Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Triva

Triva

20-08-2018 om 09:33

Geen mobieltjes meer op scholen tot 16 jaar in Frankrijk

.... hoorde ik op radio 1.

In Nederland; https://www.bd.nl/tilburg/scholen-verbieden-smartphone-in-klaslokaal~aa76684f4/

Tilburgse

Tilburgse

20-08-2018 om 09:57

Ohoh...

Daar gaat m’n zoon niet blij mee zijn.

Aanvulling: hij is niet blij. En hij is voor de vakantie ook niet geïnformeerd.

Zoon: “Dan moet ik elke pauze helemaal naar m’n lijstje lopen om m’n telefoon te pakken en dan naar onze pauzeplek lopen."
Ik: "nou, je kunt 'm natuurlijk ook laten liggen en een goed gesprek met je vrienden voeren. Vriendje A. uit je klas heeft dat dat wel eens geprobeerd."
Zoon: "😳"
Ik: "dat is je nooit opgevallen?"
Zoon: "nee!"
😂

Wilgenkatje

Wilgenkatje

20-08-2018 om 10:33

goed plan

het zal de concentratie ten goede komen. Als niemand het mag en er strikt wordt gehandhaafd. Dus ook geen fotootje maken van aantekeningen op het bord (wat onthoud je daar nou van??). Gewoon met elkaar praten, elkaar aankijken, geen versnipperde aandacht / het wordt een nieuwe uitdaging.

Smartphones zijn fantastisch, ik zou hem niet graag missen. Toch zijn zijn er beslist ook negatieve effecten. Lees eens 'kleine filosofie van de digitale onthouding'. Onthullend boekje.

40er

40er

20-08-2018 om 12:32

Prima

Er zijn zelfs scholen waar ze helemaal verboden zijn (in Nederland) heerlijk!

Ik ben ook helemaal vóór een verbod in de klas.

Zowel als ouder, als als docent.

Helaas werk ik op een school waar (nog) gedacht wordt dat het hip en modern is om pro-beeldscherm te zijn. Ik baal daar wel eens van.

Ingrid

Emmawee

Emmawee

20-08-2018 om 16:16

Dat werd tijd.

Nu nog in de Tweede Kamer.

V@@s

V@@s

20-08-2018 om 18:37

in Nederland gaat de tweede kamer daar niet over

Vrijheid van onderwijs en zo. In Frankrijk blijkbaar staatsscholen, waarbij zoiets centraal besloten kan worden.

Emmawee

Emmawee

20-08-2018 om 18:47

Tweede Kamer

Nee, haha. Ik bedoel dat die Kamerleden ook van hun mobieltjes moeten afblijven tijdens de vergaderingen. Ik vind het een toonbeeld van desinteresse van onze volksvertegenwoordigers. Het ziet er niet uit.
Maar ok, dat terzijde.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.