Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Trien

Trien

07-02-2012 om 15:53

Fiets op school gestolen

De fiets van mijn kind is op school gestolen. De dader is gepakt, lang leve de camera's op school. De fiets is weg en lijkt ook niet meer terug te komen, althans, dat is het laatste bericht. De politie is er nog mee bezig.
Wie weet hoe het zit met onze kosten? Fiets is niet verzekerd, was een tweedehands. Bij wie kunnen we die kosten decleren? Dus fiets, kettingslot, kosten voor sloten kluis/thuis? Bij de dader? Bij de school lijkt me niet. Al met al zal het gaan om zo'n 450 a 500 euro.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bij de dader

Moet je ook even aan de politie vragen. Afhankelijk van de leeftijd van de dader, zal hij/zij wel of niet voor de rechter komen. Bij de zaak bij de rechtbank kan de bestolen partij schadevergoeding eisen.
De politie zal je de weg kunnen wijzen.
De schade moet je wel goed onderbouwen. Heb je de aanschafbon van die fiets nog?
Groet,
Miriam Lavell

Trien

Trien

07-02-2012 om 16:03

Ja, gelukkig hebben we de fiets bij een dealer gekocht dus de bon hebben we nog. De dader is minderjarig (scholier), maakt dat nog wat uit? Dan kun je de kosten op de ouders verhalen?

Dat kan uitmaken

Maar ik weet het niet zeker. Vraag aan de politie. Die weten dat. Kun je je niet bij de rechtszaak voegen, dan kun je de ouders rechtstreeks aansprakelijk stellen.
Groet,
Miriam Lavell

Sancy

Sancy

07-02-2012 om 19:00

Bij een strafproces kun je een civiele voeging indienen voor schadevergoeding. Als de verdachte jonger is dan 14 jaar kan dat sinds 1 januari 2011 ook, maar die schadevergoeding wordt dan ten aanzien van de ouders van de verdachte gevoegd.
De politie en/of het openbaar ministerie kan je meer informatie geven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.