Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Tango

Tango

26-06-2018 om 12:55

Duo en DigiD frustratie


Phryne Fisher

Phryne Fisher

30-06-2018 om 17:39

Zeker wel

Ik heb ruime ervaring met het aanvragen van digid’s en het administratief begeleiden van pubers en volwassenen met alleen lagere school, en het valt niet mee. Als je kind 18 wordt krijg je er nog veel meer taken bij (zorgverzekering, aanvragen toeslagen), en als je daar geen ervaring mee hebt is de communicatie van de overheid bijna niet te begrijpen.
Natuurlijk wil je dat je kind dat allemaal zelf onder de knie krijgt, maar dat lukt zeker niet de eerste keer. Maar ja, Dees voedt haar kind vast heel goed op en het beklijft ook allemaal.

Dees

Dees

30-06-2018 om 18:09

Ginny

Ik kan prima begrijpend lezen. Maar er is geen enkele reden om te klagen over DigiD en duo. DigiD heeft gewoon wat veiligheidsmaatregelen om aan te vragen wat logisch is want je kunt er behoorlijk wat mee. Als je bij DigiD en duo gewoon alle stappen volgt die er beschreven zijn is een aanvraag zo gedaan niets moeilijks aan.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

30-06-2018 om 18:33

Ja Dees

Jij zegt het....

Kaori

Kaori

30-06-2018 om 18:52

Dees

Hoe oud zijn jouw kinderen ook al weer?

Dees

Dees

30-06-2018 om 19:24

Is niet leeftijdsafhankelijk

5 maar genoeg pubers hierin begeleid en eigen ervaring natuurlijk.

Triva

Triva

30-06-2018 om 19:33

Nee

Ik denk dat ik een bovengemiddeld slimme puber heb maar hij kon dit echt echt echt niet alleen. Zelfs samen hadden we de fout gemaakt dat hij de DigiDdinges had laten liggen terwijl je binnen een bepaalde periode moest activeren. Dit omdat hij wist dat hij dat ding binnenkort nodig had maar toen nog niet.

Dus ja als je het een keer gedaan hebt is het een eitje maar dit soort dingen alleen doen voor het eerst is een crime.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

30-06-2018 om 22:39

Dat dus

Mijn bovengemiddeld intelligente puber is het wel in z'n eentje gelukt, maar heb dit ook voor mijn vader proberen te regelen en dat was toch bepaald geen sinecure. En dat was toch ook bepaald geen domme man.
Dat ga ik dus ook voor mijn 16 jarige puber doen, want die is ook niet dom maar net wat minder onverstoorbaar als haar broer.

Goeie tip trouwens Phryne.

Triva

Triva

30-06-2018 om 23:33

Overigens

had ik het niet alleen over DigiD. Idd de ovpas, studentenreisproduct, inschrijven/ bevestigen/ betalen studie, zorgverzekering, zorgtoeslag, aanvullende beurs en vooral het koppelen van mijn beide kinderen aan mij en mijn man was toch wel wat veel. Wie komt er op het idee dat als je oudste kind gaat studeren je duo moet laten weten dat je nóg een kind hebt? Alsof toen al niet 15 jaar bekend was dat ik er twee heb? Echt je kunt tig dingen in 1x goed doen maar er gaat altijd wel iets fout. Dat soort dingen laat ik niet alleen over aan een puber.

Anja

Anja

01-07-2018 om 07:14

Triva

"Wie komt er op het idee dat als je oudste kind gaat studeren je duo moet laten weten dat je nóg een kind hebt? "

Moet dat altijd?
Of alleen als een aanvullende beurs wordt gevraagd?

Ik was nl. heel trots aan het worden bij het lezen van dit draadje omdat oudste zelf de DigiD heeft aangevraagd (volgens mij met 16 of 17). Maar als aangegeven moet worden dat er nog een kind is, moet ik nog even nagaan of ook dat goed gegaan is.

En ook ik heb oudste wel geholpen met het uitzoeken van een zorgverzekering, mar volgens mij heeft ze weer wel zelf de Zorgtoeslag geregeld. En volgens mij heeft ze het geld ook gekregen, dus goed gegaan. Ben nogmaals trots op haar.

Maar snap ook dat er dingen mis gaan. Erg vaak is info (van de overheid of van bedrijven) niet 100% duidelijk. Zijn gewoon niet dummy proof. Gaan uit van "vanzelfsprekendheden" die niet voor iedereen vanzelfsprekend zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.