cherel
17-02-2010 om 15:35
Dochter 11 wil niet meer naar school
Mijn dochter van 11 wil niet meer naar school. Ze heeft een juf die het normaal vind om veel te schreeuwen in de klas. Mijn dochter is een gevoelig, verlegen kind en heeft het gevoel dat ze constant door de juf in de zeik wordt gezet. Ik heb al een keer met de juf gepraat, ze heeft beloofd te proberen niet zo te schreeuwen maar daar komt allemaal niks van terecht en ondertussen heb ik met regelmaat een huilende dochter thuis die niet meer naar school wil. Ik zit eraan te denken om haar morgen echt thuis te houden en dan tegen school te zeggen dat mijn dochter letterlijk en figuurlijk ziek is van deze juf. In november is de schoolverpleegkundige op school geweest en heeft met alle kinderen uit deze klas gepraat, veel kinderen schijnen moeite met deze juf te hebben. Dit is opgenomen met de directrice maar omdat zij en de andere leerkrachten deze juf wel een fijne collega vinden wordt het als ware in de doofpot gestopt en niks mee gedaan. Wat zouden jullie doen, ik kan het niet over mijn hart verkrijgen mijn dochter steeds weer op te peppen en toch naar school te sturen. Ze verweet me vanmiddag al dat ik toch niks deed, ze wou namelijk eerst niet vertellen wat haar dwars zat.
Linda99
17-02-2010 om 22:15
Cherel
Kom je even een hart onder de riem steken. Niks is erger dan leerkrachten die eigenlijk totaal niet geschikt zijn om voor een klas te staan. Want schreeuwen in een klas is echt niet normaal.
Hier zijn de kids trouwens van school gewisseld vanwege slechte ervaringen met onder andere de leerkrachten. Maar ja, m'n jongste is net 4 dus die moet nog een poos naar school. Met 11 ben je natuurlijk al bijna klaar......
Tango
18-02-2010 om 10:02
Schoolverpleegkundige
Misschien kun je weer contact opnemen met de schoolverpleegkundige omdat er niets gedaan is en ook met andere ouders in gesprek gaan zodat jullie samen actie kunnen ondernemen naar de directie.
Als dit allemaal niet werkt zou ik toch naar een andere school gaan uitkijken. Ik weet niet in welke groep ze zit, ik vermoed groep 7, dan heeft ze toch nog even te gaan op deze school. In eerdere draadjes is te lezen dat ook kinderen in groep 7 nog wel wisselen van school en dat dit vaak heel goed uitpakt, zeker als het kind er zelf achter staat.
picobello
18-02-2010 om 14:53
Dochter wel het gevoel geven
dat je haar serieus neemt, maar ook aangeven dat je niet altijd alles kan veranderen.
Volgens mij is het idd verstandig om met andere ouders samen stappen te gaan ondernemen.
Wisselen van school lijkt me best een zware maatregel, als je dochter het verder wel goed kan vinden met vriendinnen ect.
Wisselen van school geeft geen garantie dat het daar beter is.
Moppeke
18-02-2010 om 18:58
Ik ben zo'n moeder ![]()
Die haar dochter van 11 net naar een andere school heeft gedaan, zie eerder draadje
Wat een vervelende situatie is dit zeg. Een leerkracht kan een behoorlijke stempel drukken op het plezier van een kind op school. Wat jij aangeeft vind ik nogal wat, en ik zou zeker je dochter duidelijk laten zien dat je met haar meeleeft, maar ook actie onderneemt.
Het kan voor je dochter veel effect hebben, en dat heeft het al zo te lezen.
Misschien kun je dit aan de MR voorleggen? En in ieder geval nogmaals een open gesprek aangaan met de juf en daarbij nogmaals duidelijk aangeven waar het aan schort. Dat je er afspraken over wilt maken, het gaat om het welzijn van je kind!
Misschien is het een aardig voorstel dat de juf een stagiair in de klas neemt (nog beter zou de directeur zelf zijn), als signaal dat ze zich moet gedragen. Maar ja, dat is moeilijk uitvoerbaar, ik bedenk het ook maar even.
Het is jammer dat de directeur er niet zoveel mee doet. En misschien ligt in dit geval wel de kracht om als ouders de krachten te bundelen, als er meer kids zijn die moeite met deze juf hebben?
Succes ermee, en wees niet bang om je wat kritischer uit te laten. Het gaat om je kind.
Groet, Moppeke
Tango
18-02-2010 om 20:50
Cito
Hoe het nu zit met die cito, volgens mij zeiden de juffen alleen cito ordenen en bestond het uit twee delen, maar het kan ook zijn geweest ordenen en taal. Wat betreft rekenen vind ik hem dus persoonlijk erg slim, want hij is al volop bezig met erbij en eraf-sommen. De hele dag door loopt hij af en toe zo'n som te roepen: je hebt er 5 en doet er 2 bij, wat heb je dan? Heel grappig. Het was meer dat hij slecht scoorde in opdrachten zoals welke hoort er niet bij? En dan bijv. 3 fruitsoorten en 1 groente.
Tja, en uiteraard hebben we gesproken over dat de stoornis niet over gaat, maar dat is ook echt niet waar ze hem op willen laten zitten, het is meer het zelfvertrouwen en het pakken van werkjes op zijn niveau dat hij nu pas net doet.
Zelf zie ik hem echt wel naar groep 3 gaan, zeker met nog 4 maanden te gaan. En dat hij zelf wil, komt ook vooral doordat zijn beste vriendje w.s. wel over gaat, maar eerder zei hij dus dat hij helemaal niet wilde. Hij heeft duidelijk al meer zelfvertrouwen gekregen dus dat willen we zeker niet afstraffen met blijven zitten.
In combinatie met de fysio moet het toch ook alleen maar beter gaan. En nogmaals een jaar kleuteren extra vind ik erg lang, hij komt dan bij kinderen in de klas die ruim 2 jaar jonger zijn (0,1,2 combinatie) en ik merk nu al dat hij met de jongste kinderen al weinig heeft.