Sanderijn
13-06-2012 om 00:49
Feestje school
Ik wil graag jullie mening over het volgende.
Bij ons is over 2 weken een feestje ter gelegenheid van alle leerkrachten. Leuk. Het is altijd een geweldig feest waarbij je een kadootje kan knutselen, tekenen of iets kan kopen. Echter dit jaar is het anders. Er komen nu ideeen vanuit verschillende kanten dus van leerkrachten maar ook van ouders om van alles te kopen. Of ik even voor mijn kinderen geld wil meegeven dan kan de ene meester wat voor de andere kopen....... Ik ben het spoor even bijster. Je mag tot 5 euro geven...... Tja alleen bij het ene kind bij het andere stond dat je minimaal 2,50 moest geven? Waarom niet de leuke knutsel of tekening. Ik ben waarschijnlijk hopeloos ouderwets maar ik heb voor moederdag ook liever een zelfgemaakte knutsel.
Maar ja wat nu te doen. De kids willen niet buiten de boot vallen en dus gewoon mee doen. Het gaat mij ook niet om het geld bedrag maar meer om het, (in mijn ogen) verwende gedrag van de leerkracht. Aan al die kopjes, chocolade repen etc. heb ik niks dus ik wil wel een itunes kaart. Dus wel of niet meedoen en moet ik nu die zelfgemaakte knutsels nog wel geven?

Rosase
13-06-2012 om 09:31
Hoe verzinnen ze het?
Dus jij moet gaan sponsoren zodat de ene leerkracht een cadeau kan kopen voor de andere???
Ik zou denk ik het bij 1 euro en een zelfgemaakte knutsel laten. Als ik het zou durven.
En anders zou ik voor het minimumbedrag gaan, 2,5 euro dus.
Hier is vandaag juffendag en mijn dochter heeft twee juffen, die ieder een cadeau van een euro of 5 gekregen hebben. Dit ter vergelijk.
Ik denk dat ik wel zou betalen en zou gaan klagen bij de directie. Zijn ze nou helemaal gek geworden daar? Dat is toch geen voorbeeld voor de kinderen. De hebberds!

koentje
13-06-2012 om 10:50
Ik vind
dat hele kadootjesgedoe vreselijke onzin! Jij mag toch zeker zelf bepalen waar je je geld aan uitgeeft?
Ik zou ervoor zijn om alles zonder betaalde kado's te doen. Als een knutselarijtje niet genoeg is, dan maar niet.
En de enige manier is om er gewoon ook echt niet aan mee te doen. Het wordt namelijk steeds gekker.

Heleentje
13-06-2012 om 11:29
Belachelijk..
Hoewel ik begrijp dat ze voor de kinderen zorgen is het gewoon hun werk hoor.
Ik heb het altijd belachelijk gevonden om kadootjes te geven aan kinderleidsters of juffen.
Zij zijn op hun werk en mogen uitdelen.
En inderdaad als de kinderen iets knutselen en dus hun tijd, aandacht en liefde erin steken vind ik ook een ander verhaal. Daar zouden ze ook gewoon blij mee kunnen zijn.

mama 5
13-06-2012 om 12:23
Jakkes
O, ik heb daar altijd zo'n hekel aan.
Ik zou wel betalen, omdat ik mijn kinderen geen rotgevoel wil geven. En dan zou ik naar de directie een mailtje sturen. Want ik vind het echt hebberig en niet leuk.
Als je leerkracht bent, krijg je onzinnige kadootjes. Gevalletje beroepsrisico...

laurentineke
13-06-2012 om 14:01
Zoveel juffen
Hier 2 juffen, 2 klassenassistenten, 2 logopedistes, een vaste stagaire een vrijwilligster/leesjuf een fysio, een zorgjuf en dan nog wat losse stagaires die allemaal met en voor onze zoon werken. Als ik voor iedereen een attentie moest verzorgen, vergat ik er vast een. De laatste weken van het schooljaar probeer ik met zoveel mogelijk even een praatje te maken en ze welgemeend te bedanken voor het geduld met en de goede zorgen voor zoon. En ik denk dat ze dat meer kunnen waarderen dan een reep chocolade. O ja, ze zullen allemaal van zoon nog wel een dikke knuffel krijgen.

Ziva
13-06-2012 om 15:50
Dit spant de kroon
Hier is het nog erger. Ik kreeg naast de geldinzamel mails voor de juffen zelfs een mail om geld in te zamelen twee euro per kind om voor de klassemoeders een kadootje te kopen. Het moet toch niet gekker worden.

Fiorucci
13-06-2012 om 17:49
Oh bleggh
Dat doet me weer denken aan die juf die een verlanglijst uitdeelde vlak voor haar verjaardag...intratuinbonnen,boekenbonnen, het kon niet op. Die juf kreeg van ons dus standaard een tekening, bij elke kind weer. Ik krijg hier echt jeuk van.

Jade
13-06-2012 om 20:16
*euh* sanderijn,
"Of ik even voor mijn kinderen geld wil meegeven dan kan de ene meester wat voor de andere kopen......."
Dus ze moeten de meester geld geven, zodat diegene een kadootje kan kopen voor de andere meester (of juf)???
Voordat ik geld zou geven zou ik dit eerst even navragen, want dit is natuurlijk belachelijk!
"Aan al die kopjes, chocolade repen etc. heb ik niks dus ik wil wel een itunes kaart."
Dat is wat de leerkrachten/1 leerkracht heeft aangegeven??
Ik knutselde desnoods zélf een iTunes kaart in elkaar
Ik steiger flink bij dit soort acties.....

Urslau
14-06-2012 om 21:13
Jeetje
wat een bedragen. Helaas ook hier bekend fenomeen. Vorig jaar voor 1 juf even 5 euro per kind voor verjaardag juf. Er zaten toen 25 kinderen in die klas.

hkh
18-06-2012 om 12:58
Bij ons
Wordt er per juf 1 euro gevraagd op totaal vrijwillige basis, gewoon voor een bosje bloemen en dat vind ik eigenlijk al jammer want dat gaat ten koste van knutselwerkjes en bedankjes. Maar ik doe wel mee uit gemakzucht en het bedrag vind ik meer dan redelijk.
Tis denk ik een beetje de tendens bij ons op school : voor vader en moeder dag wordt er vanaf groep 5 ook nix meer gemaakt omdat "men" vindt dat de kinderen dan ofwel zelf knutselen thuis ofwel kadootje kopen... pfff
HKH