Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
moeder van een achtste groeper

04-10-2012 om 10:07

Engels op de basis school

Naar aanleiding van het bovenstaande draadje heb ik de volgende vraag.
Is er bepaald welk niveau kinderen gemiddeld moeten hebben als ze van de basisschool af komen? of mag de basisschool dit helemaal zelf invullen?
Ik lees in het draadje hierboven dat ze op de middelbare school niet bij nul beginnen. Dit hoorde ik ook van een vriendin wiens dochter in de brugklas al achter loopt omdat ze minder Engels kon toen ze begon dan de meeste andere leerlingen.
Mijn dochter zit nu in groep 8 en heeft in groep 6 en 7 Engels gehad maar dit was niet veel. Bovendien vind ze het erg moeilijk en is er niet veel van blijven hangen.
Dit jaar zit ze in groep 8 en ze heeft dit schooljaar helemaal nog geen Engels gehad. Omdat ze in de tijd dat groep 6 en 7 Engels hebben (combiklas 6 7 8) met groep 8 iets anders doen.
Kan dit zomaar?
Ik zit nu te denken om met haar te gaan oefenen maar heb geen idee waar te beginnen. Haar Engels is bijna 0 dus boekjes lezen heeft nog geen zin. Bij een Engels filmpje zonder ondertiteling haakt ze gelijk af.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
lisbeth

lisbeth

04-10-2012 om 11:14

Hier

in groep 6 20 minuten per week. Nu is onze dochter nogal verzot op talen en ze krijgt thuis wat engels les van mij. Via schoolsupport heb ik nu een maand een proefabonnement op wings. Dat zijn boekjes die voorgelezen worden en die je dan ook zelf kunt lezen met vragen erbij. Dat vind ze wel heel leuk om te doen. Het begint zo ongeveer bij niveau 0
Wat ik ook wel eens doe zijn eerste leesboekjes engels halen bij die bieb en die lezen we dan samen. En veel engelse realitysoaps van TLC bekijken via youtube.

Annet

Annet

04-10-2012 om 13:06

Leuke site

http://www.oxfordowl.co.uk/Library/Index/?AgeGroup=1&Book=eBooks

Het zijn boekjes voor Engelse kinderen om te leren lezen. Maar juist omdat ze ook voorgelezen worden, kun je van dit soort eenvoudige boekjes aardig wat Engels oppikken, inclusief uitspraak.

Verder zou ik een leuk spel zoeken voor op computer of DS of Ipad in het Engels.

04-10-2012 om 13:46

Leuke site

Bedankt
Dit is zeker een leuke site. Ik ga hier zeker met mijn dochter naar kijken.

Ilva

Ilva

04-10-2012 om 13:50

Basisschool boek

Ik heb hier het Basisschool boek. In dit boek staat alles wat je geleerd moet hebben als je klaar bent met groep 8. En ja, daar staat ook behoorlijk wat engels in. Misschien moet je eens zoeken naar kerndoelen in het basisonderwijs. Daar is het vast wel te vinden. Het boek is trouwens erg leuk. Ik heb het boek gekregen in 2009 en oudste zit nu op de middelbare en heeft de afgelopen jaren veel herkend in het boek (Oh ja, daar hebben we het ook over gehad!).

Ilva

Ilva

04-10-2012 om 13:56

De kerndoelen

Hier zijn de kerndoelen te vinden (wel even downloaden):
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/basisonderwijs/documenten-en-publicaties/brochures/2010/10/19/kerndoelen-po.html

Engels staat op blz. 21

Heel verschillend

Bij ons op school (dalton) beginnen ze al in groep 1, basisniveau natuurlijk wat bestaat uit tellen en losse woordjes als table, chair, enz. De meeste scholen hier in de buurt beginnen overigens pas in groep 7.

Mama_Lynn

Mama_Lynn

05-10-2012 om 13:40

Ook vanaf groep 1

Vorig jaar zijn ze hier begonnen met engels vanaf groep 1. Aangezien mijn dochter pas in groep 2 zit, heb ik geen idee hoe ze dat verder vorm geven in de hogere groepen. Bij de kleuters gaat het heel spelenderwijs. Liedjes, kleuren, tellen, dieren, woorden passend bij een thema, wel losse woorden inderdaad. Dochter vindt het erg leuk!

Lynn

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.