Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Ergonomische vulpen?

Mijn zoon van 10 (morgen groep 7) heeft een vreselijk handschrift. Ik vroeg me af of het zou helpen als hij met een ergonomische vulpen zou schrijven. Heeft iemand de ervaring dat dat scheelt? Ik wil er best 1 voor hem kopen, maar als het toch niet helpt dan begin ik er niet aan.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vader

Vader

22-08-2011 om 07:13

Leesbaar schrijven

Bij mijn zoon(s) heb ik - met pijn in mijn hart - de 'regel' gesteld dat zij leesbaar moeten kunnen schrijven. Met name oudste was erbarmelijk. Oplossing bij hem bleek de blokschriftmethode die zij vanaf groep 7 aangeboden kregen. Vreemd genoeg kon hij aan het eind van groep 7 ineens fatsoenlijk leesbaar schrijven. Onafhankelijk welke pen/potlood!

Misschien kun je er op school eens naar vragen?

marie

marie

22-08-2011 om 09:48

Waar schrijft hij nu mee?

Hallo
Je schrijft in je berichtje niet waar je zoon nu mee schrijft op school: balpen, vulpen, potlood, Stabilo?
En wat bedoel je met een ergonomische vulpen?
Waarom neem je niet eens contact op met de leerkracht en/of de RT-er hierover? Wellicht kan hij speciale schrijfoefeningen of MRT (motorische remedial teaching) krijgen. Een slecht handschrift kan te maken hebben met een slechte fijne motoriek of verkeerde spierspanning.
Zijn z'n handen/armen bijvoorbeeld verkrampt bij het schrijven?
En inderdaad kan overgaan op blokschrift verbetering geven.
Succes

amk

amk

22-08-2011 om 11:27

Wat zegt de docent?

ik heb tot mijn 11e onleesbaar geschreven. Mijn ouders maakten zich ernstig zorgen. Een bevriende leraar zei: komt nog helemaal goed. En idd zo ergens in de brugklas werd het leesbaar en nu is het zelfs netjes te noemen.

Misdreavus

Misdreavus

22-08-2011 om 20:52 Topicstarter

Antwoorden

Hij schrijft nu met een gewone rechte vulpen, ze moeten op school namelijk met vulpen schrijven. Zijn huidige leerkracht heeft hij pas sinds vandaag, dus die heb ik er nog niet over gesproken. De juf van vorig jaar vond zijn handschrift niet best, maar lang niet zo erg als van sommige andere leerlingen. Dat vind ik niet echt een argument om ook niet netjes te schrijven. Een RT-er hebben we niet op school, ik zou het wel eens kunnen vragen aan de fysio- of ergotherapeut van dochter bedenk ik me nu, maar ik weet niet wanneer ik die weer zie. Ik zal het er eens met zijn leerkracht over hebben, ik had geen idee dat ze in groep 7 mogelijk een ander schrift gingen gebruiken.

Fiorucci

Fiorucci

23-08-2011 om 07:06

Nerina

Die fysio/ergo kan hem even screenen. Kan zelfs zonder verwijskaart! Mijn kinderen hadden/hebben alledrie fysio ivm hun handschrift.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.