Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
15-03-2009 om 18:28
Hoi allemaal
Deze week kregen wij (als ouders) via een avond op school te horen dat de basisschool van onze kids op de lijst komt te staan van "zeer zwakke basisschool"...
Een heel verhaal hoe zoiets tot stand komt en uiteraard gevolgd door het zgn. plan van aanpak waarin beterschap wordt beloofd en waarbij school er flink aan zal moeten trekken om weer van deze lijst af te komen. Een van de redenen was o.a. de zwakke Cito-scores (onder het landelijk gemiddelde).
Twee kids op deze school waarbij ik van dochter weet (groep 4) dat ze een achterstand heeft in taal en rekenen.
Alle info duizelt me nog en ik weet nog steeds niet goed wat te doen.
Zou dit reden zijn om kids van school te halen ?
Ik wil qua onderwijs het meest optimale voor mijn kids en heb daar nu eigenlijk niet meer zo'n goed gevoel over...
Wie heeft ervaring met de zeer zwakke basisschool ?
groet Sanne
02-04-2009 om 12:01
Inderdaad
"Die ene school met veel \'wit\' levert kennelijk meer kinderen met een leerachterstand (LWOO) op dan gemiddeld van de populatie kan worden verwacht."
Bedankt voor de verduidelijking.
Hij gaat er gewoon heen en dan zien we wel weer. Hij kan op iedere school tegen problemen aanlopen natuurlijk.