Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Bigmama

Bigmama

23-02-2019 om 20:15

Gevochten op school

Zoon van 14 met zware vorm van ADHD wordt al een heel schooljaar gepest/uitgedaagd op school door een jongen uit zijn klas die een heel stuk groter is als hij. Vrijdag liep het uit de hand en is er gevochten op het schoolplein tijdens de middagpauze . De andere jongen heeft hem weer eens uitgedaagd met een hele hoop jongeren rond hun en is beginnen te slaan op mijn zoon . Mijn zoon heeft de eerste slagen kunnen ontwijken en terug beginnen te slaan , hij heeft de andere jongen een aantal keren flink geraakt die daardoor vooral geraakt is in zijn trots en dreigde mijn zoon hiervoor nog "terug te pakken " zoals hij zei. Doordat er veel jongeren rond stonden zijn er natuurlijk ook filmpjes gemaakt die razend snel zijn rond gegaan. Op de filmpjes is duidelijk te zien dat de andere jongen hem uitdaagt en als eerste slaat. Maar ook dat er 2 leerkrachten aan een enorm slakken tempo tussen beide komen. Ik vindt het heel erg dat ik niets gehoord heb van de school zelf en het heb vernomen van filmpjes die zijn doorgestuurd nog voor mijn zoon thuis was van school ! Mijn zoon heeft een verstuikte duim en ook al doet hij wel stoer , hij zal met een bang hartje maandag naar school gaan . Maar wat doe ik nu het best ? Moet ik een klacht indienen bij de politie? Ik wil niet dat dit nog verder uit de hand gaat lopen en maak me zorgen over de dreigementen van de andere jongen. Mijn zoon is gekend als een drukke jongen door zijn ADHD en de andere jongen is gekend als pestkop bij de leerlingen maar weet zich wel zich netjes te gedragen in het zicht van de leerkrachten.
Ik heb uitgebreid gepraat met mijn zoon en hij weet dat we niet achter geweld staan maar ik ben ook wel blij dat hij eindelijk voor zichzelf op komt . Toen de leerkrachten er eindelijk waren is hij ook onmiddellijk gestopt en dat met zijn ADHD is niet zo vanzelf sprekend . Hij zou nog strafstudie krijgen maar ik heb dus nog niets gehoord van school uit , geen nota of wat dan ook.

juf Ank

juf Ank

23-02-2019 om 22:52

herkenbare en vervelende situatie

Maar ...gewoon even niets doen. Zeker niet meteen politie bij halen, lijkt me niet verstandig. Misschien wel even contact opnemen met school over de situatie en het feit dat verschillende schoolgenoten dit gefilmd en op media verspreid hebben.

Die ADHDers zijn ook zo lekker uit te dagen. Dat is inderdaad een punt. maar in dit geval begon de ander ook nog met slaan.

Goed gedaan van je zoon.

Jongens van 14 vechten wel eens. Vinden wij allemaal onnodig, keuren we niet goed. Maar je zoon werd aangevallen en heeft zich verweerd. Dat heeft hij goed gedaan, als hij angst had getoond blijft hij de pineut.
De leerkrachten gingen niet rennen, je zoon kreeg de kans zich te verweren en ze hebben echt wel gezien dat er geen messen werden getrokken maar hoogstens wat blauwe plekken.

Die andere jongen heeft blijkbaar een groep nodig om zich sterk te voelen. Dat kan je zoon hem maandag melden, met opgeheven hoofd. Misschien moeten ze op school hierover nog een gesprek voeren. Waarom zou je zoon straf moeten krijgen? Hij heeft zich verdedigd. Ook al krijgt hij er straf voor, jammer dan, het was het waard om zo'n etter in zijn trots te krenken. Hij hoeft zich niet te laten slaan. En die domme filmpjes? Sla er één op, het is duidelijk wie er begon.
Ik zou er geen politie bijhalen en afwachten wat school verder doet. Misschien een gesprekje op school met beide jongens, daar zal het wel bij blijven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.