Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

De punten van mijn zoon.

Geachte forum leden,
Ik heb een vraag, en kan bij de decaan op school geen legtime antwoorden krijgen, en wordt alsmaar beschouwd als een bezorgde moeder. Nu was mijn vraag of de punten van mijn zoon in het kader van "opstromen" passen, hij haalt top punten en presteerd na mijn mening niet na ten aanzien van zijn niveau VMBO-KGT. Hij haalt de volgende punten:
Nederlands: 8,2 5,2 8,3 | GEM: 7,3
Engels: 6,7 8,2 9,8 7,7 | GEM: 8
Wiskunde 6,3 7,5 7,9 9,4 10 | GEM: 8
Biologie 6,6 7,6 7,2 9,2 8,8 | GEM: 8,1
Natuur-Scheikunde I 9,7 8,9 9,2 | GEM: 9,1
Maatschappijleer 8 9,4 9 8,4 | GEM: 8,8
KCKV 9,5 10 9,5 10 | GEM: 9,8
Lichamelijke Opvoeding 7 8 8 9,5 | GEM: 8,1
Profiel Groen 6,4 5,8 7,0 5,8
Zoals jullie misschien al merken, is mijn zoon echt een beta leerling. Hij duikt ook altijd in de boeken als hij een opdracht voor een van betreffende vakken krijgt. Nu was mijn vraag of mijn zoon hier later iets mee kan, "of hij met deze vaardigheden verder komt" Hij wordt nu namelijk op zijn tenen gewezen omdat hij "minder goed met zijn handen kan werken" 
Geachte groet,
Een lieve moeder,
Bregje Schalkwijk.

Wat staat er in de schoolgids over bevordering, zittenblijven, opstromen en afstromen? Dat is het belangrijkste. 

Mocht daar iets staan dat er allemaal ruimte is voor subjectieve beoordelingen over motivatie, werkhouding blablabla, maak dan een plannetje hoe je zoon ZELF kan laten merken hoe gemotiveerd hij is, en bij wie hij dat gaat doen (leerkrachten, mentor, decaan). 

In welk leerjaar zit je kind?

Wil je opstromen binnen deze school of overstappen naar een andere school? Als je wilt opstromen naar een andere school moet je bij die andere school informeren wat zij willen en eisen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.