Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Jennifer

Jennifer

05-06-2011 om 05:59

Hoe zit dat met studiefinanciering en nog geen 18?

Hoi allemaal,

In februari 2012 word mijn dochter 18 jaar. In augustus 2011 gaat zij een MBO-opleiding volgen en hiervoor op kamers. Studiefinanciering en OV-kaart gaan pas in op 1 augustus 2012 (omdat ze in augustus 2011 nog geen 18 is en dus de schoolkosten niet hoeven te worden betaald). De kinderbijslag stopt per februari 2012. Vanaf dat moment moet zij ook ziektekosten gaan betalen en zelf haar OV bekostigen, dus veel extra kosten.
Ik weet dat ik geen schoolgeld hoef te betalen, maar dat weegt niet op tegen het missen van studiefinanciering en zelf betalen OV)

Weten jullie hoe dat gaat in de maanden dat je wel al 18 bent maar nog geen recht hebt op studiefinanciering?

Ga morgen uiteraard contact opnemen met IB-groep, maar ben gewoon erg benieuwd.

Groetjes,

Jennifer

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

05-06-2011 om 09:11

Ib groep

Kijk eens op de website van de ib-groep, daar staat volgens mij jouw situatie ook als voorbeeld. Je kunt als ik het zo snel goed zie, een tegemoetkoming in de schoolkosten krijgen.

Groet, Mamvantwee

Brianna F

Brianna F

05-06-2011 om 10:13

Tegemoetkoming scholieren

Heeft mijn dochter ook gehad toen ze op het VWO zat en al 18 was, dus geen kinderbijslag meer kreeg.
Het bedrag was trouwens hoger dan de studiefinanciering

Jennifer

Jennifer

05-06-2011 om 14:30

Tegemoetkoming scholieren...

...is voor leerlingen op het voortgezet onderwijs die 18 jaar of ouder zijn. Mijn dochter is straks 18 en volgt een MBO opleiding, dan heb je daar geen recht op. Ik kan niets vinden op de website van DUO, volgens mij valt ze net overal buiten.

Jennifer

Fiorucci

Fiorucci

05-06-2011 om 14:40

Zorgtoeslag

Ze heeft wel recht op zorgtoeslag, niet vergeten aan te vragen!

Fiorucci

Fiorucci

05-06-2011 om 15:38

Kaatje

Maar die is wel inkomensafhankelijk, is mijn ervaring...

Jennifer

Jennifer

05-06-2011 om 18:58

Tegemoetkoming ouders

is inderdaad afhankelijk van inkomen. Dit jaar hebben we deze tegemoetkoming net niet gekregen. Als je ervoor in aanmerking komt is het maximale bedrag per jaar rond de 500 euro. Studiefinanciering en een ov-kaart samen kunnen dit bedrag per maand opleveren. Ik denk dat op kamers gaan maar even moet wachten...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.