Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Prakje

Prakje

14-07-2011 om 10:58

Domme vraag... wat moet zoon kopen voor het vo?

Zoon gaat na de vakantie naar het VO, boekenpakket is besteld, agenda gekocht, de tas gaan we nog uitzoeken, en nu...?!

Wat heeft hij verder nodig? Van de school hebben we geen lijst ontvangen... vreemd?! Schriften? GEO-driehoek? Lineaal? Pennen/potloden... wie kan ons verder helpen?!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

14-07-2011 om 11:55

Wachten

Ik zou afwachten en nog niets kopen. Veel docenten hebben vrij specifieke eisen aan het materiaal dat moet worden aangeschaft (A4-wiskundeschriften, bepaalde rekenmachine, HB-potloden, weet ik veel). Heb je de schoolgids doorgespit? Daar hoort wel een lijstje in te staan. Eventueel koop je al een pak schriften en een etui met basisdingen (pen, potlood, fineliner, gum, puntenslijper, markeerstift) en stuur je hem daarmee de eerste dag naar school. Ze gaan dan toch niet meteen keihard uit de boeken werken, zeker niet in de brugklas.
Groetjes
Massi

Annet

Annet

14-07-2011 om 19:59

Lijstje hier

Ik heb even het lijstje opgezocht wat oudste kreeg voor de brugklas:
- schooltas
- agenda
- etui met daarin: goed schrijfgerei (pen en potlood), kleurpotloden/stiften, puntenslijper, gum, kneedgum, passer, schaar en kleine plakstift
- voor tekenen: gelinieeerd A4 schrift; potloden: HB, 2B en 4B, doos met 12 kleurpotloden.
- geodriehoek (in agenda te bewaren)
- rekenmachine, CasioFX82ms, ongeveer 7 euro
- USB stick 2 Gb
- Oordopjes om aan te sluiten op de laptop
- 1 grote multomap (met papier en tabbladen)
- 10 schriften
- ongeveer 4 snelhechtmappen
- voor gym: korte broek, t-shirt en zaalschoenen.

Alles is gebruikt m.u.v. de multomap.
De rekenmachine zou ik nog niet kopen, eerst afwachten wat nodig is, schriften op A5 formaat zijn altijd makkelijk, op groter formaat koop je makkelijk bij.
USB stick is altijd handig voor het opslaan van werkstukken e.d.
De rest van de lijst lijkt me redelijk standaard.

Hier niet zo veel

Op het lijstje van school;
De leerlingen hebben bij de start tenminste nodig;
-A4 schrift met 1 cm ruitjes voor wiskunde, geodriehoe en passer,rekenmachine( zie eisen op de boekenlijst)
-multomap met 23 rings en gelinieerd papier,tabbladen.
-apart schrift voor nederlands,frans,engels,duits
-een paar gelinieerde schriften voor andere vakken omdat bij enkele vakken het gebruik van een schrift de voorkeur heeft boven het gebruik van mapblaadjes.
Hechtmapjes
kladpapier in de vorm van een kladblok.
Pennen,potloden(H

Bij sommige dingen moet ik wel lachen hoor; eerst noemen ze schriften voor 4 talen en dan nog eens schriften voor andere vakken.
kladblok in de vorm van een kladblok??? ja, niet in kaasvorm

Kaftpapier staat er niet op maar de boeken moeten wel gekaft zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.