Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
-Kaatje-

-Kaatje-

05-09-2009 om 22:24

Groep 4 ook vrijdagmiddag naar school


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

En dat is het ook....

Heerlijk.... voor ouders (geen gesjees) en kinderen (eerder vrij)

Nasha 1st

Nasha 1st

08-09-2009 om 17:44

Maar linda

wat hier op school vaak het argument is, het is zo zwaar voor de leerkrachten, ze hebben geen pauze meer en je bent de hele dat met de kinderen in de weer. Daarnaast zou het voor de kleine kinderen ook heel belastend zijn, zo'n lange dag....En hoe komt dat dan dat het bij jullie wel kan?

Hetty,*

Hetty,*

08-09-2009 om 21:26

Lunchmoeders

Hier wordt het lunchprobleem van de leraren opgelost door lunchmoeders (moeders ja). Zij krijgen gewoon betaald voor vrijwilligerswerk, schijnt een bepaalde bedrag te zijn wat je dan mag verdienen. Ze draaien 1,5 uur diensten en de klassen lunchen een half uur. Wij als ouders betalen een vergoeding per kind voor dit systeem.
Ik ben wel heel enthousiast over het continurooster. Moet er niet aan denken elke keer dat gesleep tussen de middag.
Nadeel vind ik dat de speelafspraakjes best lang duren omdat ze vroeg vrij zijn Verder is het lastig om onder schooltijd te werken want ze zijn om half 3 al weer vrij.
Groetjes Hetty,*

Nasha 1st

Nasha 1st

09-09-2009 om 00:42

Pelle

je hoeft MIJ ook niet te overtuigen Dat er genoeg mogelijkheden zijn om het op te lossen snap ik ook...Bij mij op school echter blijven de juffen en ook veel moeders in dat riedeltje hangen (te zwaar, te lang, de pauze) . Ik vind het geren tussen school en huis ook niks, van mij had het dus meteen ingevoerd mogen worden! Komt bij, mijn zoon zit al een aantal jaren op het Speciaal Onderwijs en daar is het vrij gebruikelijk, een continue-rooster en ik merk niet aan zoon dat hij er last van heeft....

Continurooster uit hoge hoed

Kind is aangemeld op basisschool die hij pas na de herfstvakantie gaat bezoeken. Belde nu de school maar eens om te praten over wennen etc (mag de berichten afwachten, begrijp ik nu). Vraag meteen ook even naar de overblijf. Dat had de school namelijk uitbesteed aan de lokale welzijnsclub, maar dat was nogal prijzig dus bij het aanmelden werd mij al meegedeeld dat die regeling misschien op de helling ging. Dus ik vraag zoals gezegd wat nu de regeling is "U weet dat wij tegenwoordig een continurooster hebben?"
Verrassing! Vijf dezelfde dagen, van kwart voor negen tot twee. Net nadat ik mijn vaste routines heb omgegooid omdat ik de woensdag maar tot vaste vrije dag had gebombardeerd. Nou ja, dat laat ik nu maar zo, wisselen kan altijd nog. En straks dus geen gezanik over overblijf. Ik ben er wel content mee.

Groeten,

Temet

Hier

heeft groep 1/2 een aantal vrije dagen, groep 3/4 al minder en vanaf groep 5 geen meer. De dagen dat de kinderen niet vrij zijn gaan ze allemaal heel de vrijdag naar school.
Volgend jaar start hier een nieuwe regeling; elke klas op vrijdagmiddag vrij.Zoon was hierdoor al in groep 4 minder dagen vrij, dochter had tot en met groep 4 om de vrijdag vrij.

Massi Nissa

Massi Nissa

09-09-2009 om 13:58

Toevallig

Vandaag toevallig kennismakingsgesprek gehad op de dichtstbijzijnde openbare basisschool (dochter moet volgend jaar november naar groep 1). Piepklein schooltje met overwegend allochtone populatie. Tot mijn verrassing hebben de eerstegroepers alleen op woensdagmiddag vrij, verder de hele week tot drie uur. Er is speciaal gekozen voor een 'zwaar' rooster voor de kleuters om veel tijd te hebben voor eventuele taalachterstanden. De overblijf is een uurtje, van 12 tot 1, dat vond ik ook redelijk.
De andere basisschool waar ik nog over nadenk, geeft de allerkleinsten de hele vrijdag vrij. Dat wordt logistiek bijzonder lastig hier, vandaar dat ik ook nog andere scholen bekijk.
Ik zou het liefst een continurooster hebben en zal eens informeren of dat er op korte termijn inzit bij de school die ik vandaag heb bezocht.
Temet, ik wilde net informeren of jouw zoon al gestart is, nog een paar weken wachten begrijp ik? Hier een dametje van nog geen drie dat het liefst morgen naar school zou gaan, ik kreeg haar vandaag bijna niet mee naar huis .
Groetjes
Massi

Massi

Dat enthousiasme, daar merkte ik bij zoon dus weinig van, al begint het langzaamaan wat te komen. Maar ja, ik werk niet in het onderwijs, dat scheelt allicht.
Een half jaar geleden vertelde ik hem dat hij op school niet tussen de middag kon slapen. Hij geloofde het niet. Toen ik zei dat er op school geen bedjes waren was hij diep, diep verontwaardigd. Daar is hij nu wel overheen, gelukkig.

Nou ja, enthousiast of niet, na de herfstvakantie gaat hij naar school. Hij zal het wel overleven, neem ik aan. Heb wel partner duidelijk gemaakt dat wij rekening moeten houden met een kleuter die de eerste weken volstrekt niet te genieten is, en dat hij dat het joch niet moet aanrekenen. Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen allemaal.

Groeten,

Temet

-Kaatje-

-Kaatje-

09-09-2009 om 20:46

Wow wat veel reacties!

Wat een boel reacties, leuk!

Het is wel heel verschillend per school / regio lees ik.

Ik blijf het jammer vinden dat groep 4 nu al de hele vrijdag moet, maar ach dat went ook vanzelf wel weer.

Massi Nissa

Massi Nissa

09-09-2009 om 21:21

Temet (ot)

Je hebt gelijk en houdt over. Dochter mag al jaren mee naar 'mama's school' en daar dan leuk kleuren of warme chocolademelk drinken of met de concierge verstoppertje spelen terwijl mama kopieert voor klas 2B. Ze heeft zelfs al een oogje laten vallen op mijn piepjonge collega Joop (schuilnaam, haha). Joop zou best een jaar of zestien op haar willen wachten, zegt-ie, maar hij wil niet zo'n vreselijke schoonmoeder.
Dat met die bedjes zou hier ook nog wel eens herrie kunnen opleveren. Dochter hecht zeer aan haar middagslaap van twee uur (!) en is daarna nog zeker een half uur chagrijnig en mopperig. In Marokko deed ze moeiteloos drieeneenhalf uur, al ging ze dan 's avonds flink later naar bed. Ik zal het eens aankaarten, dochter heeft een veeeel te rooskleurig beeld van school. Ze denkt dat het daar een luilekkerland van bruisende activiteit wordt. Hm. Dan moet er wel veel veranderd zijn in kleuterland.
Groetjes
Massi

Sassie

Sassie

15-09-2009 om 12:22

Hier hele week...

mijn zoontje van 4 (groep 1) gaat gewoon mee met alle andere groepen. Dus van maandag tot en met vrijdag en is alleen op de woensdagmiddag vrij.
Ze hebben ook pauzes op dezelfde tijden als alle andere groepen: 1 uurtje pauze waar het voorheen dus anderhalf uur was.
Eens in de paar weken hebben ze dan wel ter compensatie een hele vrijdag vrij.

Sassie

Sassie

15-09-2009 om 15:05

Pelle

Volgens mij is dat inderdaad zo'n 7x verspreid over het jaar en ik het het dan over de groepen 1 t/m 4.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.