Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Examendraadje 2022

De examens gaan bijna beginnen. 
Zijn er hier nog meer ouders van examenleerlingen?

Hoe gaan jullie er mee om, hoe zijn de kandidaten er onder etc.


SuzyQFive schreef op 15-06-2022 om 14:58:

Nog geslaagde B/K’ers?
Bij ons op school zijn ze allemaal geslaagd 🥳.

Wat fijn! Allemaal! Dat geeft vast een fijne vibe 🎉

Nog geslaagde leerlingen vandaag? 

SuzyQFive schreef op 01-07-2022 om 17:24:

Nog geslaagde leerlingen vandaag?

Zoon is uiteindelijk definitief gezakt.

5,4857

Ellen1976 schreef op 01-07-2022 om 19:31:

[..]

Zoon is uiteindelijk definitief gezakt.

5,4857

Sneu voor hem. Had hij een black out of toch net te weinig gedaan? 

Gaat hij alleen dat ene vak over doen? Ik heb nog geen ervaring hoe dat precies werkt. Alleen maar met nipt overgaan, dat zal wat worden in het examenjaar. 

Magnoliatakje schreef op 01-07-2022 om 19:38:

[..]

Sneu voor hem. Had hij een black out of toch net te weinig gedaan?

Gaat hij alleen dat ene vak over doen? Ik heb nog geen ervaring hoe dat precies werkt. Alleen maar met nipt overgaan, dat zal wat worden in het examenjaar.


Mijn zoon zat op een niveau (vwo) wat eigenlijk te hoog voor hem is. Jaren lang met kei- en keihard bikkelen op het randje overgegaan. 


Ook dit jaar heeft hij hard gewerkt, maar helaas kwam hij uiteindelijk 5,50 - 5,4857... ≈ 0,0143 te weinig.


Tijdens het bespreken van één van de twee herexamen bleek dat hij achteraf het antwoord van één meerkeuzevraag had veranderd. Als hij dat niet had gedaan, stond "onze" vlag nu buiten...


Hij gaat het examenjaar opnieuw doen.

Sterkte voor hem en voor jullie. En volgend jaar wappert jullie vlag ook buiten met een schooltas eraan. Heel sneu dat hard werken niet beloont wordt en super zuur van dat ene antwoord.

Hier wordt er nipt overgegaan met zeer weinig inspanning helaas. Dat moet een keer fout gaan zeggen wij keer op keer. Maar dat is helaas praten tegen een stoelpoot.

Magnoliatakje schreef op 01-07-2022 om 19:59:

Sterkte voor hem en voor jullie. En volgend jaar wappert jullie vlag ook buiten met een schooltas eraan. Heel sneu dat hard werken niet beloont wordt en super zuur van dat ene antwoord.

Hier wordt er nipt overgegaan met zeer weinig inspanning helaas. Dat moet een keer fout gaan zeggen wij keer op keer. Maar dat is helaas praten tegen een stoelpoot.

Dankjewel. Erg vriendelijk van je.

Ellen1976 schreef op 01-07-2022 om 19:54:

[..]


Mijn zoon zat op een niveau (vwo) wat eigenlijk te hoog voor hem is. Jaren lang met kei- en keihard bikkelen op het randje overgegaan.


Ook dit jaar heeft hij hard gewerkt, maar helaas kwam hij uiteindelijk 5,50 - 5,4857... ≈ 0,0143 te weinig.


Tijdens het bespreken van één van de twee herexamen bleek dat hij achteraf het antwoord van één meerkeuzevraag had veranderd. Als hij dat niet had gedaan, stond "onze" vlag nu buiten...


Hij gaat het examenjaar opnieuw doen.

Ach wat enorm zuur. Echt zo op het randje. En er dan al jaren keihard voor werken. Ik heb het met hem te doen. Verwen hem maar een beetje. Dat heeft ‘ie verdiend! 

Ysenda

Ysenda

01-07-2022 om 20:52 Topicstarter

wat naar, zo dicht bij, is er geen herziening of beroep mogelijk?

Ellen1976 schreef op 01-07-2022 om 19:54:

[..]


Mijn zoon zat op een niveau (vwo) wat eigenlijk te hoog voor hem is. Jaren lang met kei- en keihard bikkelen op het randje overgegaan.


Ook dit jaar heeft hij hard gewerkt, maar helaas kwam hij uiteindelijk 5,50 - 5,4857... ≈ 0,0143 te weinig.


Tijdens het bespreken van één van de twee herexamen bleek dat hij achteraf het antwoord van één meerkeuzevraag had veranderd. Als hij dat niet had gedaan, stond "onze" vlag nu buiten...


Hij gaat het examenjaar opnieuw doen.

Ach, wat vervelend voor hem! Doet hij alles overnieuw? Volgens mij kan hij ook certificaten krijgen voor de vakken die hij wel heeft gehaald. Dat geeft misschien wat meer rust dit jaar, als hij er zo hard voor moet werken.

Sterkte voor hem en jullie, zo vervelend als dat harde werk niet beloond wordt.

Aaahh wat ontzettend zuur Ellen, zo enorm hard werken al die jaren en dan net op een honderdste zakken. Echt heel erg balen, knuffel voor je zoon. 
Ik hoop echt dat het volgend jaar wel gaat lukken. 

Bedankt voor alle lieve reacties.

We hebben net te horen gekregen dat zoon zich kan aanmelden voor de zogeheten ''augustusroute''. Als hij het cijfer van zijn profielwerkstuk ophoogt van een 6.0 naar een 7.0 wordt zijn combinatiecijfer een 7 in plaats van een 6.

3x 5, 2x 7 en de rest een 6. Met behulp van de wegstreepregeling slaagt hij dan. 


Ik hoop niet boze reacties te ontvangen, maar ik heb per ongeluk een typfout gemaakt 


Die 5,4857... moet 5,857... zijn. Excuses!


Al zijn eindcijfers moesten gemiddeld een 6 zijn. Hij kwam net niet aan die 6 gemiddeld.

Ellen1976 schreef op 02-07-2022 om 17:07:

Bedankt voor alle lieve reacties.

We hebben net te horen gekregen dat zoon zich kan aanmelden voor de zogeheten ''augustusroute''. Als hij het cijfer van zijn profielwerkstuk ophoogt van een 6.0 naar een 7.0 wordt zijn combinatiecijfer een 7 in plaats van een 6.

3x 5, 2x 7 en de rest een 6. Met behulp van de wegstreepregeling slaagt hij dan.


Ik hoop niet boze reacties te ontvangen, maar ik heb per ongeluk een typfout gemaakt


Die 5,4857... moet 5,857... zijn. Excuses!


Alle zijn eindcijfers moesten gemiddeld een 6 zijn.

Oh wauw! Toch nog een goede kans! Wat fijn! Ik hoop dat hij hem weet te verzilveren. Dat hoeft op zich niet eens zo moeilijk te zijn. Kwestie van advies vragen aan de begeleidend docent wat hij moet doen om een 7 te krijgen! Ik zou er als ouder persoonlijk ook niet voor terugdeinzen om daar een handje bij te helpen onder deze omstandigheden. Er hangt zoveel vanaf!

En wat betreft dat cijfer: als de afstand tot wat hij nodig had hetzelfde blijft, is de vergissing niet doorslaggevend. Toch? Waarom zouden we daar in ‘s hemelsnaam boos over worden? Ik kan geen reden bedenken.

Wat gaat hij doen als hij slaagt? Ik duim voor hem! En ook voor jou 😃. 

Ellen1976 schreef op 02-07-2022 om 17:07:

Bedankt voor alle lieve reacties.

We hebben net te horen gekregen dat zoon zich kan aanmelden voor de zogeheten ''augustusroute''. Als hij het cijfer van zijn profielwerkstuk ophoogt van een 6.0 naar een 7.0 wordt zijn combinatiecijfer een 7 in plaats van een 6.

3x 5, 2x 7 en de rest een 6. Met behulp van de wegstreepregeling slaagt hij dan.


Ik hoop niet boze reacties te ontvangen, maar ik heb per ongeluk een typfout gemaakt


Die 5,4857... moet 5,857... zijn. Excuses!


Al zijn eindcijfers moesten gemiddeld een 6 zijn. Hij kwam net niet aan die 6 gemiddeld.

Oh, wat fijn dat hij nog een kans heeft! Het advies van Mija lijkt me goed. Overleg met de docent wat er beter kan en ik zou ook hulptroepen inschakelen of dat zelf doen als ik verstand heb van het onderwerp. Misschien kunnen we hier ook nog tips geven.

@Mija en @Schemerlampje 

Bedankt voor jullie lieve reacties. Binnenkort volgt er een intakegesprek om alles (globaal) te bespreken. 

Civiele Techniek in TU Delft. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.