Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Educatieve spelletjes en internetlinks voor schoolwerkjes?

Mijn kind van 8 krijgt thuisonderwijs (heel verhaal, niet belangrijk nu).

Nu ben ik op zoek naar goede educatieve spelletjes om het schoolwerk wat af te wisselen maar wel "bij de les" te blijven. Ik heb bijv. dubbelwoord van Maan, Roos, Vis en sommenpuzzels (en memoryspelletjes, kleurentorentjes, jumbolino maar dat wordt saai).
Wie heeft er nog wat tips voor goede spelletjes die ik zou kunnen kopen? Woord of somspelletjes of spellen waarbij bijv. beurtgedrag belangrijk is. Vanwege een taal/spraakachterstand kunnen het geen al te "talige" spelletjes zijn, met veel uitleg bijv.

Ook zoek ik ter afwisseling van het uit de schoolboekjes op internet wat werkbladen met bijv. memory plaatjes. Ik heb best wel wat gevonden maar misschien weet iemand nog een hele leuke? Of iets met plaatsjes om uit te knippen o.i.d.
Ik moet het uit kunnen printen.

En voor het creatieve gedeelte,knutselen,ontwikkeling fijne motoriek e.d. zoek ik nog wat ideetjes, want zo langzamerhand is de inspiratie een beetje op. We gaan mee met de seizoenen en feestdagen maar misschien weet iemand nog iets leuks?
Ik hoor het graag.

Mijn kind zit zo'n beetje op niveau van groep 4/5.
Hoor het graag!

Double4

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

06-02-2010 om 22:11

Tips

Om tafels te leren, vind je hier volop keuze:
http://www.kinderpleinen.nl/showPlein.php?plnId=8
Maar als je één niveau hoger klikt, vind je ook allerlei andere oefeningen.
Een leuk spel om van te leren vinden wij UNO. Een simpel kaartspel met heel veel taktiek.
En speel vooral ook colonisten van catan. Je bent zo een dag bezig met het hele spel spelen. Dit vereist veel nadenken.

marie

marie

06-02-2010 om 22:46

Ambrasoft

Hallo
Ken je Ambrasoft al?
http://www.ambrasoft.nl/
Wellicht zit daar ook wat bij?
Of deze?
www.digischool.nl
www.digibordopschool.nl
www.huiswerkweb.nl
succes

Grote basisschoolspel

Dit spel kent een basisdoos van 20 euro, en dan kun je voor iedere groep apart vragenkaartjes kopen. Dus je koopt nu de vragen van groep 4 en 5, en dan kun je later als hij verder is de vragen van groep 6 kopen bijv.

Het bevat vragen over alle vakken, en mijn kids vinden het geweldig !

Martine

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.