Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
01-06-2010 om 21:10
Hallo,
we hebben vandaag de uitslag van de entreetoets van dochter ontvangen.
Haar score is in totaal 58 percentiel (Taal 43, Rekenen 75, Studievaardigheden 60). Welk schooladvies zal dit waarschijnlijk worden.
School hoef ik niet te vragen omdat zij op dit moment hierover nog geen uitspraken willen doen.
01-06-2010 om 21:41
Leni
IK kan mij nog herinneren dat wij bij de uitslag van de entreetoets (4 jaar geleden) een blad meekregen van CITO met de te verwachten eindtoetsuitslag op basis van dat percentiel en dat werd ook besproken met de leerkracht.Heb je dat er niet bij gekregen of gaat dat pas in het begin van groep 8 besproken worden?
Niet dat het bij ons klopte. Want een entreetoets is natuurlijk bedoeld om te kijken waar er nog aan geschaafd moet worden.
01-06-2010 om 21:56
Draadje hierboven
In het draadje hierboven had ik gevraagd of de percentielen bij de entreetoets overeenkomen met de uitstroom naar de verschillende soorten v.o. Nooit antwoord op gekregen ;-( Maar ik vermoed van wel. In dat geval zou je met percentiel 58 rond VMBO-T zitten (60% van de kinderen gaat naar het VMBO, dus die 58 zit dan aan de bovenkant).
01-06-2010 om 22:08
Nichtje ook 58 percentiel
Hallo;
Mijn nichtje had vorig jaar ook een percentiel van 58.
Ze had voor taal 65, voor rekenen 49 en studievaardigheden 55.
Ze heeft HAVO-advies gekregen, ze gaat na de zomervakantie naar een combinatieklas HAVO-VWO. Na een jaar wordt er dan gekeken of het HAVO of VWO wordt.
Misschien is HAVO aan de hoge kant met een percentiel van 58, maar het kan ook (mede) komen door haar goede inzet, werkhouding/motivatie.
Groetjes van SophiaLoren
02-06-2010 om 21:45
Pelle
Pelle;
Voor de citoscore in groep 8 had mijn nichtje 536.
Groetjes van Sophia