Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

ervaringen Trinitas Gymnasium Almere en/of Meergronden

Beste Almeerders, wij zijn op zoek naar een middelbare school voor onze zoon, hij zit nu in groep 7 en heeft een VWO advies ontvangen. We denken aan Meergronden omdat het heel dichtbij ons ligt maar we zijn ook nieuwsgierig naar Trinitas Gymnasium. Ik vind het moeilijk om een keuze te maken alleen op basis van officiële schoolpresentaties, ik ben ook benieuwd naar de ervaringen van andere ouders/leerlingen. Wie o wie kan ons helpen met informatie over deze twee middelbare scholen in Almere? Alvast bedankt

Herfstblad

Herfstblad

12-10-2017 om 17:30

Helen Parkhurst

Meergronden dichtbij? Je woont waarschijnlijk in Almere-Haven.. Wij ook. Toen wij destijds de keuze voor onze kinderen moesten maken was d afstand niet het belangrijkste argument. En dat terwijl de halve klas automatisch naar de Meergronden ging, met 'lekker makkelijk dichtbij' als belangrijkste argument.. Wij hebben toen bewust niet voor de Meergronden gekozen. Enerzijds omdat we het een 'leerfabriek' vonden (ze bieden echt elk type middelbaar onderwijs aan en zijn dus erg groot), anderzijds omdat we al erg lang in Haven wonen en die school voorheen niet zo goed bekend stond (drugs dealen en zo). Dat laatste is nu wel heel erg verbeterd trouwens. We zijn een paar jaar terug (weer) wezen kijken, nu voor de jongste, maar vonden het toch weer niks.

Wij (ouders+kinderen) hebben uiteindelijk gekozen voor het Helen Parkhurst. Die bieden onderwijs vanaf vmbo tl. Oudste is al lang klaar, jongste zit daar nu op het VWO Technasium. Bevalt heel goed.

Met Baken heb ik geen persoonlijke ervaring, maar uit verhalen weet ik wel dat ik niet voor Park (vmbo) zou kiezen. Trinitas staat wel goed bekend.

Sinaasappel

Sinaasappel

13-10-2017 om 16:24

Meergronden

Onze buurtkinderen hebben geen goede ervaringen met de Meergronden. Op papier klinkt het allemaal erg leuk, maar de praktijk blijkt anders. In ieder geval is er geen goed beleid wat betreft pesten. Buurmeisje kreeg het advies om op een zelfverdedigingscursus te gaan om haar zelfvertrouwen te werken. Aan het pesten en de pesters zelf werd niets gedaan. Ze zeggen dat ze een rookvrije school zijn, maar 2 meter naast het hek staan enorme hoeveelheden kinderen te roken. Met veel afval tot gevolg voor de buurtbewoners.
Wij kregen zelf ook het idee van een leerfabriek, met weinig aandacht voor het individu. Toevallig zijn wij ons nu ook aan het oriënteren op het Helen Parkhurst, maar ik last gisteren op het nieuws van omroep Flevoland dat de school waarschijnlijk volgend jaar gaat loten omdat de school heel populair is. Geen ervaring met het Baken. Succes met je keuze!

Alina

Alina

18-10-2017 om 12:28 Topicstarter

Hartelijk dank voor jullie reacties

Ik heb ook een niet goed gevoel over Meergronden voornamelijk doordat het zo'n grote en diverse school is (inderdaad als een "fabriek"). De beste school is degene die het beste bij je kind past, dat denk ik dus er is geen beste of slechtste school. Daarom vind ik dat de ervaringen van andere mensen zo belangrijk zijn om een goede beeld te krijgen. Misschien zullen we meer aandacht besteden aan Trinitas, het lijkt me dat het beste bij mijn zoon past (volgens de officiële schoolpresentatie) en het is dichterbij ons (ik vind dit ook belangrijk). In november gaan we naar de open dagen van deze drie scholen, hopelijk zal dat ons helpen. Groeten

Paddington

Paddington

18-10-2017 om 12:52

mijn ervaring

met de Meergronden is vanwege een uitwisselingscholier. Het leerfabriek verhaal valt erg mee, doordat de verschillende niveau's veel bij elkaar in een vleugel zitten.

Wat ons zeer bevreemde was dat ik een melding kreeg dat onze bonus dochter te laat was en zich de volgende dag om 8 uur moest melden, maar dat zij het zelf niet te horen kreeg. Dat terwijl zij op het VWO jaar 4 zat.

Van pesten heb ik niets vernomen. Ze vond het erg leuk.

Van het Trinitas heb ik alleen verhalen van horen zegge. Daar durf ik daarom geen uitspraak over te doen. Ik weet wel dat de dochter van een goede vriend het prima naar haar zin heeft daar, terwijl hij er zo-zo overdenkt.

Het beste is om toch naar de scholen toe te gaan en de sfeer te proeven.

Alina

Alina

18-10-2017 om 18:03 Topicstarter

Dank je wel, Paddington voor jouw reactie

Weet je misschien waarom had jouw vriend twijfels over Trinitas? Groeten

Paddington

Paddington

19-10-2017 om 06:45

De twijfels

die hij heeft geuit waren voornamelijk over de begeleiding van zijn dochter in het eerste jaar. Dit hangt natuurlijk ook heel erg af van de mentor en of daar een klik is.

Alina

Alina

19-10-2017 om 11:18 Topicstarter

Ja, dat klopt.

Hartelijk dank voor je ervaringen, Paddington. Groeten

Anoniem

Anoniem

29-01-2019 om 21:48

Trinitas erg slechte ervaring meergronden wel goede ervarin

Ik zit op dit moment in de derde vwo+ van meergronden en dat bevalt me zeer goed het eerste jaar heb ik op trinitas gezeten en daar kreeg ik geen begeleiding tot ik een verwaarloosde hersenschudding had ook vondt/vindt ik de boeken niet bepaald fijn je moet echt de kleinste stukjes uit het boek lezen om de toetsen te kunnnen maken bij Mens en Natuur stonden er vragen niet eens in het boek ik had ook een mentoor waar ik de naam niet van ga noemen maar die boorde je de grond in net als de andere mentors uit de eerste en tweede klas (hogere klassen weet ik niet) ook heb ik van oud klasgenoten vernomen dat er gister iemand ontslagen is zonder pardon die heeft heel de school bij elkaar gescheld

Fake?

De spelling- en grammaticafouten en het ontbreken van interpunctie in het korte anonieme stukje #9 doet vermoeden dat het onderwijsniveau op de ‘vwo+’ afdeling op de Meergronden in Almere (ver) beneden de maat is. Of de schrijver is overmand door negatieve emoties.
Nieuwsgierig geworden, zocht ik de resultaten van de school op de website scholenopdekaart.nl op. Het gemiddelde examencijfer (6,5) en het slagingspercentage (77,4%) liggen (ver) onder het landelijk gemiddelde voor vwo. Reactie van de school op deze slechte resultaten is dat het vwo bezig is met een intensief verbetertraject. De resultaten zijn bij het Trinitas gymnasium wel beter dan bij het vwo van de Meergronden. Ook de resultaten van het Trinitas zijn echter onder het landelijk gemiddelde, met een gemiddeld examencijfer 6,8 en slagingspercentage 85,5%. De reactie van de school is dat zij samen met de leerlingen hard werken om het slagingspercentage weer rond de 90% te krijgen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.