Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
17-09-2012 om 18:42
Dochter kwam thuis met de mededeling dat er volgende schoolvakantie(augustus 2013)weer een reis naar het buitenland werd georganiseerd door een paar leerkrachten.Ze doen dit blijkbaar elk jaar voor de 5de en 6de jaars.Volgens hen gaat het om een soort van studiereis,maar dat reisje daar hangt een prijskaartje aan vast van boven de 1000 euro.Het is wel geen verplichting.
Toch vind ik dat dit er een beetje over gaat.Ze proberen kandidaten te lokken door voor te houden dat het een leerzame reis zal zijn en ik zal ook niet betwisten dat dit niet zo zal zijn,maar waarom zo'n dure reis aanbieden?Niet iedereen heeft de mogelijkheid financieel.
Voor onze dochter is dit niet meteen een probleem,maar het is niet eerlijk vind ik,dat er leerlingen moeten afhaken omdat ze de mogelijkheid niet hebben.
Het gaat mij om het principe.
Tijdens de schooluren wordt er ook al een twee of driedaagse gedaan,dus dat betekend nog eens investeren,maar hier gaat het dan om een echte studiereis.
Hoe gaat dit bij jullie in zijn werk?En geven jullie toe aan zo'n vraag van jullie kinderen?
20-09-2012 om 13:57
Uitwisseling
Je vakantiereisjes vermeld je niet op je CV, heb ik in ieder geval nooit gezien, maar organiseren van een studiereis, dat staat goed, en een uitwisseling van een jaar in een ander land naar school/studeren geeft wel blijk van stressbestendigheid en aanpassingsvermogen, zoiets zet je wel op je CV. Overigens vind ik een jaar in een ander land naar school wel erg goed voor kinderen die dat aankunnen en ben er voor mijn kinderen wel geld voor opzij aan het leggen.
20-09-2012 om 15:51
Hhahhahaha
Dat is dan dus wel heel persoonlijk, hoe je dat ervaart. Chippie schrijft: mensen die veel reizen zijn meer flexibel, pro-actiever, meer gedreven, kunnen beter improviseren, zijn gebaat bij meer afwisseling, zijn geen ja-maar-types en zijn vaker meer stressbestendig.
Niet iedereen zal dat zo vinden. Dat ligt toch maar net aan hoe je iets inkleurt? Je zou ook kunnen zeggen: mensen die veel reizen zijn ongedurig, weten niet wat ze willen, jagen alleen hun eigen lolletjes na en vertonen onvolwassen vluchtgedrag. Het Chris Zegers-model, zeg maar.
Als werkgever zou ik me druk maken over het gebrek aan ambitie (ach, als ik met drie maanden prullenbakken legen geld genoeg heb, dan ga ik weer), betrokkenheid, loyaliteit naar het bedrijf, etc.
Enne......niet voor het een of ander he, maar zó veel avontuurlijke reizen die je Helemaal Terugwerpen Op Jezelf zijn er niet meer. Zelfs het beklimmen van de Mount Everest is een georganiseerde reis.
Tirza