Bezig Bijtje
23-08-2011 om 10:36
Hoeveel beltegoed geven jullie je kids?
Nu mijn dochter naar het VO gaat, heeft ze natuurlijk ook een mobiel.
We zijn er alleen nog niet helemaal uit hoeveel beltegoed wij haar gaan geven.Mijn man vindt dat ze haar gsm alleen voor nood moet gebruiken en niet voor onzinnige smsjes etc, en wil daar liever niet aan meebetalen, hoewel ik vind dat we ons een beetje in haar moeten verplaasten.
Daar wil ik me eerst even op orienteren.
Wat is gebruikelijk, betalen jullie kids het zelf of heb je er als ouders enige invloed op, of dragen jullie mee aan de kosten.
Ze heeft een prepaid kaart .

mimi
23-08-2011 om 10:39
Zakgeld
Onze dochter betaalt het van haar zakgeld. Ik weet niet precies hoeveel ze er aan uitgeeft.
Mijn zoon heeft ook een telefoon met prepaid, maar gebruikt hem niet.
Ik bel ze overigens nooit op school, en zij mij ook niet.

Snuggle's
23-08-2011 om 11:22
12,50
Hier een abonnement van 12,50 wat wij betalen. Hij is er een keer overheen gegaan en dat moest hij zelf betalen. Harde maar duidelijke les geweest overigens.
Hij heeft nu een smartphone waardoor hij gratis kan sms'en en bellen, hierdoor dus sowieso nooit meer eroverheen nu. Ik vind vandaag de dag wel dat pubers 'moeten' kunnen sms'en, dat hoort er gewoon bij.
Snuggle's

ijsvogeltje
23-08-2011 om 12:27
Zakgeld
Om discussies over zin of onzin van bellen en SMS'en te voorkomen, hebben wij afgesproken dat zoon dit zelf betaalt van zijn zakgeld. Hij krijgt sinds de brugklas 25 euro per maand, en daar kan dit dus ook echt wel van. Lijkt mij vooral ook veel leerzamer voor kind zelf.

Claudia B
23-08-2011 om 12:28
Hier
een Simyo abonnement van 4,99 per maand (100 min/sms). Maar hij betaald dat overigens zelf. Hij wil er ook niet meer aan uitgeven en houdt dus goed zijn bel/sms gedrag in de gaten (heel makkelijk inloggen en kijken wat je al verbeld/ge-smst hebt en wat je nog over hebt voor de rest van de maand). En gaat ook niet over zijn bundel heen ("dat is pas duur mam" zei hij toen we samen de voorwaarden en tarieven doornamen)

ijsvogeltje
23-08-2011 om 12:28
Aanvulling
Nu lijkt het net alsof we hier net mee gaan beginnen... Dit doen we dus al sinds twee jaar en het gaat prima. Zoon is zich zeer bewust van wat bellen en SMS'en eigenlijk kost, kijkt ook zelf rond naar goedkope belbundels.

Prakje
23-08-2011 om 12:59
Hier 4,50 per maand
voor het goedkoopste abo van hollandsnieuwe, voordeel is dat je NOOIT over de bundel kunt bellen. Geld bijstorten kan wel, dat mag hij doen als hij zelf geld verdient
Zoon heeft dit abo nu 3 maanden en heeft er ruimschoots genoeg aan. Zit net 2 dagen op het VO dus de tijd zal leren of hij er meer gebruik van gaat maken.

Annet
23-08-2011 om 18:57
Hier 5 euro per maand via abonnement ben
Als dochter er overheen gaat, dan moet ze dat zelf betalen.
In jullie geval zou ik het zakgeld wat ruimer doen dan gepland en dat zit het beltegoed erbij. Dat zal voor haar vaders gevoel schelen, dat hij niet in directe zin betaalt voor onzin-sms-jes.

Bezig Bijtje
25-08-2011 om 11:16
Zakgeld
Ok, dat is duidelijk.
Mss. is het idd. het handigst om wat meer zakgeld te geven.
Komen we natuurlijk uit bij de volgende vraag: hoeveel?

jeanhil
25-08-2011 om 15:09
4.50 bellen en 10 euro zakgeld
Hoi,
hier hollandsnieuwe voor 75 minuten bellen of sms, en op is op. Verder 10 eur per maand zakgeld.
Jean

roanne
27-08-2011 om 23:27
5 bellen en 15 zakgeld
Dus 20 per maand. Belt ze minder, heeft ze dus meer zakgeld, en omgekeerd. Eigen verantwoordelijkheid. Gaat supergoed. Ze heeft een Ipod erbij gespaard om via WIFI mee te internetten, en gebruikt mobiel dus echt om te bellen/smsen

Elisa Gemani
29-08-2011 om 13:59
Mobiel
Zoon (10, gaat naar de brugklas) heeft een heel simpel mobieltje zonder fratsen (nog van mijn vader geweest en hij krijgt 5 euro beltegoed van mij op zijn prepaid-telefoon. De telefoon is er in principe alleen voor noodgevallen; niet voor SMS'en etc.
Als hij wat ouder is krijgt hij een nieuwe telefoon met wat meer mogelijkheden en een goedkoop abonnementje maar dat zal hij dan zelf moeten betalen.

Elisa Gemani
29-08-2011 om 14:02
Zakgeld
Aan zakgeld krijgt hij in principe 2 euro per week. Dat is niet veel maar ik heb het financieel heel erg krap.