Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Mina

Mina

03-04-2012 om 21:52

Groep 8 en sinds de cito is alles saai.

Onze zoon van 11 is nu helemaal klaar met de basisschool. Hij heeft flink gewerkt vóór de citotoetsen en tijdens en met goed resultaat. Hij heeft zijn begeerde score gehaald en is aangenomen op de middelbare school van zijn keuze. Heel goed. Heel fijn ook voor hem. Maar nu moet hij nog maaaaanden wachten tot hij naar de middelbare school kan. En hij vindt het nu allemaal zo ontzettend saai.
Volgens hem hebben zijn vrienden daar geen last van en werken ze vrolijk door op school.
Wat kunnen wij, kan hij/ school doen om hem die maanden door te laten komen? Er is heus nog genoeg stof te leren....

Groetjes,
Mina

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Evanlyn

Evanlyn

03-04-2012 om 22:35

Saai

Ik heb de volle 6 jaar saai gevonden. En ik leef nog, dus hij komt die paar maanden ook wel door...

Vic

Vic

03-04-2012 om 22:43

Tja

Dat hoort er een beetje bij. Gelukkig gaan ze binnenkort flink oefenen aan de musical, er komt nog kamp, etc.

Fiorucci

Fiorucci

04-04-2012 om 07:11

Klopt

Mijn dochter heeft het altijd al saai gevonden,maar alhier wordt gewoon doorgewerkt. Binnenkort wordt begonnen met de musical,en de voorbereidingen voor kamp.

Tren

Tren

04-04-2012 om 09:42

Lange jaren

pfff, praat me er niet over. Zoon uit groep 6 is bijna niet meer naar school te krijgen, zo saai vindt hij het. Worden lange laatste jaren maar helaas, school moet.

Chippie

Chippie

04-04-2012 om 09:43

Hoort erbij..

Volgens mij is het de bedoeling dat ze de basisschool helemaal poepzat zijn zodat overgang naar VO soepeler loopt. Ik denkt trouwens niet dat het aan de lesstof ligt (die zal ongeveer hetzelfde zijn) ligt maar meer aan de instelling van je zoon (en misschien de ouders). Hij heeft naar een deadline toegewerkt en gaat nu in de relax-alles-is-saai-stand.

Ilva

Ilva

04-04-2012 om 11:02

Gastlessen

Hier op school krijgen ze nu veel gastlessen (over verslaving, greenpeace, NS, sexuele voorlichting, e.d.). Ze gaan op excusies (Anne Frankhuis, theater/film met workshop een week later). De school doet er dus vanalles aan om het de laatste maanden leuk te laten zijn. Natuurlijk ook de musical en kamp. En nog steeds iedere week een overhoring want (volgens de leraar) kijkt de middelbare school ook nog naar je laatste rapport. Ik moest erg hard lachen toen ik dat hoor maar ik heb maar gezegd dat de meester het wel zou weten. Nog steeds geeft zoonlief alles om een goed cijfer te halen.
Jammer dat je zoon school nu saai vind, mij zoon heeft school ook de afgelopen 6 jaar saai gevonden maar nu vind hij het wel leuk. Misschien kan je op school eens vragen of ze nog wat extra dingen gaan doen.

Mina

Mina

04-04-2012 om 11:14

Ook de extras zijn saai

Ja, saai is ook een woordje geworden, maar los van zijn teksten, merk ik aan alles dat hij er echt geen zin meer in heeft. Bezoek aan concertgebouw, musea en dergelijke kunnen hem ook niet meer boeien. Kamp vindt hij zeker leuk, maar van de musical ben ik nog niet zo zeker.
Jammer, want hij ging altijd graag en blij naar school. Nu met hangende schouders en zo komt hij ook weer thuis.
Maar jullie hebben gelijk: hij moet er toch doorheen.
Mina

Annet

Annet

04-04-2012 om 11:15

Hier ook veel interessante dingen

Oudste kreeg na de cito nog het verkeersexamen (theorie en praktijk), ehbo-lessen en examen, kamp, musical, weerbaarheidstraining ter voorbereiding op VO. Daarnaast gingen de topotoetsen, spreekbeurten en werkstukken ook volop door.

Het hoort erbij inderdaad

Bij ons op school worden ook een soort maatschappelijke stages georganiseerd, dan gaan 8e groepers helpen in lagere groepen. Mijn zoon gaat morgen helpen bij de gymles in groep 4.
En verder inderdaad wat excursies, er wordt al hard gewerkt aan de musical, er staan nog presentaties op de agenda en ze hebben net allemaal hun EHBO-diploma gehaald. En verder is het even doorbijten...
Engeltje

Vera*

Vera*

04-04-2012 om 17:21

Hier ook

Dochter heeft nooit aansluiting gehad bij haar klasgenoten en had het met kerst al helemaal gehad met school. Nu komt de o zo leuke musical er aan en is ze echt aan het aftellen.
Ik tel ook, zo genoeg heb ik van die mutsen van juffen die dochter toch echt niet snappen en ons als ouders niet serieus nemen. Nog 43 dagen school kan ik zien in mijn agenda waar ik de dagen school die te gaan zijn in heb gezet.

Evanlyn

Evanlyn

04-04-2012 om 22:24

Huilen bij het afscheid

Mocht iemand mij betrappen op huilen bij het afscheid van groep 8, dan zijn dat tranen van opluchting. Het is maar dat jullie het weten.

koentje

koentje

05-04-2012 om 10:46

Is het ook niet een soort

menselijk mechanisme, dat je als vanzelf iets waar je binnen afzienbare tijd vanaf moet of mee stoppen moet, niet meer zo leuk gaat vinden? Dat je het dragelijk voor jezelf maakt dat dat gaat veranderen?
Je zou bijna zeggen dat school het niet zo leuk moet maken.
Mijn zoon zag ik nog niet zo op het voortgezet onderwijs. Wij zijn dus toen in conclaaf geweest met school om hem een jaar langer te laten doen omdat zij ook wel zagen dat hij erg achterbleef op sociaal emo gebied. Uiteindelijk toch besloten hem door te laten gaan. Daarna bleek in het laatste half jaar toch ook dat hij het vreselijk had gehad met de basisschool. En hij doet het dus ook prima op zijn nieuwe school!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.