Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
mamavan2boys

mamavan2boys

24-11-2019 om 16:42

Gesprek met leerkracht heel moeizaam

Beste mede Mama's, Papa''s en leden,

Ik wil graag iets met jullie delen, het zit me enorm dwars en weet niet wat ik er mee moet, ik heb het afgelopen weekend er slecht van geslapen en sta er mee op en ga er mee naar bed, ik voel me verslagen in dit verhaal.

Mijn zoon zit sinds 7 oktober 2019 voor het eerst op school, hij ging om de dag omdat wij aan het verhuizen waren en wij hierdoor 2 uur iedere ochtend moesten rijden en dit uiteraard voor iedereen erg vermoeiend is. Dit is met de leerkracht gedeeld en besproken en was geen probleem omdat hij nog niet leer plichtig is, toch heb ik haar altijd alles netjes gemeld, zo blijft het contact goed en duidelijk, 12 november zijn wij helemaal over verhuist en is mijn zoon op een zieke dag na elke dag naar school gegaan, gelukkig heeft de verhuizing samen met naar school gaan niet te lang geduurd.
mijn zoon zit dus iets langer dan een maand op school en heel goed ken ik de juf nog niet en zij mij ook niet, ze kwam over als een lief, zorgzame en begripvolle juf, wie is daar niet blij mee, fijn voor ons beide, als je eerste kind naar school gaat is het niet alleen spannend voor het kind maar ook de ouder.
Daar komt beide dat je niet alles in 1x kan weten en er zeker wat foutjes gemaakt kunnen worden, ik weet helaas niet alles in 1x en onthou zeker niet alles in 1x.
Maar tot 20 november ging alles prima dacht ik, ja ik kwam weleens binnen terwijl ik buiten moest wachten maar dat komt omdat je de ene dag wel je kind binnen mag halen en de andere dag niet, mijn fout haal de dagen door elkaar heen. bod ook steeds netjes mijn excuses aan en werd door de juf gezegd geen enkel probleem hoor, neem hem maar mee en dan zei ik nee joh, ik wacht netjes buiten het hek. Een andere keer had een andere juf gezegd ow je mag hem binnen ophalen hoor dus ik naar binnen en bleek niet te kloppen, ik mijn excuses aangeboden en weer netjes naar buiten ook hier geen probleem van gemaakt.

Nu kwam ik afgelopen woensdag aan bij school 12;25, ik vertrek standaard 12;20 want zit er maar 5 min vandaan, mijn zoon komt netjes met zijn klasje naar buiten en alle kindjes gingen netjes op hun plekje staan, ik zag mijn zoon dus met een omgedraaide spijkerbroek aan en dacht huh wat is dit??? voor mij liepen er al 2 mensen het schoolplein op dus liep ik daar achteraan en ben met mijn zoontje naar de wc gegaan en gezegd gekkie wat heb je met je broek gedaan? volgende x even goed aan doen want dat zit en loopt niet lekker, ik loop binnen 1min weer met hem naar buiten en alle ouders zijn al op het school plein om hun kindjes op te halen dus zeg tegen mijn zoontje geef je de juf even netjes een handje en loop met hem mee, de juf gaf een hand, zei mij geen gedag en zei hij was heel trots hoor hoe die zijn broek heeft aangedaan, ik kijk haar vragend aan zonder iets te zeggen en ze herhaald het nogmaals, ik dacht nog ja zal wel en loop weg, mijn moeder was er gelukkig bij en ze zei had hij nou zijn broek verkeerd om aan, ik zeg ja dat is toch raar aangezien die niet het laatste uur gym heeft, oma reageerd dus met ja heel raar dat ze het niet even corrigeerd. ik nog met de vader van mijn kinderen gesproken en vond het ook raar.
aangezien je alles via een school app moet doen, heb ik haar een net berichtje gestuurd (mijn mening en die van de familie)

Beste Juf ilona,
Graag wil ik toch even iets kwijt.
Ten eerste ben ik natuurlijk altijd trots op .......
Dat hij zijn trui verkeerdom aan heeft moet ik alleen maar om lachen, dat hij zijn broek dus zelf aangedaan heeft, vind ik erg knap, hij doet dat thuis ook vaak en met een trainingsbroek komt het idd voor dat hij ze weleens verkeerd om aan heeft omdat het moeilijk is om de voorkant van de achterkant te onderscheiden. Bij een spijkerbroek is dit makkelijker en trekt hij hem op de goede manier aan, vandaag op school niet en dat dat nu gebeurd is , is ook helemaal niet erg maar waar ik van sta te kijken is dat mijn zoon hierop dan niet gecorrigeerd word en zijn broek opnieuw aan moet doen en uiteindelijk 45min met een omgekeerde en open spijkerbroek moet lopen/zitten.
graag zou ik het enorm fijn vinden als u dat de volgende keer zou willen doen bij zijn broek.
nogmaals truien en tshirts maken me echt niks uit maar broeken en schoenen wel, het zit en loopt ook niet lekker. dank u wel.

groetjes

De juf reageerde de dag daarn laat pas met we bespreken dit morgen wel. ik heb aangegeven dit fijn te vinden en heb de volgende dag om 15;00 netjes gewacht op het buiten bankje tot alle kindjes weg waren.

de juf kwam aanlopen en ik schoof op zodat zij plaats kon nemen, zonder gedag te zeggen begon zij meteen de aanval op mij en wat ik wel niet dacht en hoe durfde ik aannamens te doen en hoe durfde ik het schoolplein op te stormen en JOUW kind doet er 30min over om zijn broek aan te doen,. ik als moeder hebt meerdere malen aan de juf gevraagd of we een rustig gesprek konden voeren en waarom ze zich zo aangevallen voelde??? ik voel me niet aangevallen maar dit is onze school onze regels etc etc, het is ons schoolbeleid en daar moet u zich aan houden. Ik zeg als u het over de schoolregels en beleid wil hebben is dat een ander onderwerp die ik netjes met u wil bespreken maar daar ben ik hier nu niet voor, u reageerd geirriteerd maar u vraagt niet naar wat ik bedoelde en ik mag het niet eens uitleggen, als ik dit al niet mag doen of zeggen maar ik niks meer zeggen, ze kaapte het gesprek af en liep weg, ik stond verbaast op het school plein en zei nog erg jammer dat dit niet op een volwassen manier kan en dat u zo kinderachtig geageerd, ze schreeuwde hard, JIJ BENT KINDERACHTIG.

mijn moeder zegt ga maandag naar haar toe en vraag om een nieuw gesprek, ik denk dat ik er niet veel mee bereik.
wat denken jullie?

Verantwoordelijkheid

Dit lijkt me duidelijk een misverstand. Jij denkt dat juf verantwoordelijk is voor hoe kinderen zich aankleden. Juf vind dat kinderen die op school komen dat toch echt zelf al moeten kunnen, al is het met wat geduld of een enkele aanwijzing als het opvalt.
Ze wenst daar niet op aangesproken te worden alsof ze iets heeft nagelaten of niet goed heeft gedaan. En misschien was het haar wat te laat opgevallen en dacht ze ook: nou ja, hij wordt zo opgehaald. Het is niet het enige kind dat de juf in beeld heeft.
Ja, de juf heeft wat weinig incasserings- en relativeringsvermogen, maar jij kunt ook wel zeuren zeg.
De volgende keer dat je haar ziet zou ik daar excuus voor aanbieden en alleen hele serieuze zaken aan de orde stellen. En niet een kledingstuk dat niet helemaal goed zit.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

24-11-2019 om 17:02

Ik vind dat je het te groot maakt als je de juf hierop aanspreekt.

Als jouw beschrijving van de reactie van de juf waar is, lijkt die me ook niet zo professioneel. Maar ik kan me haar irritatie ook wel. Ik zou het ook geneuzel vinden. Sorry, deel je mening dus niet.

vlinder72

vlinder72

24-11-2019 om 17:24

Ik ook niet

Een leerkracht kan niet van alle kleuters kleding checken en weer goed doen.

Ik heb als tip voor je om vooruit te denken. Bij gym doe je je kind makkelijke kleding aan. Geen lastige knopen, onhandige broeken etc.

Neem ook alleen contact op met de juf als dat echt nodig is. Kleding verkeerd om is dat niet.

Wen er maar. Kleding binnenste buiten, met een knipgat erin, een trui die aan die niet van je eigen kind is (en je ziet je eigen trui ook nooitmeer terug), kleding met verf,een kind onder modder, pleisters op nieuwe schrammen.

Ik moest flink wennen toen mijn kind naar school ging ipv het kinderdagverblijf. Daar krijg je altijd alle informatie. Heb je dagelijks een overdracht en op school niet.

Dus niet meer mailen over zulke kleine dingen en niet je kind uit de rij halen om het om te kleden. Dat komt thuis wel weer.

Misschien was de juf even klaar met al het gezeur van ouders en reageerde ze kortaf op jou. Kleuterjuffen zijn in mijn ogen helden. Ga er zelf maar aan staan om met 25 of kinderen te gaan gymmen. Of te lunchen.

Dees

Dees

24-11-2019 om 17:43

Kleine zaken

Ik heb mijn kind weleens weggebracht met zijn broek achterstevoren .....was overigens niet op school maar de het kinderdagverblijf. Hij was zo trots dat hij zichzelf helemaal had aangekleed dag ik hem in zijn waarde liet. Net zoals de juffen die bij binnenkomst gelijk zagen wat er aan de hand was en hem complimenteerden dan hij zichzelf had aangekleed.

Laat juf lekker in haar waarde, ze heeft vast een kind of 20-30 onder haar hoede als ze bij ieder kind alles precies goed moet regelen heb je een probleem. Er zullen kinderen zijn met kleding binnenstebuiten hemden uit de broek veters los en kleding achterste voren aan.

Fijn begin op school

Inderdaad had ik er ook geen woorden aan vuil gemaakt en thuis nog wat geoefend met de spijkerbroek. Schat, de rits moet aan de voorkant

Maar juf reageert wel heftig, zelfs met schreeuwen erbij. Hier hadden we allemaal van die pedagogisch verantwoorde kleuterjuffen, schreeuwen was niet oké.
Is de verstandhouding met juf nu naar de hoela? Het klinkt echt wat ruzieachtig, ook niet gezellig.

mirreke

mirreke

24-11-2019 om 18:11

Ik denk, als ik jouw eerste bericht zo lees...

dat de juf nu denkt dat jij een ouder bent die een kind niet prijst als het zichzelf heeft aangekleed.

Want juf 'zei mij geen gedag en zei hij was heel trots hoor hoe die zijn broek heeft aangedaan, ik kijk haar vragend aan zonder iets te zeggen en ze herhaald het nogmaals, ik dacht nog ja zal wel en loop weg, mijn moeder was er gelukkig bij en ze zei had hij nou zijn broek verkeerd om aan, ik zeg ja dat is toch raar aangezien die niet het laatste uur gym heeft, oma reageerd dus met ja heel raar dat ze het niet even corrigeerd'...

Dat corrigeert een juf dus niet op de kleuterschool. En ze gaat niet tegen een kind zeggen dat het fout is gedaan, ze zegt: wat goed dat je jezelfd hebt aangekleed. En ze zei het wel twee keer tegen jou, als een soort hint (denk ik) dat jij je kind juist moet prijzen en niet moet afkraken.

Zolang het nog niet lekker gaat, een spijkerbroek, zou ik idd kiezen voor een makkelijke jonggingbroek bij gym, wat anderen je hierboven ook al adviseren.

Wen er maar aan, het is anders op de basisschool.

Ik hoop niet dat de verstandhouding met de juf nu verpest is. Wacht het even af, je kunt altijd nog eens het gesprek openen en excuses aanbieden.

Renata

Renata

24-11-2019 om 19:03

Wat

ik niet zo goed begrijp, is waarom je zei dat jij er nu niet was om het over schoolregels en beleid te hebben? Jij had je e-mail gestuurd, daar had je niets meer aan toe te voegen, denk ik. De juf wilde jou dus spreken en dat bleek over schoolregels en beleid te gaan. Ik denk trouwens ook dat de juf er niet op kan letten of alle kleutertjes goed aangekleed zijn en dat een e-mail daarover ook een te zwaar middel is, als je er toch iets over wilt zeggen. Blijkbaar had de juf zich er toch aan gestoord dat je een aantal keer de klas in kwam, terwijl dat niet de bedoeling was. Ik zou dus proberen dit goed te doen. Ik denk dat de juf het ook vervelend vindt dat jij verwacht dat ze helpt met aankleden, terwijl dat niet haalbaar is. Ik weet niet wat je met een nieuw gesprek zou willen bereiken? Ik zou de lucht willen klaren, maar dat zou ik lastig vinden. Zoals jij het gesprek weergeeft, lijkt dat door de juf niet zo goed gevoerd te zijn. Eventueel excuses aanbieden voor het naar binnen lopen en het mailen.

Mamavan2boys

Mamavan2boys

24-11-2019 om 19:30

Beste renate

De school wil juist alles via de school app hebben, dit bedoelde ik met een email. Dat is mijn door de juf verteld op de eerste dag. Ze wilde mij juist spreken over de broek. Ik heb ook aangegeven best een gesprek te willen over de regels en schoolbeleid en heb ook gevraagd of zij zich toch stoorde aan die keren toen ze zei geeft niet, heb haar wel gevraagd of zei dit dan ook gewoon eerlijk wilt zeggen tegen mij en heb wel gezegd dat ik het eerst over mijn bericht (email) willen hebben zoals afgesproken zodat ik het kan toelichten en ik wilde vertellen dat ik liever iemand persoonlijk spreek omdat het via een app of email verkeerd kan overkomen wat niet mijn bedoelinh is en heb haar ook zeker gezegd dat zij niet mijn zoon hoeft aan te kleden, hij kan dit zelf en tuurlijk doet hij zijn trui weleens binnenste buiten. dat hij dus zijn broek niet aan deed als normaal was ik dan ook verbaast over en daar is niks mis mee. En heb haar ook willen vertellen dat ik haar helemaal geen slechte juf vind en dat ik zeker niet zeg dat zij haar werk niet goed doet of niet goed oplet. maar ik kreeg de kans niet eens en Als dit gezeur of geneuzel is mag zij mij dit ook vertellen en zij mag mij ook vertellen welke punten cruciaal zijn om over te praten maar wel graag in een normaal volwassen gesprek en niet met gelijk een aanval. Je moet elkaar leren kennen en dat leer je alleen als je dat vreedzaam doet met elkaar zoals dat ook beschreven staat op hun website. Ik ben niet perfect en zij is niet perfect maar zou graag op een normale volwassen manier een team willen zijn voor mijn kind. Dat heeft niks te maken met hoeveel kindjes er in een klas zitten.
Mijn punt is ik stelde een vraag naar mijn mening en verwacht een nette correctie of uitleg van de leerkracht, dat werkt 2 kanten op. Maar als iemand netjes plaats neemt voor een gesprek en de ander niet en blijft staan en opent gelijk de aanval vind ik dit erg jammer on geacht het gezeur, gezeik, geneuzel, recht of krom, gelijk of niet gelijk is. Het is bij de school als het hek open gaat mag je naar binnen en dat deed ik ook. De andere keren heb ik mijn excuses aangeboden en dat hoefde niet en heb dat ook nog eens gezegd in het eerste week gesprek en was helemaal geen probleem. Dus daar stond ik idd van te kijken aangezien ik daarna precies wist wanneer ik wel en niet naar binnen mocht.

Voor sommige mensen hier boven,
Mijn kinderen hebben nooit op de kinderopvang gezetten dus daar ben ik clueless in.

Op sommige opmerkingen van doe is lief tegen elkaar. Niemand is perfect!

vlinder72

vlinder72

24-11-2019 om 20:07

Doe is lief

Helaas was jouw bericht ook niet lief en is deze bij de juf in het verkeerde keelgat geschoten.

Maar nu weet je het dus grlijk. Niet mailen over dit soort futiliteiten. Niet je kind naar binnen halen om het om te kleden als de school toch bijna uit is.

Volgende keer geen spijkerbroek maar iets als een joggingbroek.

Het aantal kinderen maakt wel wat uit. Jullie zijn geen team. Zij is de juf van de klas met wel meer dan 20 kinderen en ze wil blijkbaar geen gesprekken voeren met ouders over hoe ze een kind aan moeten kleden. Gesprekken op het schoolplein zijn overigens meestal staand en in de klas zittend op van die piepkleine stoeltjes.

Ik zou mijn excuses aanbieden aan de juf. En ik zou aan een mede ouder vragen wat nou precies de afspraken zijn mbt het in de klas komen en ophalen omdat dat jou niet helemaal duidelijk is.

Waarschijnlijk moet je zelf ook nog erg wennen aan school. School is de eerste les in het loslaten van je kind. Opeens heb je niet meer overal invloed op.

Schoolplein

Ik denk dat de juf in de gaten had hoe je je bij andere ouders op haar zat af te geven.
Ken je de afleveringen van juf Ank; geroddel op schoolplein ligt heel gevoelig.
De juf ken je niet en heeft je mogelijk al in box onruststoker geplaatst.

Je kan ook het hele voorval geen aandacht meer geven. Dan kan ze zien dat je je niet inlaat met schoolpleingestook en ze je verkeerd ingeschat had.

Als het veroorzaakt was door het eerder ophalen, had ze dat wel eerder aangekaart.
Dus puur situatie klacht broek en geklep op he schoolplein hierover.

PS Heeft de juf de mening van je moeder ook gehoord? Ga in dat geval hem de komende tijd alleen opwachten. Dan voelt de juf zich niet zo onder een vergrootglas liggen.

Mamavan2boys

Mamavan2boys

24-11-2019 om 20:41

Flanagan

Bedankt voor uw bericht.

Op het schoolplein is er verders niet over gesproken, niet tussen mij en andere ouders (ik ken ze nog niet) of tussen mij en mijn moeder.
We hebben het hier thuis over gehad is maar 5min lopen. Me moeder vroeg alleen toen we al Bijna thuis waren had hij nou zijn broek verkeerd om aan waarop ik antwoorden met ja dat is toch raar. Wij liepen toen niet meer op het schoolplein of in de buurt er van.

Wennen

Het is natuurlijk enorm wennen dat jouw kindje van het centrum van de (jouw) aandacht nu overgaat naar een deel van een groep, waarin hij de aandacht van de leerkracht moet delen met minstens 20 en vaak veel meer andere kinderen. Jullie zijn geen team in de opvoeding en verzorging van jouw kind; daar heeft de leerkracht echt geen tijd voor. Ik vermoed dat haar irritatie daar vandaan komt: als je het zo druk hebt en verantwoordelijk bent voor zoveel kinderen heb je gewoon geen tijd om je steeds bezig te houden met dit soort geneuzel (want dat is het echt) van ouders. Dit neemt natuurlijk niet weg dat de leerkracht zich in dit geval niet erg professioneel opstelt. Je kunt ook rustig uitleggen wat de ouder wel en niet van je kan verwachten en het niet zo groot maken. Schreeuwen kan echt niet natuurlijk.
Mijn advies: schrijf op wanneer je wel de klas in mag en wanneer niet en houd je daaraan. Leg wat contact met andere ouders en kijk af wat de ongeschreven regels van de school zijn. Trek je kind makkelijke kleren aan en de belangrijkste: neem alleen contact op met de leerkracht als er echt iets aan de hand is. Daar valt “broek achterstevoren aan” niet onder. Verder zou ik op dit voorval niet meer terug komen, je maakt het vaak alleen maar erger. Net doen alsof het nooit gebeurd is lijke me het beste.

Excuus

Ik las dat dit met een vader op het schoolplein besproken was.
Nog eens rustig gelezen en , ja, het was daarna met zijn eigen vader besproken. Sorry, te snel gelezen.

De juf voelt zich aangevallen. Je kan de storm laten overwaaien want vind je een een ruzie met school waard? Sta er boven.

Mamavan2boys

Mamavan2boys

24-11-2019 om 21:23

Flanagan

Geen probleem, ik lees ook weleens iets te snel. Ik vind het idd erg jammer en ik hoop dat we het rest van het school jaar netjes en respectvol met elkaar om kunnen gaan in het belang van mijn zoontje.

Mamavan2boys

Mamavan2boys

24-11-2019 om 21:29

Alison H

Ik moet u zeggen dat hij het enorm leuk vind op school en goed met alles omgaat, hij heeft nooit gehuild niet eens de eerste dag dus daar ben ik enorm trots op natuurlijk. Heeft al vriendjes gemaakt en is helemaal in zijn element wat wil een moeder nog meer.
Ik heb een poos geleden idd even opgeschreven welke dagen ik naar binnen mag en welke dagen niet. Dat gebeuren ook gewoon die bewuste dag!

In de schoolgids staat het volgende en is op de introductie dag ook nog eens verteld hoe belangrijk zei dit vinden:

7.2 Contact ouders-school
Ouders
T.a.v. ouders streven wij de volgende doelen na:
• Een optimale wederzijdse communicatie;
• Het verhogen van de betrokkenheid;
• Het inzetten van de aanwezige expertise bij ouders;
• Samen verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het kind;
Ouders en leerkrachten zijn partners in de opvoeding. In deze relatie kunnen school en ouders elkaar versterken. Ouders en school gaan op een professionele, respectvolle en gelijkwaardige manier met elkaar om.

Vandaar dat ik team zei, sorry moet partners zijn.

Eens,

Maakte de juf groep 1 tijdens de ouderbespreking na paar maanden school, een opmerking over het feit dat ik wel eens de jas van kind ophing. De andere kinderen, bekend met opvang, deden dat namelijk zelf. Dit remde, volgens haar, de groei naar zelfstandigheid.

Sindsdien kind zelf jas laten ophangen. Natuurlijk kon kind dat daarvoor ook al.
Ik dacht, boeiend, wat een gezever, heb je niets anders te melden...

Later bleek de sfeer binnen schoolpersoneel ook niet al te best. Mogelijk dat dat bij school van jullie zoon ook leeft. Reactie juf is buiten proporties.

Mamavan2boys

Mamavan2boys

24-11-2019 om 21:36

Flanagan

Ik snap helemaal wat u zegt!

Geen idee hoe het daar is aangezien ik er nog niet zo lang ben maar zou kunnen.
Het is me energie niet meer waard! Zolang mijn zoontje het goed doet en ze het niet afreageert op mijn zoontje (wat ze denkt nooit zou doen hoor, hoop ik) dan ben ik een tevreden mens.

Bedankt voor uw respectvolle berichten waar ik iets mee kan.

vlinder72

vlinder72

24-11-2019 om 22:00

Respectvolle berichten

Als ik je reacties zo lees denk ik dat je het ook best wel moeilijk vindt om wat kritischere reacties te krijgen. Je reageert namelijk vrijwel alleen om mensen die het min of meer met je eens zijn en daar staat dan ook een bedankje in om het respectvolle bericht.

De mensen die het niet met je eens zijn reageren ook respectvol en geven je juist goede tips om ergernissen te voorkomen. Het niet eens zijn met je betekent niet dat mensen niet respectvol met je omgaan.

Niemand hier is tegen je. Ik denk dat iedereen je ook begrijpt. Ik vond de overgang naar de basisschool heel groot. Opeens was mijn kind niet meer het middelpunt op aarde maar gewoon 1 van de kinderen. Ik kreeg ook negatieve dingen over mijn kind te horen die ik nog nooit van iemand gehoord had. Zo kon mijn kind zijn eigen jas niet dichtdoen, zijn beker niet zelf openen etc. Zijn motoriek was houterig etc. Dat is natuurlijk allemaal goed gekomen maar ik wist mij houding te geven toen ik dat hoorde. Bij mijn andere drie kinderen leerden ik ze hun jas dichtdoen etc al voordat ze naar de basisschool gingen. Wist ik veel dat ze dat al moesten kunnen. Ik had geen idee wat de school gewoontes waren. Aldoende leert men.

En een school een partner van de ouders. Ja, als er echt iets is wel. Niet wat betreft kleding. En ja, ik vond het ook heel irritant als mijn kind weer eens thuis kwam met knipgaten in zijn trui. Of ecoline tot zijn oksels. Of met een verkeerde trui. Vermiste gymschoenen. Mijn zoon is een keer door een klasgenootje op de grond gegooid en tegen zijn hoofd aan geschopt. Kwam ik ook pas achter toen ik hem vroeg waarom hij eigenlijk een blauwe plek op zijn voorhoofd had. Nu had de school dat trouwens goed opgepakt hoorde ik later maar ze hadden hier niks over tegen mij gezegd.

Wij spraken de leerkrachten op school soms even. Actief worden op school is ook een idee als je graag wat meer van de school wil leren en contact wil hebben met leerkrachten. Vaak spraken wij ze alleen tijdens 10 minuten gesprekjes maar toen er een keer iets ernstigs met onze zoon gebeurde waren ze er voor ons. Wij hingen toen al bevend om half 8 aan de telefoon en ze hebben onze zoon fantastisch opgevangen. In de klas ook goed opgepakt en wij werden na schooltijd gebeld hoe het ging met onze zoon. Dus ja, een soort partnerschap kan er zeker zijn maar ik denk niet zoals jij dat nu ziet.

Lente

Lente

24-11-2019 om 22:07

Uiteindelijk heb jij de reactie van de juf genegeerd

Ze heeft jou twee keer gezegd dat het zo goed is dat hij zich zelf had aangekleed. maar jij negeerde dat. En dan ga jij toch naar binnen om de broek te corrigeren. Lijkt me niet leuk voor je zoontje. Juf vond juist dat hij goed bezig was en jij vond dat het zo niet kon. Terwijl je heel snel thuis zou zijn. Zoveel ongemak was dat niet meer voor hem.

Ik herken de verwachtingen als je kind nog maar net naar school gaat. Daarin zul je je weg moeten vinden.

Renata

Renata

24-11-2019 om 22:24

Niks

meer aan doen dan. Of het nu een mail of via de app is, zo'n heel bericht over de kleding is een te zwaar middel. Ik weet niet wat de juf met aannames bedoelt, maar blijkbaar heeft de juf er last van dat je zoontje er lang over doet om zijn broek aan te trekken, dus ik zou hem makkelijke kleding aandoen, inderdaad.

Niet persoonlijk opvatten

Mijn tekst #17:.’Later bleek de sfeer binnen schoolpersoneel ook niet al te best. Mogelijk dat dat bij school van jullie zoon ook leeft. Reactie juf is buiten proporties.’
Is niet om een ouder ongerust te maken. Maar om het gebeuren niet als iets persoonlijks op te vatten.
Als een uitleg waarom een leerkracht overtrokken reageert.

Tip naast joggingbroeken en trainingsbroeken, bestaan er ook leuke spijkerbroeken met een elastieke tailleband. Naai een stoere applicatie op de voorzijde zodat hij snel in de gaten heeft als het plaatje niet op de knie zit.

Enna M.

Enna M.

25-11-2019 om 08:57

toch maar excuses aanbieden aan de juf

En zeggen dat je nog moet wennen aan het schoolsysteem en je je niet realiseerde dat de juf het wel had gezien van de broek en dat het erg veel werk is om van 20 kinderen de broeken goed te doen en de veters te strikken.

"En heb haar ook willen vertellen dat ik haar helemaal geen slechte juf vind en dat ik zeker niet zeg dat zij haar werk niet goed doet of niet goed oplet."
Dat zou ik niet doen Als ik een leerkracht zou zijn zou ik dit mij niet laten zeggen door een ouder die net komt kijken geloof ik....

Tango

Tango

25-11-2019 om 09:51

Ingewikkeld

Als je kind de broek zelf vervelend vond zitten was hij hem toch zelf wel om gaan draaien lijkt mij....Ik denk dat het meer een invulling is van jezelf dat een omgekeerde spijkerbroek niet lekker zit. Heb het zelf nooit geprobeerd, maar mogelijk valt het best mee.
Ik vind dat dus zeker niet iets om je druk om te maken. Wel iets om misschien nog even te oefenen thuis, met name om de broek sneller aan te trekken. Of inderdaad op gymdagen een makkelijke broek meegeven, zoals hierboven al vele malen genoemd.

Verder klinkt het wel erg ingewikkeld hoor dat je op sommige dagen wel en andere dagen niet naar binnen mag. Lijkt me voor de kinderen ook niet duidelijk. Misschien iets om een keertje aan te kaarten bij de ouderraad o.i.d.

Tenslotte vind ik dat er van beide kanten te heftig gereageerd is. Van jouw kant om er zoiets groots van te maken en een mail/app te sturen. En ook om de juf te negeren. Je had ook kunnen zeggen, ja zeker knap, maar de broek zat wel achterstevoren. Dan had er meteen een gesprek kunnen onstaan hierover.
De juf heeft ook buiten proporties gereageerd. Schreeuwen op het schoolplein kan echt niet. Buiten op een bankje een gesprek voeren vind ik ook niet de manier. Dat hoort binnen in de klas.

Ik zou wel terug gaan naar de juf, even binnen lopen in de klas op een moment dat dit mag. En dan zeggen dat je het als niet prettig hebt ervaren hoe het vorige gesprek is verlopen en dat je het probleem misschien te groot hebt gemaakt. Als juf dan nog niet passend reageert dan zou ik er zeker verder iets mee doen. Maar ik verwacht eigenlijk wel dat ze haar excuses aanbiedt.

Mijntje

Mijntje

25-11-2019 om 10:47

communiceren

Communiceer voortaan niet meer over de mail of app, maar altijd rechtstreeks. Dat voorkomt zoveel gedoe. Daardoor is jouw geklaag totaal verkeerd gevallen (niet dat ik de reactie van de juf goed praat, maar met 30-60 veeleisende ouders liep blijkbaar haar bordje over).
Een broek verkeerd omdragen is natuurlijk geen kindermishandeling, het is juist heel leerzaam, als je kind het vervelend had gevonden had hij het zelf andersom kunnen doen (of naar de juf kunnen gaan die hem dan vast wel had geholpen)
Pull-on broeken zijn trouwens heel handig om voor het oefenen met aankleden. Als het labeltje niet vooraan zit ziet ie goed.
Ik zou idd excuses maken, wat Tango zegt, en er verder geen woorden over vuil maken.

Goh, hoe zou dat leerkrachtentekort toch komen

Schreeuwen naar een ouder op het schoolplein is niet professioneel, kan absoluut niet door de beugel. Maar als we het nou eens omdraaien: wat deed jij dat zij zo uit haar vel sprong? Eindeloos zaniken over niks, oeverloos aandacht en tijd vragen over een futiliteit die je zelf had kunnen voorkomen door je kind een joggingbroek aan te trekken.

Misschien komt door de verhuizing, maar als je daar net zo lang van stof bent en warrig als hier, is het logisch dat die docent je afkapt, die heeft echt meer te doen.

Gekkenwerk

Trouwens, wie gaat er nu twee uur rijden om een niet leerplichtige kleuter naar school te brengen? Wacht daarmee tot jullie een beetje geland zijn op je nieuwe plek. En verhuizen, en voor het eerst naar school is wel heftig. Nog een wonder dat ie die broek niet over zijn hoofd aangetrokken heeft

Ad Hombre

Ad Hombre

25-11-2019 om 15:46

kenfan

"als je daar net zo lang van stof bent en warrig als hier"

Nou!

rode krullenbol

rode krullenbol

25-11-2019 om 15:52

Hmm ...

"Nauw is niet wijd!"

Instroomgroep

Ik werk op een school bij de jongste kleuters (3,4 en 5 jaar)
Ook daar laten we kleding soms achterstevoren/binnenstebuiten zitten (Ja, ook als ze in de ochtend al gym hebben)

Dit is uiteraard afhankelijk van het kind, de vaardigheden, de leeftijd, hoe er thuis mee omgegaan wordt, hoeveel moeite hij ervoor heeft gedaan, etc.

Los van dit staat natuurlijk de manier waarop de juf op je gereageerd heeft.
Dit had mogelijk anders gekund.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.