Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Ervaringen online huiswerkbegeleiding

Mijn zoon gaat volgend jaar naar de derde. De eerste kwam hij makkelijk door, zonder iets te hoeven doen (net als de basisschool), maar in de tweede moest hij ineens aan de bak. Ik blij natuurlijk, maar het bleek nog een hele klus om hem te leren wat leren eigenlijk is en hoe dat moet. Hij heeft daarin grote stappen gemaakt, maar hij is er nog niet. Wat betreft planning, huiswerk maken (en daar dus iets van leren) en weten wat er van je verwacht wordt bij een toets (oefenstof opzoeken) heeft hij nog grote stappen te maken. Ik ben er zelf een beetje klaar mee, eigenlijk, en denk ook dat hij van een ander meer kan leren dan van mij. Bovendien ga ik hem niet controleren, daar heb ik helemaal geen zin in.

Nu denken we aan online huiswerkbegeleiding, omdat je dat thuis op je eigen kamer kunt doen. Lekker rustig, na een volle dag school. Maar we zoeken dus wel wat meer dan alleen maar onder toezicht huiswerk maken. Echt ook leren plannen en leren en ook zorgen dat huiswerk verbeterd wordt, in plaats van gewoon maar gekeken of er wat staat ingevuld.

Wat zijn jullie ervaringen met online huiswerkbegeleiding?

Pief

Pief

14-06-2019 om 08:33 Topicstarter

Foutje

Er staat dat zoonlief wat te leren heeft mbt huiswerk maken, maar ik bedoel eigenlijk nakijken van huiswerk en met aandacht ermee bezig zijn. Nu vult hij gewoon vaak maar wat in en er wordt nooit meer naar gekeken en dus ook niks van geleerd. Zijn werkboeken staan vol onzin.

Pirata

Pirata

14-06-2019 om 11:03

Gedaan

Wij hebben dat gedaan omdat onze zoon er in de 2e en 3e met de pet naar gooide.
In de 2e ging het aardig, toen luisterde hij nog. In de derde leidde hij ze om de tuin en ging gamen ipv huiswerk maken. Na 7 uur in de avond hadden ze geen zin meer om achter hem aan te zeuren dus bleek hij nog weinig uitgevoerd te hebben.
Dat jaar is hij glansrijk gedoubleerd.
De online bijles Engels heeft hem wel geholpen, het jaar erna gingen zijn scores stevig omhoog. Een uitgesteld effect maar het was er wel.

Als jouw kind moet leren plannen en netjes werken is dit niet echt de juiste route denk ik.

Pief

Pief

14-06-2019 om 11:21 Topicstarter

Gamen?

Wat vreemd, dat zouden ze toch meteen moeten zien? Welke instantie was dat? Ik zie dat er nu drie zijn die er goed uit zien: onlinehuiswerkklas.nl, huiswerkned.nl en virtuawijs.nl

Pirata

Pirata

14-06-2019 om 12:34

Dat was

Huiswerkned.
Maar nee, hoe moeten ze dat zien? Hij zat te gamen op zijn ipad. Met de pc ernaast. En dan nergens op reageren.

Pief

Pief

14-06-2019 om 13:09 Topicstarter

Okeee

Dat is wel een dingetje dan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.