidaten die bijna alle se had afgerond en heel erg hoopte dat hij met ce nog punt kom ophalen. Hij moet het dus nu van de se hebben. Wordt heeeel spannend.
En een groep 8er die eerst blij was met geen school maar nu zijn vriendjes mist en baalt van geen kamp en musical.
Dit wordt een jaar om niet te vergeten denk ik.!!

Mams

Mams

24-03-2020 om 17:01

Hier ook een kind in groep 8

Mijn zoon zit in groep 8 en heeft het al vanaf groep 6 over de eindmusical en over het kamp in groep 8. Verheugde zich enorm op dit schooljaar, eindelijk op school bezig zijn met dingen die hij wél goed kan (hij leert niet makkelijk maar is enorm creatief en kan geweldig dansen, zingen en sporten) en de kans om ook eens uit te blinken. Hij was gisteravond even heel verdrietig. Dat het laatste jaar op de basisschool zo raar loopt en dat het oefenen voor de musical en de voorbereidingen voor het kamp nog verder uitgesteld worden. Hij is bezorgd of er nog wel goed afscheid genomen kan gaan worden en denkt dat de kans aanwezig is dat hij zonder het te weten zijn laatste dag op de basisschool 1,5 week geleden gehad heeft. Hij zei zelfs ‘laat die minister nu maar gelijk zeggen dat er van al die leuke dingen niets doorgaat. Dan is dat tenminste duidelijk!’.

Ik vind het ontzettend sneu en voel met hem mee. Maar heb hem ook uitgelegd dat de huidige situatie zo onvoorspelbaar is dat er nu echt nog niets besloten kan worden voor over een paar maanden. En dat het enorm zuur is als al die bijzondere groep 8 gebeurtenissen niet doorgaan, maar dat de situatie waarin we nu leven van iedereen in NL offers vraagt, grote en kleine. En dat we nu even niets te kiezen hebben. Hij begrijpt dat, maar vind het toch moeilijk. En dat is het natuurlijk ook.

Mams

Wat sneu voor je zoon. Het is zo’n bijzondere tijd normaal gesproken.

Mijn brugklasleerlingen vroegen vandaag of ze het hele jaar over moesten doen als de school niet meer open gaat. Dat lijkt me niet.

mijk

mijk

24-03-2020 om 17:28

Ach groep 8

Ook zo verdrietig.. vriendin heeft een dochter die volgende maand 4 wordt. Is al sinds januari aan het vertellen dat ze als ze 4 is naar de grote school gaat. En nu is er geen school.....

Mijk

Tamar

Tamar

25-03-2020 om 15:00

Hier

zat mijn dochter absoluut niet te wachten op al die feestelijkheden en is ze erg blij dat ze geen CE hoeft te doen. Ze staat nu op slagen en doet de laatste SE's later, hopelijk open boek oid. Maar ze is gewoon erg bang dat wij ziek worden (vader is arts). Ze mocht een paar games van me kopen, dat houdt haar nu bezig.

Hang een regenboog aan je raam

https://www.hln.be/in-de-buurt/aalst/de-regenboogchallenge-van-basisschool-de-zonneroos-hang-een-regenboog-aan-je-raam~a4ee7ccc/

In Belgie, maar ook in Duitsland maken kinderen een tekening van een regenboog met een lieve groet er onder om op het raam te plakken, naar buiten toe.

Die # is alleen nog niet zo actief want gaat over hele andere bedoelingen met een regenboog.

"De ‘regenboogchallenge’ van basisschool De Zonneroos: “Hang een regenboog aan je raam”

BuBaO De Zonneroos uit Aalst doet een oproep om de straten kleurrijker te maken.

Hoera, we mogen nog steeds buiten wandelen. Maar de kinderen zien hun vriendjes niet meer of mogen geen bezoekje meer brengen aan de speeltuin”, aldus de school uit Aalst. “We steunen deze maatregelen volledig, daarom willen we graag de straten kleurrijker maken. Helpen jullie ons een handje? Maak dan een regenboog met verf, stift of potlood en hang je tekening aan het venster. Deel daarna je foto met #regenboogchallenge.”

Triva

Triva

25-03-2020 om 17:53

Ik las

Ook een oproep om knuffelberen voor het raam te zetten voor een kinderspeurtocht door de de buurt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.