Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Anoniem

Anoniem

06-07-2018 om 14:30

Fijne mavo/vmbo tl school Utrecht

Even zonder al te veel toelichting. Is er iemand hier die toevallig ervaring heeft met een fijne mavo in de regio Utrecht? Wil het verhaal hier liever even niet uitgebreider beschrijven, maar heb dringend een nieuwe school nodig, alleen de vakantie nadert nu wel heel snel.

Liever geen advies als dat de oude school een zorgplicht heeft, dat is allemaal bekend.

Zoek het liefst een school waar een kind zich veilig voelt, liefst sociaal prettig en met bijvoorbeeld een werkend dyslexie protocol.

Humanistische mavo

Niet in Utrecht maar in Amsterdam en wellicht met het ov goed te doen? De Amsterdamse mavo op humanistische grondslag. Ik ben destijds bij de officiële opening geweest en ik was echt onder de indruk van de warme sfeer, het onderwijsprogramma, de docenten en het gebouw (Linnaeushof in Amsterdam oost).
https://schoolwijzer.amsterdam.nl/nl/vo/vestiging/de-amsterdamse-mavo

De school zit vol, aldus de website, maar even contact opnemen kan misschien toch geen kwaad http://www.deamsterdamsemavo.nl

vlinder72

vlinder72

06-07-2018 om 14:53

Mavo muurhuizen

Mavo muurhuizen in Amersfoort. Deze school geeft alleen VMBO t (plus 4/5 Havo voor doorstromers vanaf de mavo).

Ik hoor van ouders en leerlingen alleen maar goede verhalen over deze school.

Muurhuizen

Zelf geen ervaring maar ik hoor ook goede verhalen over mavo muurhuizen.

Evenook

Evenook

06-07-2018 om 20:05

X11 in Utrecht

Fijne school, categoraal. Mijn kind heeft hier net eindexamen gedaan. Goede schooltijd gehad in een veilige en stimulerende omgeving. In alle opzichten gegroeid, zeker ook met dank aan de school. Bekijk de website www.x11.nu

angel3

angel3

07-07-2018 om 14:36

X11

Daar moet je wel een toelating doen. Met portfolio en heb je creatieve vakken. Moet je wel liggen.

Rientjes mavo in maarssenbroek hoor ik goede verhalen over mbt dyslexie en eventuele plusklassen. Geen eigen ervaring....

Rientjesmavo

De Rientjesmavo in maarssen raad ik af!
Er is geen extra begeleiding mbt dyslexie, wel hoop beloften maar komt niks van de grond. Zeer veel les uitval en slechte communicatie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.