Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Kaneelkoekje

Kaneelkoekje

20-04-2012 om 12:13

Hoe help ik dochter de laatste maanden door?

Dochter is haar schooltijd zonder vriend(inn)en doorgekomen en gaat naar school om te leren. Nu er ongeveer alleen nog maar aan het belangrijkste van het jaar, de musical, gewerkt wordt heeft ze het helemaal gehad. Ze heeft de schurft aan zingen en toneelspelen en nu moet ze dat bijna elke dag.
Met kerst was ze al helemaal klaar met de basisschool maar nu is het nog even heel zwaar afzien met als hoogtepunt de afscheidsavond yak.
Heeft iemand tips hoe ik haar er doorheen kan slepen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Karmijn

Karmijn

20-04-2012 om 12:19

Niet meedoen

Onze zoon heeft niet meegedaan met de musical. Hij heeft op de avond het licht en het geluid gedaan.
Is dat een optie?
En verder een aftelkalender, met ieder weekeinde een leuk beloninkje omdat ze het doorstaan heeft en alle dokters- en tandarts afspraken onder schooltijd?

Maylise

Maylise

20-04-2012 om 13:00

Gewoon doorzetten, blik op oneindig

Ik zou er niet te veel aandacht aan besteden. Het is nog maar voor een paar maanden. Jammer dan dat de musical niet iets is wat ze leuk vindt maar het zal wel weer voorbij gaan. Aan alles komt een einde Misschien kan ze inderdaad meer doen op gebied van belichting/decors maken en dingen die weinig te maken hebben met toneelspelen?
Verder gewoon blik op oneidig en herhalen als mantra 'this too shall pass.' Het is uiteindelijk nog maar ongeveer twee maanden. Er komen nog wat vrije dagen tussen en dergelijke.

Ik zou niet met beloningen gaan werken. School is nou eenmaal vaak niet leuk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.