Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
BezigBijtje

BezigBijtje

18-07-2015 om 22:59

hoe slimme dyslect aan het lezen krijgen


BezigBijtje

BezigBijtje

20-07-2015 om 21:41

J.anna

Ik ga zeker op zoek naar een goede behandelaar. Er is vast wel iemand die haar kan motiveren. Wel lastig om de juiste persoon te vinden die niet te snel opgeeft. Dochter is snel verveeld en dat maakt het wel een uitdaging. Ik zou het inderdaad kunnen proberen om het vergoed te krijgen. Het vervelelde is dat de bijles docent niet de eerste is die afhaakt. Het is al de tweede bijles docent die zegt niets met dochter te kunnen want ze wil niet meewerken. De eerste was wel een die nog stage liep. Ik had het gevoel dat zij geen raad wist met mijn dochter die niet zomaar meewerkte. Overigens is dochter echt de laatste maanden veranderd en zal waarschijnlijk nu veel beter meewerken want ze gaf laatst zelf aan er wat aan te willen doen om niet zo achter te lopen op school. Ze heeft er voor het eerst zelf last van. Dus ik heb goed hoop dat de volgende behandelaar haar wel zal kunnen helpen.

Barvaux

Barvaux

20-07-2015 om 22:21

dat klinkt positief

Houd deze lijn aan, wat fijn zeg! Leuk ook dat je dochter zelf ziet dat het beter gaat. Mijn zoon moest elke week ook woorden flitsen, elke keer een stuk of 20/30 denk ik en als er een woord bij was wat hij meteen verkeerd las kwam dat eigenlijk nooit meer goed of met zes keer zoveel moeite. Precies als dat katachtige en die voorzetsels, heel normaal: een dyslect heeft daar geen beeld bij en dus zijn die woorden 'onbelangrijk'.

Wat voor begeleiding was het nu eigenlijk die ze heeft gekregen? Was het wel buitenschools?

Kijk eens of er een vestiging van OnderwijsAdvies in de buurt zit, die heeft mijn zoon dyslexiebehandeling gegeven maar er zijn meer organisaties.

Karweitje

Karweitje

20-07-2015 om 22:21

forum

Heb je al eens je licht opgestoken bij het dyslexieforum?

Cat

Cat

21-07-2015 om 00:46

verwachtingen

Te hoge verwachtingen zijn natuurlijk niet goed voor een kind. Te lage verwachtingen zijn net zo slecht.
Wat een bizarre ideeën heeft de ib'er. Zeker met haar dyslexie komt er absoluut niet uit wat er in zit. Maar onderpresteren is net zo serieus te nemen als dyslexie.
Fijn dat je resultaat boekt!

Geen reacties gelezen

Maar even een snelle tip, die hier werkte bij slecht lezende slimme zoon: Het leven van een loser en enkele varianten daarop (niet alle zijn even leuk). De boeken over Nurdius Maximus (loser in Romeinse tijd, ook graphic novel) zijn ook leuk.

Paula

Paula

26-07-2015 om 18:32

Sleeplezen

Ik zie het hier eigenlijk nooit voorbij komen, maar onze dochter heeft een tijdje lessen gevolgd in sleeplezen: http://www.sleeplezen.nl/. We moesten er nogal ver voor reizen en zijn niet doorgegaan tot het bittere eind maar het heeft onze dochter goed op weg geholpen. Het feit dat ze gewoon kon lezen zonder bij elke fout stil te staan heeft haar erg goed gedaan! Vooral bij het lezen van langere stukken tekst is het niet het belangrijkste om leesfouten steeds te verbeteren, de essentie van de tekst is dan vooral van belang. Bij onze dochter heeft het het plezier in lezen aardig terug gebracht. Ze doet het nog niet van harte maar als het moet...

ik heb vanaf dat ik kon lezen er een hekel aan gehad om te gaan lezen , ik ben absoluut niet dyslectys zover ik weet , maar na 2 bladzijden ben ik moe , en een verslag van een boek maken lukt mij echt niet , want al zou ik een boek uitlezen , dan weet ik echt niet meer waar het boek mee begonnen is . ik heb er ook altijd een hekel aan gehad om voorgelezen te worden 
en dat gebeurde dus ook niet , waaom zou je kinderen willen voorlezen vraag ik me wel is af , ik ben zelfs zover gegaan dat toen ik na 3 maanden bij mijn vervolgopleiding boeken moest gaan lezen dat ik met die opleiding gestopt ben en ben gaan werken 
inmiddels heb ik al 33 jaar een eigen bedrijf 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.