Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
01-06-2011 om 13:16
is er iemand die weet of er op internet een soort forum is waar ouders van aanstaande basisschoolleerlingen ervaringen kunnen uitwisselen over scholen in hun eigen omgeving? Dus niet over de schoolkeuze in het algemeen, maar echt specifiek over bepaalde scholen? Ik sta voor de keuze uit 3 scholen, ben overal wezen praten en heb schoolgidsenk gelezen, maar ik kom er niet uit. Vandaar mijn vraag, want ik ken te weinig of geen ouders van deze drie scholen.
Dank
01-06-2011 om 16:46
Klopt
En wat de ene ouder een weergaloze school vindt, vindt de ander werkelijk helemaal niks, het is zo persoonlijk!! Ik loop nu 16 jaar rond op een school, en ik heb gewoon dingen enorm zien veranderen, niet in de laatste plaats door veranderingen vanuit de overheid. Het is niet meer de school waar ik voor koos, maar ik weet wel dat men alle zeilen bijzet om zo goed mogelijk te functioneren.
04-06-2011 om 15:40
Archief
Kijk ook eens in het archief, er zijn meerdere draadjes geweest over (basis)schookeuzes en welke overwegingen je de doorslag laat geven.
Onze dochter gaat inmiddels 2 weken naar school en tot nu toe ben ik heel blij met onze keus. We hebben er lang over gedaan om te kiezen (3 scholen bekijken, schoolgidsen lezen, keuze gemaakt, maar na het inschrijfformulier ontvangen te hebben van de school naar keuze toch nog een gesprek gehad en vervolgens afgehaakt, andere school nog een gesprek gevoerd met de inmiddels nieuwe directeur). We moeten maar afwachten hoe het de komende jaren zal gaan. Schoolkeuzes zijn gewoon heel erg lastig!
Een forum zoals je vraagt ken ik verder niet.
Groetjes, Merel