Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Ankie

Ankie

13-05-2019 om 19:11

Diatoetsen

Goedenavond,

Lees hier al een tijdje en al aan het zoeken geweest..

Op de nieuwe school van onze dochters gaan ze voortaan toetsen met DIA in plaats van CITO.
Over deze toets methode kan ik weinig tot niks vinden..

Even wat extra informatie vooral over onze oudste dochter.

Onze oudste zit nu in groep 6 we hebben wat bewogen jaren met haar achter de rug zo word deze maand 10..
Zij heeft een fonologische spraakstoornis en heeft ruim 7 jaar logopedie gehad waarvan 3 jaar meerdere keren per week.

De kleuterklassen gingen prima tot groep 3 dat het volledig mis ging een wisseling van 8!! Leerkrachten gehad de gehele klas had/heeft toen een achterstand opgelopen.
Wij hebben toen overleg gehad met de stichting en onze dochter naar sbo laten gaan met een toelating voor 2 jaar. Deze toelating was op basis van een achterstand van 6 maand en haar spraakstoornis.
Dit schooljaar is ze weer gestart op het reguliere onderwijs.
In overleg met de sbo zouden ze haar bij trekken op het niveau van het reguliere onderwijs dit is dus niet gebeurd dit wil zeggen dat ze volledig groep 5 mist aan leerstof..

Maar het ging even volledig mis op haar nieuwe/oude basisschool ze werd verschrikkelijk gepest hebben haar 5 weken thuis gehad voor we een nieuwe school hadden gevonden waar beide dames terecht konden..

Op deze nieuwe school zijn er hiaten naar voren gekomen
De onderdelen die ze wel allemaal beheerst of nieuw aangeboden krijgt scoort ze goed op..

De hiaten zijn aan het licht gekomen omdat er 1,5 jaar aan Cito’s kwijt waren in haar leerling volgsysteem en wij hier wel aantekeningen van hadden..
Hier door zijn ze de nu nog Cito’s op nieuw gaan doen vanaf groep 5

Wat ze al wel gehad heeft en wat niet
Op wat ze gehad heeft scoort ze gemiddeld een hoge 2 en hoge B op.
Nieuwsbegrip haalt ze gemiddeld 8,5 voor
De lesstof wat ze niet goed kent scoort de een gemiddeld 3 en C wat ze nog nooit heeft gehad is abracadabra voor der en laat ze ook open staan op de toetsen..

Maar eigenlijk heel veel onsamenhangende informatie sorry!

De nieuwe school gaat dus over op DIA toetsen kent iemand dit en is dit ergens in te zien school vertelde dat dit volledig digitaal gaat..

Graag zouden we met haar gaan oefenen ze is erg gedreven ze weet ook dat ze lesstof mist en wilt dit graag bij leren.

Oja ze rekent alles volledig uit in haar hoofd ze dacht dat ze geen kladblaadje mocht gebruiken...
hier kwam school achter en schrok hier best van omdat ze ook de grote sommen uit der hoofd deed over de stof wat ze wel allemaal beheerst

Sorry voor dit echt zeer onsamenhangende verhaal..
Ook voor de soms geen punten komma’s enz
Ben zelf dislexsies

Groetjes Angela

Milcham

Milcham

13-05-2019 om 20:00

Ik ken het niet maar

Ik kan me voorstellen dat er een vergelijkingstabel bij zit om Ciito en dit te vergelijken. De dit is vanaf groep 6 tellen mee voor het schooladvies, ze gooien echt niet de oude gegevens weg.

Ankie

Ankie

14-05-2019 om 01:14

Toetsen

Ja weet dat het vanaf groep 6 mee telt..
de oude Cito’s van 1,5 jaar zijn zoek geraakt op de vorige school...

Ik kan verder ook weinig vinden over de dus toets

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.