Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
18-04-2012 om 14:15
maar ja welke. Relatief groot dorp, met veel scholen, maar 1 school heeft al meerdere locaties. Daar valt de locatie waar ze nu zit ook al onder. Die valt dus eigenlijk al af, omdat ik een "frisse" blik wil, voorzover mogelijk.
Wat is het verhaal. Dochter, helft van een tweeling. bij de kleuters hebben ze apart gezeten, bewuste keuze. In groep 3 kwamen ze weer bij elkaar. Op zich goede leerkracht, ging best redelijk dat jaar, wat kleine dingetjes. Groep 4, ook bij elkaar, draak van een juf die alleen maar de negatieve kant van dochter ziet. Dat is een eigen leven gaan leiden in school en inmiddels heb ik geloof ik te maken met een selffulfilling profecy (of hoe je dat ook schrijft). En laat dochter steeds vaker het negatieve gedrag zien. In de klas loopt het voor geen meter (groep 5). ook met de rest van de klas ligt ze regelmatig overhoop. volgens de leerkrachten (weer anderen dan van groep 4) lokt dochter zelf al het negatieve uit. Nu is ze geen gemakkelijke tante, laat ik dat voorop stellen, daarbij nog nemend haar andere helft waar ze ook regelmatig mee overhoop ligt. Maar het beeld dat de leerkrachten van haar hebben vind ik zorgwekkender. Alsof het allemaal haar eigen schuld is dat de klas zo negatief over haar is enzenzenz. Uitlokking dus eigenlijk.
Dan de andere scholen. Diverse christelijke scholen ook in onze gemeente. Zowel positieve als negatieve verhalen daarover. Pestgedrag wel vaak gehoord vanuit die scholen. Andere openbare scholen liggen vrij ver. Eén niet maar daar heb ik zelf geen positieve ervaring mee met ons oudste kind. Daar zitten wel veel kinderen uit onze buurt op school, 1 kind daarvan gaat het ook niet fantastisch mee hier in de buurt, is nogal een Kaat, met een hoofdletter, bazig en loopt maar steeds, doe dit, doe dat, je moet dit, je moet dat, en dat op dwingende toon. Dochter laat het zich soms welgevallen, maar als het emmertje erg vol raakt schiet ze uit haar slof.
Ik weet het dus niet meer, ik moet hier iets mee, want het beeld van dochter zal niet veranderen (toen ik met het locatiehoofd sprak over eventueel haar van school halen omdat het met de meiden niet zo goed loopt, zei ze, maar ze neemt ook haarzelf mee (maw, het negatieve gedrag.)) Maar dit gaat ook niet goed.
27-04-2012 om 20:14
Nee he...
Na al die toestanden...Inderdaad, gauw op zoek naar alternatieven. Dit klinkt echt niet goed. Zelf ben ik met dochter nu 20 minuten onderweg. Het is nou eenmaal niet anders.
27-04-2012 om 21:30
Nog een andere school
benaderd, even afwachten wat daar uit gaat komen. Ook een christelijke school. Omdat er qua openbaar niet veel keuze meer is. En anders weet ik het echt niet meer.
07-05-2012 om 23:38
Mail ontvangen van de andere school
Ik kan een afspraak maken en komen praten! Da's mooi. Hebben jullie nog tips voor vragen die ik kan stellen?