Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Arawen

Arawen

17-06-2010 om 11:35

Hele dure rekenmachine (voorgezet onderwijs)

Jaja, de middelbare school leeft mee met de ouders tegenwoordig, in deze economisch zware tijden....

Zoon kwam vanochtend met een brief van school aanzetten ('niet schrikken mam!'). School had in haar wijsheid besloten dat alle leerlingen die volgend jaar naar 4 Havo of 4 VWO gaan een bepaalde grafische rekenmachine aan moeten schaffen. Een bepaald type, van Texas Instruments. Dat is het enige type waar de school les in kan geven. Het ding kost maar liefst EUR 110 en zit niet in het boekenpakket... of wij ouders alvast met de uitgave rekening wilden houden??

Kan het bedrag vast gebudgeteerd worden in de zomervakantie of zo?? Wat is dit voor een nonsens, is dat ding van goud met een diamenten inleg of zo?? Weer iets om door die rondslinger-pubers ergens te laten liggen? Wat is er mis met de, ook bepaald niet goedkope, rekenmachine die we moesten aanschaffen voor de brugklas?

Het stoom kwam even uit mijn oren....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

17-06-2010 om 13:26

Arawen

Misschien kunnen wij onderhandelen Mijn dochter gaat van school af en heeft die dure rekenmachine niet meer nodig. We zijn van plan hem te koop aan te bieden.... Ik moet wel aan haar vragen om welke het gaat. Het is overigens gebruikelijk voor de vierde van HAVO/VWO dat die rekenmachine vereist is.
Hij is 1 jaar gebruikt en dochter is erg netjes op haar spullen. Ik heb nog geen idee wat een redelijk bedrag is. Je kunt mij via deze weg vinden: kaasje13-apestaart-upcmail-punt-nl

Kaaskopje

Kaaskopje

17-06-2010 om 13:27

Welke

Ik bedoel met welke of het wel precies de rekenmachine van Texas is die je zoon moet hebben.

amk

amk

17-06-2010 om 13:41

Duurzame investering

nu 25 jaar nadat ik van de middelbare ben afgekomen gebruik ik mijn HP grafische rekenmachine nog steeds.
Zie het dus ook als een investering in je vervolg onderwijs, want die gaan er van uit dat je zo'n ding gewoon hebt.

Heeeeeerlijke dingen zijn het

Heb net de mijne teruggevonden, ook hp. Al mijn collega's gebruiken ze nog steeds.

Misschien heeft HP een hogere aaibaarheidsfactor dan TI... dat zou kunnen. Ik heb ook niet gehoord dat TI wel was toegestaan en HP niet, meestal mogen ze allebei..

Oohh... ze zijn zo fijn. Wij gaan nieuwe batterijen kopen, het ziet ernaar uit dat zoonlief hem ook mag gebruiken. 30 jaar later! (HP 10c, amk, jij hebt vast een grotere)..

Arawen, ik kan me voorstellen dat het een financiele tegenvaller is. Maar een van de modellen van HP is al meer dan 25 jaar te krijgen (de HP 14c). Gewoon omdat die het aller lekkerste en aller beste zijn. Moet je voorstellen hoeveel er in dat tijdvak veranderd is, maar een degelijke grafische rekenmachine houdt dus gewoon zijn waarde. Ze zijn wel iets sneller en goedkoper geworden, maar de basis is gewoon onovertroffen.

Puck

Puck

18-06-2010 om 09:10

Geweldig ding

Ik heb ook zo'n HP10c en ik gebruik hem na 25 jaar ook nog steeds. Het enige waar ik in het begin aan moest wennen is het intoetsen 3 plus 3 toets je niet in als 3+3 maar als 3 enter 3 +. Nostalgie....

Rpn=reverse polish notation (o.t.)

http://en.wikipedia.org/wiki/Reverse_Polish_notation

Wat leuk Puck, dat jij ook die 10c hebt. Zie hierboven voor een uitleg voor de afwijkende manier van invoeren van getallen.

Omdat we niet meer wisten welke batterijen we moesten hebben zijn we gaan googlen en uiteraard hadden de nerds van deze wereld alles wat je wel en vooral ook alles wat je helemaal niet wilt weten over deze apparaten op internet gezet. Hier nog even het model dat nog steeds leverbaar is:
http://www.best2serve.com/p,shop.flypage/pid,64920/cid,169759/func,select_language/land,NL/lang,nl

Sawo

Sawo

18-06-2010 om 12:50

2de hands

Hoi Arawen

Wij hebben hem 2e hands via marktplaats gekocht. Er waren er genoeg te vinden en zo kan je zoeken op een in de buurt. Ik geloof voor 60 euro.
Blij wordt je er niet van maar nieuw is het ook niet.
succes

saar

amk

amk

18-06-2010 om 14:44

Even ot verder

ik heb op het werk een 11c en thuis een wat uitgebreidere volgens mij iets van 32s

voor de liefhebbers van onzinnige sites: http://www.hpmuseum.org/

...en nog verder o.t.

HP calculator emulators on iPhone

Daar moet je eens googlen.

Die calculators zijn zo gewild dat je voor een dollar of 16 een namaak toetsenbordje te zien krijgt, volledig functioneel, op je iphone...
lekker belangrijk...kan me niet voorstellen dat je bij zware matrix-berekeningen dezelfde snelheid haalt uit een iPhone als uit het origineel.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-06-2010 om 00:52

Arawen

Mijn aanbod staat nog steeds hoor

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.