Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Groep 8 klaar-overs

Hoe is het klaaroveren op julie school geregeld? Leerkrachten, ouders en/of groep 8-ers?
Bij ons sinds vorig jaar een ouder met een groep 8-er. Omdat er een tekort aan ouders is, worden op vrijwillige basis groep-8-ers ingezet als klaarover. Ik vind het helemaal niks. Het gaat om een drukke ingewikkelde weg met fietspad, waar veel ambulances met loeiende sirenes langs gaan. Ik vind het een verantwoordelijkheid van ouders om hun kind veilig op school te krijgen, en niet die van mij 11-jarige. Hoe denken jullie erover?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Silone

Silone

14-09-2011 om 10:11 Topicstarter

Zomaar

Nee, niet zomaar. De kinderen hebben evenals de volwassen verkeersbrigadiers een les van de motoragent gehad. Behalve mijn kind dan, want die mag niet van mij...

Wilma

Wilma

14-09-2011 om 12:02

Vraagje

Staat er dan bij dat kind wel elke keer een volwassene? Of als er geen volwassene is, dan twee kinderen uit groep acht? Dat laatste vind ik niet een geweldig idee. Ze kúnnen 't wel denk ik, maar die verantwoording vind ik niet nodig voor een kind uit groep acht.

Hier trouwens ook een cursus brigadieren. Ouders en de kinderen uit groep acht die zich hadden opgegeven.

Geen meer

Tot 2 jaar geleden hadden we hier klaar-overs, maar bij gebrek aan ouders die dit wilden doen is het gestopt. Hier ging het om 2 drukke straten waar veel kinderen moesten oversteken. Er waren ook kinderen uit groep 8 die meededen, maar daar was altijd een volwassen klaar-over bij, nooit alleen 2 kinderen. Zelf heb ik het nooit gedaan en mijn kinderen zouden het ook niet mogen omdat ik van mijn man (verkeersregelaar) weet dat veel mensen ronduit agressief reageren op een stopteken, daar wilde ik mezelf niet aan blootstellen en mijn kinderen zeker niet. Ik vind het al niet prettig als hij verkeer aan het regelen is, maar hij vind het leuk en hem kan ik het natuurlijk niet verbieden.

Tihama

Tihama

15-09-2011 om 22:37

Agressie

Toen ik 2 jaar geleden de gesprekken met de politie voerde over onze opzet, was de politie sterk tegen het inzetten van groep 8-ers. Juist vanwege eventueel agressief gedrag. Wij draaien dus alleen met ouders. Ik vind het overigens nog steeds opvallend hoe weinig agressief gedrag we eigenlijk tegenkomen. De meeste mensen reageren erg geduldig.
Maar desalniettemin ben ik het wel eens met de politie. Ik vind de verantwoordelijkheid te groot voor een 11/12 jarige.

Tihama

Silone

Silone

16-09-2011 om 08:17 Topicstarter

Yep

Ik ook, tihama. En over agressie, dat valt hier nog wel mee. Maar er zijn wel veel fietsers die er toch tussendoor schieten. Zowel voor de overstekende kinderen als de klaarover link en bar vervelend.
Overigens, zoals gezegd, klaarovert een kind mét een ouder, en is de oversteek niet bar overzichtelijk of rustig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.