Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
03-02-2010 om 19:27
Hallo allemaal,
Op de school van mijn kinderen stond vandaag op de rooster-/mededelingenschermen dat de politie leerlingen van de school extra in de gaten houdt de komende tijd. Er komen klachten uit de buurt over leerlingen die zich vervelend gedragen. Volgens mijn dochter stond er dat de politie in uniform en in burger de leerlingen extra in de gaten houdt en dat bij overtreding van de wet (?) onmiddellijk geverbaliseerd en beboet wordt. Bovendien moeten leerlingen na verbaal en boete naar bureau Halt.
Maar, is dit niet altijd al zo, ik bedoel als je een ruit ingooit (ik noem maar wat) en de politie betrapt je, dan volgt die gang toch sowieso? Het komt op mij onsympathiek over (misschien is de hoop dat dit dreigement preventieve werking heeft). Er klinkt in door dat het alleen leerlingen van de school van mijn kinderen betreft (er staan nog twee middelbare scholen in de wijk).
Wat vinden jullie?
Lampje
03-02-2010 om 20:24
Tja
Het is best drastisch, maar het komt lijkt mij niet zomaar ergens vandaan dat ze tot zo'n maatregel gekomen zijn.
03-02-2010 om 22:22
Waarschijnlijk iets gebeurd
Mijn zus werkt op een middelbare school tegenover een winkelcentrum. Er waren al meerdere klachten binnengekomen over leerlingen die voor de lol in de Albert Heijn zakken chips uit de rekken gingen gooien en die stapels blikken omtrapten. Verder was er grove taal gebruikt tegen winkelende oude dametjes. Er is daar ook nog een middelbare school, maar het winkelpersoneel had de leerlingen zien teruglopen naar de school van mijn zus. School heeft uiteindelijk zelf de politie ingeschakeld om te voorkomen dat de boel uit de hand zou lopen. Het heeft wel geholpen, school had de politie ook ingeseind om welke jongens het ging en die gingen uiteraard snel weer in de fout. Ze hebben taakstraffen gekregen en de rust is weergekeerd.