Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
26-02-2010 om 23:11
Laatst een discussie op school gehad (mer een andere ouder)over de leerplichtambtenaar en dan met name over bevoegdheden, boetes e.d.
Waar gaat 't om? Wintersport tijdens de voorjaarsvakantie is niet zo leuk: hartstikke duur en veel te druk.
Deze ouder redeneerde als volgt: kijk, als ik tijdens de voorjaarsvakantie ga, kost mij een weekje wintersport zo'n 1.500 euro. een week eerder of later scheelt al snel de helft. Ze vraagt geen vrij, meldt haar kinderen ziek en zegt dan: als de school de leerplichtambtenaar stuurt kost me dat 50 euro per kind per dag, dus maximaal 500 euro, nou, dan win ik nog steeds 250 euro.
Maar is dat ook zo?
Ben je klaar met een boete en is deze dan 'maar' 50 euro per dag? Waneer komt een leerplichtambtenaar langs? Zoals zij het mj vertelde, klonk het zeer aanlokkelijk....
Wie weet meer?
05-03-2010 om 15:53
Inderdaad
Leuk voor de leerkracht. Heb je een interessante les voorbereid, zijn er maar 2 kinderen omdat de rest naar de bioscoop is. Of aan het schaatsen. Of met zijn allen naar Florida. Ik geloof er eerlijk gezegd ook niets van. Of misschien woont Ruby wel in Ede. In Ede was toch ook iemand van plan om een school te openen die 365 dagen per jaar open is? Zonder vaste vakanties. Zo kon iedereen zelf het jaar inplannen. Klonk voor ouders best interessant maar mijn kinderen zouden het verschrikkelijk vinden. Ze vinden vakantie leuk maar ze zijn altijd blij als ze na de vakantie weer al hun klasgenootjes zien.
06-03-2010 om 16:07
School
Maar zo'n school bestaat toch ook ergens in Nederland, ik geloof in het westen van het land. Daar zou het goed werken.
groetjes van Charlotte
06-03-2010 om 18:16
Knap hoor
Dat jullie Canada er meteen uitpikken. Hebben jullie daar soms een speciaal zesde zintuig voor ofzo?
En verder vind ik dat kinderen vooral ook een leerrecht hebben. Als het even kan plan ik mijn activiteiten in ieder geval zo dat mijn kinderen gewoon naar school kunnen gaan. Daar zijn ze immers het beste af.
En wat raar trouwens dat dat soort films onder schooltijd draaien. Dat geeft toch te denken. Vertel eens Ruby: doet iedereen dat dan daar bij jullie of maken Canadese bioscoopeigenaren toevallig niet heel erg graag veel winst?