Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Sok

Sok

23-05-2010 om 22:39

Geen rt na groep 6?!

Deze week had ik een gesprek over mijn zoon die nu in groep 5 zit. Hij heeft dyslexie en hiervoor krijgt hij remedial teaching (rt)van school en particuliere behandeling van een neuro linguist (methode Braams)van ons (de ouders want voor een vergoeding van de verzekering komt hij niet in aanmerking). De school gaf te kennen dat na groep 6 onze zoon geen remedial teaching meer zal krijgen want het geld dat de school voor remedial teaching kan besteden is alleen gereserveerd voor kinderen in jongere leerjaren dan groep 7. De school heeft dus besloten dat er geen rt meer wordt gegeven in groep 7 en 8.
Mijn vragen zijn de volgende. Kan een school dit zo besluiten? Kun je hier als ouder iets tegen in brengen? Ik verbaas me hier erg over en voel me als ouder bijna verplicht om dan maar weer zelf van alles te gaan regelen als het tegen die tijd nog steeds nodig is (maar dat lijkt er wel op). Maar waar ligt hier eigenlijk de verantwoordelijkheid van de school begeleiding van dyslectische kinderen en begint de verantwoordelijkheid van de ouders?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vraag het aan braams

zie http://www.tbraams.nl/index.php
Ik denk dat scholen inderdaad zelf mogen bepalen waar ze hun geld aan uitgeven. Maar volgens mij zijn er wel standaarden die staan voor 'goede begeleiding'.
Als van de schoolgewoonte gezegd kan worden dat dat tot slechte begeleiding hoort, dan kun je aan de bel trekken. Overigens kun je niet eisen dat de school het hele beleid moet veranderen. Je kunt eventueel (als het schoolbeleid inderdaad slecht of schadelijk is) schadevergoeding eisen voor de rt die je zelf in moet kopen.
Groet,
Miriam Lavell

Sok

Sok

25-05-2010 om 23:27 Topicstarter

Geen rt na groep 6?!

Dank voor je berichtje Miriam. Inmiddels heb ik ook al antwoord van Braams. Hij geeft aan dat een school idd er voor kan kiezen om kinderen van groep 7 en 8 uit te sluiten van RT. Dit betekent dus, zo schrijft hij, dat je inderdaad in deze situatie als ouders dan zelf je verantwoordelijkheid moet nemen wil je je kind goede begeleiding bieden. Dit betekent dus zelf betalen. Hoewel teleurstellend, is het wel een duidelijk antwoord.
Waar ik nu nieuwsgierig naar ben is waar ik meer informatie kan vinden over de "standaarden" voor goede begeleiding. Want biedt een school goede begeleiding wanneer ze kinderen uit groep 7 en 8 uitsluiten voor RT?Weet jij Miriam of mogelijk iemand anders waar ik dat kan vinden? Alvast bedankt voor het meedenken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.