lisetje
13-12-2011 om 19:40
Gratis boeken
Wie weet hoe het zit als een leerling tijdens het schooljaar naar een ander niveau gaat met de schoolboeken, zijn deze dan ook gratis of moeten de ouders dat dan betalen?
Lisetje
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Puck
14-12-2011 om 17:22
Altijd gratis
Volgens mij moeten boeken voor het voortgezet onderwijs toch altijd gratis zijn? Hier hoef ik in ieder geval nooit voor de boeken te betalen, ook geen borg o.i.d. Enige is dat als je aan het eind van het schooljaar je een beschadigd boek inlevert dat je dan onkosten moet betalen.

lisetje
14-12-2011 om 18:18
Ja maar
Zoon heeft al zijn boeken voor vwo gratis gekregen, geen borg ofzo maar stel dat hij nu na de kerst naar de havo gaat krijgt hij dan nog een set gratis boeken en wie betaalt die boeken dan? School? Hetzelfde gaat natuurlojk op voor leerlingen die verhuizen midden in het schooljaar.
Lisetje

Puck
14-12-2011 om 21:20
Ja maar
Die boeken zijn toch gewoon van school Lisetje? Ik zie het probleem geloof ik niet zo. Hij levert zijn WVO boeken in en krijgt er havo boeken voor terug en een ander kind dat opstroomt naar VWO of verhuist en in zijn oude klas terecht komt krijgt zijn boeken. Is dit nou te simpel gedacht dan?

lisetje
14-12-2011 om 21:46
Nou
De boeken zijn niet op iedere school van de school maar worden gehuurd bij Iddink of van Dijk. Als deboeken vanschool zijn dan ligt er inderdaad nog wel ergens een set boeken maar niet als de boeken gehuurd worden, hoe gaat Het dan. Ik kan me voorstellen dat je midden in het jaar ook nog boeken kan huren bij iddink of van dijk maar wie betaald dat. School of de ouders?
Lisetje

Vic
14-12-2011 om 22:14
School
De regel is dat boeken door de school betaald worden. Je krijgt ze in bruikleen, dus als je ze weer inlevert heb je als ouder/leerling aan je verplichtingen voldaan.